Menü

Egy nap a Balcsin avagy gyros, ahogy én szeretem

Tóparti nyaralásaink alkalmával sikerült életre szóló barátságot kötnöm a gyros-tál összes ínycsiklandó, zöldséges, friss, egészséges verziójával.

Számomra a nyaralás, a nyár, a meleg, a kikapcsolódás nincs vízpart nélkül. Mindannyian jól ismerjük a strandok, tópartok, Balaton part büfékínálatát, így nem sok választanivaló akad egy diétázó anyukának, akinek általában 4-5 nap leforgása alatt sikerül 6-7 gyros tálat elfogyasztani, a "bezzeg lángost evő férjek" gyakori "nem unod még?" felkiáltására. (Nem Drágám. Nem unom.)

Ha belegondolok abba, milyen egy nap a Balcsin, valóságos aknamezőre lépek, ami a diétát illeti. Fantáziában biztos pokolra jutok, mert gondolatban mindig felfalok 1-2 vastag tésztás, puha, illatos lángost jó sok reszelt sajttal és vastagon kenve krémes tejföllel, utána küldök két lekváros, egy nutellás és akármennyi túrós palacsintát, csippentek a férjem paprikás lisztben sült hekkjének ropogós panírjából, s belenyalok a gyerekek fagyijába. Aztán én is eszek három gombócot...

Gondolatmenetemből a "kész a 23-as!" felkiáltás hoz vissza a valóságba, s már csattogok is a mai 3. gyros tálamért, mely meglepő, de abban a pillanatban, ahogy meglátom, sokkal tetszetősebb és gusztusosabb számomra, mint egy pár hajszálvékony "alig töltelékes" de jól leporcukrozott palacsinta, s általában boldogan nyugtázom, hogy az adag is kielégítő.

Ha nem, hát eszem úgyis később is egyet...

Szerencsére a legtöbb fagyizóban már készítenek cukormentes fagyit, azt tapasztalom, hogy évről évre egyre több helyen már meg sem lepődnek a kérdésen, mert természetes számukra, hogy a cukorbetegekre és diétázókra is gondolnak. Sok helyen még gluténmentes tölcsér is kapható, amivel az étel érzékenyek helyzetét könnyítik, s nagy öröm, mikor látom, hogy az anyuka a glutén érzékeny kisfiának is tud venni "rendes" tölcséres fagyit.

Na de az a helyzet, hogy most épp nem tóparton nyaralok, hanem a 2. mosást indítom be, miközben ezt a cikket írom, vacsi ötlet is kéne, de ne hízlaló, hogy ne kelljen már kétfelé főzni. Időhiányban, mint mindig, most is előkapok a fagyból egy csirkemell filét, kiolvasztom, felcsíkozom (sikerül, ahogy sikerül, nem bíbelődöm én ilyenekkel) kókuszolajon lepirítom, s fűszerezem sóval, borssal, gyros fűszerkeverékkel, amiből találtam cukormenteset.

Nem volt egyszerű, de létezik.

Aki nem talál, annak másolom a zacskóról: só, oregánó, paprika, feketebors, fokhagyma, bazsalikom. (Uppsz ez mind megvan itthon is, nem baj, azért vettem készen is, illatra - ízre nagyon bejön). Összekeverem a fűszerekkel a húst, lepirítom, majd pici vizet öntök alá, fedő alatt puhítom, párolom, s a végén pirosra sütöm. A zöldségek gyakorlatilag, amit szeretünk, én most uborkát, paradicsomot, kis hagymát, káposztát és házi nem cukros vegyes savanyúságot fogok enni hozzá. Ha megtetszett a recept, próbáld ki!

Férjednek süss hozzá egy kis krumplit, tegyél mellé egy hideg sört és meg lesz elégedve.

Mit egyen a gyerek, ha sportol?

Fociedzés vége, este fél hét: a fiam farkaséhesen esik be a kocsiba, bizonyára sok szülőnek ismerős ez a szitu. Köztudott, hogy a megfelelő vitaminok és tápanyagok bevitele egy sportoló gyerek életében mennyire fontos.

Levesek – amelyek lehetnének népszerűbbek

Egyes kultúrákban levest enni sem szokás. A franciák például leginkább valami könnyű salátát esznek előétel gyanánt. Mi viszont élünk-halunk az ízletes levesekért, sőt, újabb és újabb variációkat találunk ki, amelyeket elkészíthetünk. Pedig vannak hagyományos levesek, melyek a megérdemeltnél kisebb figyelmet kapnak. Belőlük láthatunk egy rövidebb összeállítást.

Betegek világnapja: sok népbetegség megelőzhető lenne helyes korai táplálással

Magyarországon a diabétesz, az elhízás és a kardiovaszkuláris betegségek is egyre többeknek okoznak problémát, pedig a népbetegségek megelőzésért mi magunk tehetünk a legtöbbet. Immunrendszerünknek fontos szerepe van többek között a betegségek elkerülésében és egészségünk megőrzésében, ezért érdemes kiemelt figyelmet fordítani védekezőképességünk megerősítésére. 1993 óta február 11-én tartják a betegek világnapját, amelynek alkalmából az Első 1000 Nap elnevezésű egészségügyi tájékoztató kampány szakemberei a betegségmegelőzés és a kisgyermekkori immun erősítés fontosságára hívták fel a figyelmet.

Ne legyen stresszes kinyitni a ruhásszekrényt!

Gyakran érzed reggel, amikor kinyitod a szekrényt, hogy nincs mit felvenned? Mit gondolsz, miért van ez? Irtsd ki a stresszt a ruhásszekrényedből! Segítünk!

Stevia a diétázók kedvenc édesítőszere

A stevia egy nullkalóriás, természetes élelmiszer, ami hazánkban is nagyon elterjedt. A fogyókúra idejében hatalmas megerőltetést okozna, ha ki kellene teljesen iktatni az édes ízt. A következőkben be szeretném mutatni ezt a sokunk által kedvelt különleges növényt.