Menü

Mit sportoljak? – III. A futás

A futás, mint sport az évtizedek során elkíséri a fogyni vágyó tinédzsereket és a fittségre vágyó nyugdíjasokat is. Akinek még mindig van kétsége, miért éri meg ezt választani, most választhat a listából egy indokot, amiért elkezdi.

1. Mert nincs időhöz kötve

Akármilyen munkát is végezz, biztosan lesz fél órád este arra, hogy kicsit kimozdulj, ez a fél óra pedig pont elég arra, hogy egy kis futással karban tartsd az izmaidat és ízületeidet.

2. Mert közben kikapcsolhatod az agyad

Ha stresszes napjaid vannak, a futás remek lehetőség arra, hogy kizárd a külvilágot. Vár még rád három üzleti megbeszélés? Esetleg egy témazáró vagy egy vizsga? Amikor futsz, tegyél be zenét, vagy csak hallgasd a külvilág hangjait, és felejts el minden mást! Hidd el, hosszú távon jót tesz ez a fél óra belső csend.

3. A tüdőkapacitásodat növeli

Futás közben a helyes légzés az egyik kulcspont, hiszen ha a tüdőd nem bírja, te sem fogod bírni. Ezért érdemes fokozatosan rászoktatnod a tüdődet a nagy igénybevételre, így idővel nagyobb távokon sem lesz gond a légzéssel, vagy hogy beszúr a tüdőd.

4. Jobban égeti a zsírt, mert fokozatosan felpörgeti a pulzust

Ahhoz, hogy a test ne a májban található tartalék tápanyagokat bontsa, legalább 20-30 percig emelkedett pulzusszámot kell fenntartani. A zsír bontása csak ekkor kezdődik meg. Erre a futás rendkívül alkalmas, feltéve, hogy folyamatosan mozgásban maradsz.

5. Nem kell hozzá komoly felszerelés

Elég, ha van egy régi szabadidőnadrágot egy kopottabb pólóval, és egy rendes sportcipőd, és már mehetsz is ki az utcára. Ha nincs a településeden futópálya, egy ritkábban járt utca is megfelel a célnak. A lényeg a mozgás, és hogy élvezd.

Diéta vagy fogyókúra?

„Van különbség diéta és fogyókúra között? Melyiket válasszam? Mire kell figyelnem?” – Szinte naponta felmerülő kérdések azoknál, akik szeretnék elérni az áhított testalkatot. Jó választ, ezekre a kérdésekre az orvosok, dietetikusok tudnak adni, de alap szinten muszáj ismernünk a rövid és hosszú távú hatásokat, ha egyáltalán elgondolkodunk valamelyiken.

Diétás ételek - vidd magaddal!

A diétánk egyik legkörülményesebb része kitalálni, hogy mely ételeket vihetjük magunkkal, ha elmegyünk otthonról. Néhány praktikus tanáccsal segítünk ebben!

Enni vagy nem enni? Ez itt a kérdés!

Unalomból? Stressz miatt? Tévénézés alatt? – egy nap vajon hányszor eszünk és ezek közül vajon mennyi a valódi éhség? Egy kutatás szerint tízféle éhség létezik, ám ezek közül csak egy valódi.

Fogyjunk éjjel? Benne vagyok!

Sokan panaszkodnak arra, hogy nehezen megy a fogyókúra, a zsírégetés, edzéssel sem igazán érnek el eredményt. Valószínűleg, ők nem figyelnek oda egy fontos dologra: az alvás és a zsírégetés közötti kölcsönhatásra. Pedig, tudunk éjjel fogyni!

Pattanj biciklire nyáron (is)!

Ahogy egyre javul az idő, úgy sűrűsödnek be a kerékpárutak és találkozunk egyre több bringással. De, valójában, miért is éri meg nyeregre ülni?