Menü

Négy ok, amiért a nyáron sem hagyhatod abba az edzést

Ha rendszeresen sportolsz, a jó fizikumod karbantartása érdekében, nyáron sem szabad ellustulnod. A pihenés rád fér, de attól még a rendszeres mozgás is. Mindjárt kiderül, miért.

1. Az edzések egymásra épülnek

Az edzéseket mindig meghatározott terv alapján, a korábbi eredményektől függően építik fel. Ha elindultál egy úton, és kezd kialakulni az edzési stílusod, egy két hónapos kiesés tönkreteheti az addigi munkádat. Épp ezért, ha nincs is aktuálisan edzésed, iktass be néhányat magadtól, hogy ne szokj el a fizikai terheléstől.

2. Nyáron könnyebben találsz helyet

Sokan elutaznak, mások a nagy melegben inkább nem járnak le. A futópályákon és edzőtermekben egyaránt ez a tapasztalat az elmúlt évek során. Ezért, ha sportolni szeretnél, könnyen találhatsz szabad helyet. Ez az uszodákra nem vonatkozik, hiszen a meleg nyári idő csábító az úszni vágyók számára. Ha viszont most szeretnél kezdeni egy spinning csoportban, szinte biztos, hogy lesz pár ember, akinek a helyét átveheted, hiszen nyárra sokan abbahagyják.

3. Csapatban jobb szórakozás

A barátok felszabadultak a beadandók, dolgozatok, értekezletek terhe alól, és most több a szabadidejük? Itt az ideje, hogy közösen eresszétek ki a fáradt gőzt. A nagy nyári bulizásokon kívül a sport is egy módja a levezetésnek. Ha szünetelnek az edzéseid, találj ki újat a barátokkal, ha nem, akkor csábítsd le őket is, hadd próbálják ki! A mozgás velük együtt szórakoztató, és egyben hasznos időtöltés lesz.

4. Nyáron könnyebben felszaladnak a kilók

A fagylalt, a lángos, a jégkása, és a strandon vásárolt hamburger hamar meglátszik az emberen, különösen a sok fekvés és pihenés mellett. Ehhez hozzájön a fesztiválok és bulizások során felszedett felesleg, amely részben az alkoholnak, részben a gyorsételeknek köszönhető. Ezeket érdemes még nyáron ledolgozni, ha nem akarunk ősszel duplán szenvedni. Ráadásul a strandon sem mutat túl jól, ha az eddigi sportos alkatunkat felváltja egy kevésbé esztétikus forma.

Mindezeken túl pedig a sportot nyáron is az öröméért érdemes folytatni. Mindegy, hogy egyedül vagy csapatban, az elsődleges szempont még mindig az, hogy élvezzük, amit csinálunk.

Aerob meg anaerob edzés… Most hogy is van ez

Aerob, anaerob edzés meg kardió, intervall, HIIT, tabata és társai. Mit jelentenek és melyik kinek való? Lássuk a lényeget!

Gyerek edzőcipőben

Az nem kérdés, hogy minden gyereknek jót tesz, ha sportol valamit. Ha lehet, próbáljon ki többféle sportágat, hiszen így tud választani közülük. Hogy miért fontos többféle sportágat kipróbálni? Erre kerestük a válaszokat a cikkben.

Attól, mert „mentes”, még nem fogyaszt

Nagy divat manapság a „mentes” étrend. Való igaz, a mentes ételek ugyan tehermentesítik a szervezetet számos allergén élelmiszertől, megszüntethetnek fennálló gyulladásokat, gyomorproblémákat, azonban biztos benne mindenki, hogy ettől fogyni is fog? Csak kérdezem.

Szokások, amelyeket kerüljünk a fogyás érdekében

A felesleges kilók elleni küzdelem igen széles határokat feszeget. Az ésszerű és egészséges étrendváltoztatásoktól kezdve a drasztikus módszereken át egészen a beteges viselkedésig bármi előfordulhat. A fogyni vágyók sajnos túl sok agyament dolgot képesek megtenni és nem is tudják mennyire károsíthatják vele szervezetüket.

5 tipp, hogy mit kezdj a szabadidőddel

Az élet folyamatos tanulás. Tanulás akkor, ha egy képzést szeretnénk elvégezni, és tanulás akkor is, ha önmagunkkal kapcsolatos feladataink vannak. Ugyanígy néhányunknak tanácsra lehet szüksége, ha arról van szó, mit kezdjen a temérdek szabadidejével. Nem mindenkinek a rohanó életmód a legnagyobb ellensége.