Menü

Négy ok, amiért a nyáron sem hagyhatod abba az edzést

Ha rendszeresen sportolsz, a jó fizikumod karbantartása érdekében, nyáron sem szabad ellustulnod. A pihenés rád fér, de attól még a rendszeres mozgás is. Mindjárt kiderül, miért.

1. Az edzések egymásra épülnek

Az edzéseket mindig meghatározott terv alapján, a korábbi eredményektől függően építik fel. Ha elindultál egy úton, és kezd kialakulni az edzési stílusod, egy két hónapos kiesés tönkreteheti az addigi munkádat. Épp ezért, ha nincs is aktuálisan edzésed, iktass be néhányat magadtól, hogy ne szokj el a fizikai terheléstől.

2. Nyáron könnyebben találsz helyet

Sokan elutaznak, mások a nagy melegben inkább nem járnak le. A futópályákon és edzőtermekben egyaránt ez a tapasztalat az elmúlt évek során. Ezért, ha sportolni szeretnél, könnyen találhatsz szabad helyet. Ez az uszodákra nem vonatkozik, hiszen a meleg nyári idő csábító az úszni vágyók számára. Ha viszont most szeretnél kezdeni egy spinning csoportban, szinte biztos, hogy lesz pár ember, akinek a helyét átveheted, hiszen nyárra sokan abbahagyják.

3. Csapatban jobb szórakozás

A barátok felszabadultak a beadandók, dolgozatok, értekezletek terhe alól, és most több a szabadidejük? Itt az ideje, hogy közösen eresszétek ki a fáradt gőzt. A nagy nyári bulizásokon kívül a sport is egy módja a levezetésnek. Ha szünetelnek az edzéseid, találj ki újat a barátokkal, ha nem, akkor csábítsd le őket is, hadd próbálják ki! A mozgás velük együtt szórakoztató, és egyben hasznos időtöltés lesz.

4. Nyáron könnyebben felszaladnak a kilók

A fagylalt, a lángos, a jégkása, és a strandon vásárolt hamburger hamar meglátszik az emberen, különösen a sok fekvés és pihenés mellett. Ehhez hozzájön a fesztiválok és bulizások során felszedett felesleg, amely részben az alkoholnak, részben a gyorsételeknek köszönhető. Ezeket érdemes még nyáron ledolgozni, ha nem akarunk ősszel duplán szenvedni. Ráadásul a strandon sem mutat túl jól, ha az eddigi sportos alkatunkat felváltja egy kevésbé esztétikus forma.

Mindezeken túl pedig a sportot nyáron is az öröméért érdemes folytatni. Mindegy, hogy egyedül vagy csapatban, az elsődleges szempont még mindig az, hogy élvezzük, amit csinálunk.

Az a bűvös nasidoboz…

Egy zöld műanyagdoboz. Vagy kék. Szögletes, vagy kör alakú. Nem túl kicsi. Tele nasikkal. Finom és üres kalóriák. Érzelmi evés. Stressz evés. Talán többen is szenvedünk néha ettől.. Mit lehet tenni ez ellen?

Nem kerül ennyibe, hogy lefogyj!

A diéták és fogyókúrák útvesztőjében gyakran választjuk a kényelmesnek tűnő, gyors megoldásokat, még akkor is, ha rengeteg pénzünkbe kerül. Biztosan nincs más megoldás?

Újratervezés

Az őszi időszak is lehet kedvcsináló, mind a sportban, mind a diétában, sosem késő belevágni abba a bizonyos újévi, vagy jövő nyári formába. S mégis, hogyan is kellene elkezdeni, vagy újrakezdeni a mozgást?

Nem eszem húst, baj?

Gyakori manapság, ha valaki elvből, vagy egészségügyi okokból, illetve bármilyen más megfontolásból nem eszik húst, sem állati eredetűt, vagy egyszerűen csökkenti az étrendjében a húsételek fogyasztását. Fehérjére azonban a szervezetünknek szüksége van, hogyan tudjuk pótolni ezt, ha nem eszünk húst?

Kiegészítők edzéshez

A testépítők esküdnek a kiegészítőkre, a kezdő sportolók pedig szeretnének minél hamarabb olyan szintre kerülni, mint az ideáljuk. Azonban biztos jó ötlet kezdőként is azt szedni, mint a profik?