Menü

Életmódtippek naggggyon lustáknak!

Az életmódváltásra buzdító tanácsokkal tele a padlás. Lájkolod a diétás sütiket, megnézel pár motivációs videót, aztán megtervezed, hogy sportolsz holnaptól. (és akkor abban a percben nagyon is úgy gondolod) De! A végén mégsem kezded el. Tudom, megnéztem az idővonaladat a közösségi oldalon. Gyere, beszélgessünk!

Ha ennyire szeretnéd, miért nem vágtál bele eddig? Persze tudom én, ma nincs időd. Elhiszem. Ezért adok villámgyors tippeket. Ezekhez tényleg nem szükséges túl nagy idő-és energiaráfordítás! Bebizonyítom!

VÍZ. Igyál vizet. Sokat. A csapból is ez folyik. Szó szerint és átvitt értelemben is. Legyen a táskádban, az asztalodon, az ágyad mellett, a konyhapulton, a kocsiban. Magamból kiindulva tudom, hogy el lehet felejteni, de amikor már szomjas vagy, az nagyon késő! Én nem tudok egyszerre sokat inni, nem tudok lehúzni egy fél literes flakont, de tudok kortyolgatni, ötpercenként, tízpercenként. Ilyen nagyon piciben csinálom, mert nekem se ment eddig sehogyse.

Ha már a fejed fáj, hiába bánod, hogy nem ittál eleget.

Most a vízfogyasztó applikációkkal meg az okostelefon-emlékeztetőkkel hadd ne jöjjek, elég okosak vagyunk anélkül is, hogy valami csipogjon mindig. Legyen a kezünkben vagy kezünk ügyében az a víz és pont.

MOZOGJ. A séta is jó. Meg egy tekerés otthon a szobabicajon az esti híradó alatt. (vagy esti mese alatt, ahogy nálunk szokás, egy-két "Bogyó és Babócát" is végig lehet tekerni, súlyzózni vagy hasazni.) Menj gyalog boltba. Sétálj a munkahelyedre. Lépcsőzz lift helyett. Menjetek autó nélkül oviba, suliba. Tízezer lépés! Tudod, ennyi minden nap kell. Most mennyinél tartasz vajon?

ALUDJ! Éjfél előtt feküdj le és aludj. Valld be magadnak, hogy nem éri meg a hajnalba nyúló chat és közösségi oldal, filmnézés, telefonozás, másnap csak fejfájással, rossz kedvvel és minimum két erős kávéval ébrednél fel, kell ez a kifáradt mellékvesének, rendetlenül működő pajzsmirigynek? Ugye, hogy nem.

Hányadik tipp jön? 4. VITAMINOK! Nem a szintetikus bogyókat akarom javasolni, hanem elsősorban a gyümölcsöket, zöldségeket, de a piacon lévő számtalan multivitamin készítmény is megkönnyíti a vitaminbeviteledet, léteznek hozzáadott cukortól mentes gyümölcslevek és egészen iható zöldséglevek is. Válogass!

Azt aláírom, hogy kevés az időnk. Azt is tudom, milyen mikor fárasztó napod volt. A gyerekek is rajtunk ugrálnak, a munkahely is leszív bennünket, de a sport és néhány életmódváltó tipp azt az érzést adja, hogy ma is adtam valamit magamnak, valami minőségit a testemnek, lelkemnek, hogy volt magamra tíz vagy húsz percem. Hogy lehetőségeimhez képest odafigyeltem. Hogy a körülményekhez képest megtettem, amit tudtam. Ennyi tényleg kell és kezdetnek nagyon is jó!

C-vitamin bevitele télen? Egyszerűen!

Sokan azt gondolják, hogy a tél beállta nem teszi lehetővé, hogy a szervezetünknek szükséges napi C-vitamin-mennyiséget biztosítsuk. Pedig ez nem is olyan lehetetlen, sőt, egyszerűbb is, mint máskor. A titok, mint sokszor máskor is, az odafigyelésben rejlik.

A mérleg mondjon le – avagy az ünnepi evészet

Hamarosan karácsony és szilveszter, ünnepi evészet és rokonság, diós bejgli meg töltött káposzta, szaloncukor és társai. Készülj fel, húzós lesz, de nem feltétlen jár plusz 4 kilóval megint. Néhány rövid tanáccsal megreformálható az ünnepi menü! Lássuk csak!

Terjed az izomdiszmorfia

Sajnos az étkezési zavarok jelentkezhetnek már a gyermekkorban is. Sokáig csak az anorexiáról, bulimiáról olvashattunk, hallhattunk. Viszont egy kevésbé ismert betegség is létezik, ami az izomdiszmorfia.

Hátráltató szokásaink bűvkörében

Bizonyára tudjuk magunkról, ha rossz szokások rabjai vagyunk. Ezek nemcsak látványosak és sokszor taszítóak, de az egészségünkre is károsak lehetnek. Továbbá azzal is tisztában lehetünk, hogy jobb lenne ezektől megszabadulni, de eddig nem éreztünk magunkban kellő erőt hozzá.

A szívből jövő hála dupla öröm

Számos kutatás bizonyította, hogy a hála gyakorlása az egyik leghatékonyabb dolog az érzelmi és a pszichológiai jólét tekintetére nézve. Egy 75 évig tartó megfigyelésben kimutatták, hogy a hála a legerősebb indikátora a boldog életnek. Hasznos lenne ezt az érzést többet gyakorolni a mindennapokban is nem csak egy röpke pillanatig az ünnepek ideje alatt.