Menü

Négy ok, amiért a nyáron sem hagyhatod abba az edzést

Ha rendszeresen sportolsz, a jó fizikumod karbantartása érdekében, nyáron sem szabad ellustulnod. A pihenés rád fér, de attól még a rendszeres mozgás is. Mindjárt kiderül, miért.

1. Az edzések egymásra épülnek

Az edzéseket mindig meghatározott terv alapján, a korábbi eredményektől függően építik fel. Ha elindultál egy úton, és kezd kialakulni az edzési stílusod, egy két hónapos kiesés tönkreteheti az addigi munkádat. Épp ezért, ha nincs is aktuálisan edzésed, iktass be néhányat magadtól, hogy ne szokj el a fizikai terheléstől.

2. Nyáron könnyebben találsz helyet

Sokan elutaznak, mások a nagy melegben inkább nem járnak le. A futópályákon és edzőtermekben egyaránt ez a tapasztalat az elmúlt évek során. Ezért, ha sportolni szeretnél, könnyen találhatsz szabad helyet. Ez az uszodákra nem vonatkozik, hiszen a meleg nyári idő csábító az úszni vágyók számára. Ha viszont most szeretnél kezdeni egy spinning csoportban, szinte biztos, hogy lesz pár ember, akinek a helyét átveheted, hiszen nyárra sokan abbahagyják.

3. Csapatban jobb szórakozás

A barátok felszabadultak a beadandók, dolgozatok, értekezletek terhe alól, és most több a szabadidejük? Itt az ideje, hogy közösen eresszétek ki a fáradt gőzt. A nagy nyári bulizásokon kívül a sport is egy módja a levezetésnek. Ha szünetelnek az edzéseid, találj ki újat a barátokkal, ha nem, akkor csábítsd le őket is, hadd próbálják ki! A mozgás velük együtt szórakoztató, és egyben hasznos időtöltés lesz.

4. Nyáron könnyebben felszaladnak a kilók

A fagylalt, a lángos, a jégkása, és a strandon vásárolt hamburger hamar meglátszik az emberen, különösen a sok fekvés és pihenés mellett. Ehhez hozzájön a fesztiválok és bulizások során felszedett felesleg, amely részben az alkoholnak, részben a gyorsételeknek köszönhető. Ezeket érdemes még nyáron ledolgozni, ha nem akarunk ősszel duplán szenvedni. Ráadásul a strandon sem mutat túl jól, ha az eddigi sportos alkatunkat felváltja egy kevésbé esztétikus forma.

Mindezeken túl pedig a sportot nyáron is az öröméért érdemes folytatni. Mindegy, hogy egyedül vagy csapatban, az elsődleges szempont még mindig az, hogy élvezzük, amit csinálunk.

A nagy kávékörkép – 1. rész

Ha unod a gyors instant kávékat, és kipróbálnál valami újat, érdemes előtte tisztában lenni néhány alapfogalommal.

Hogyan ne legyél éhes

Nem kell éhezni. Nem kell koplalós fogyókúrákkal gyötörni magunkat. Nem kell éhesnek lenni, nem kell egyoldalúan étkezni. Aki koplal, az az egészségével játszik. Vajon mely trükkökkel kerülhető el a nassolás?

Így viselkedj edzőteremben!

Kaptál edzéstervet, vettél edzőruházatot, van időd, kialakítottál egyfajta napirendet, esetleg társaságod is lett, - pár barátod vagy barátnőd, aki elkísér-, minden adott egy kiadós edzéshez, figyelsz a megfelelő étrendre, minden megvan! Vagy mégsem?

A fájdalom a barátunk?

Izomláz esetén a „láz” megnevezés az izomzat gyulladását jelenti, s általában edzés másnapján jelentkeznek. Az izomláz nem más, mint a testedzés hatására bekövetkező mikroszkopikus sérülés. Mi a teendőnk vele?

A foci a konyhában kezdődik?

A mai sztárfocisták étrendje szigorú elvekre épül. A sporttáplálkozás fejlődött, a klubok már nemcsak dietetikusokat, hanem “teljesítményséfeket” alkalmaznak, akiknek az a feladatuk, hogy győztes formát és magas teljesítményt segítő fogásokat készítsenek a csapatoknak, s egyre nagyobb figyelmet kapnak a mérkőzések utáni gyulladáscsökkentő ételek is.