Menü

A sírás jótékony hatásai

Kétségtelenül a sírás az egyik legérthetőbb és egyben legérthetetlenebb emberi viselkedésforma, amelyen keresztül sok mindent kifejezhetünk. Az öröm és a bánat a két legáltalánosabb érzelem, mely a könnyeken keresztül nyilvánul meg, de még ez is sok mindent rejt magában. És még nem is beszéltünk a meglepetésről, a haragról, a fáradtságról, amely érzelmek szintén könnyen sírásba torkollhatnak.

Sírás közben nagyon sok stressztől megszabadulunk. Ezért van az, hogy sokan akkor sírnak, amikor nagyon dühösek. Ez a rengeteg stressz nem tud másképp távozni, márpedig a szervezet szeretne megszabadulni tőle, ugyanis rendkívül kártékony hatású az egészségre. Így ezen a módon könnyít magán a szervezetünk.

A sírás tehát amellett, hogy lelki szempontból nagyon jó hatással van ránk, testünk egészségének is nagyon jót tesz. Nemcsak a hormonok egyensúlyáért felel, hanem sok méreganyag is távozik vele együtt. Régen úgy tartották, hogy a testünk méregtelenítő mechanizmusa történik a síráson keresztül, ezért a síró ember épp egy tisztulási, gyógyulási folyamaton megy keresztül. Persze ez nem igaz abban a formában, ahogy régen képzelték, de az alapgondolatnak van igazságtartalma.

Az arcunk tisztítása is köszönhető a könnyeknek. Ugyanis a könny magához vonzza a szennyeződéseket, a festéket, port. Tehát amit mi úgy látunk, hogy a könny elmossa a sminket, annak valójában van egy pozitív oldala is.

Tehát a sírás se nem szégyen, se nem ártalmas. Bár sok hiedelem fűződik hozzá, amelyek nagy része nem igaz, és sok olyan is, amelynek van igazságalapja, mégis a legtöbbször helytelenül mondunk véleményt a sírásról. Ugyanis nem gyengeségről van szó, hanem a testünk reakciójáról az egyes helyzetekre, érzelmi változásokra.

Ingerültség – mondj rá nemet!

Az őszi időszak sem kevésbé stresszes, mint a téli, a tavaszi vagy a nyári. Főleg azoknak, akik nem szeretik az időjárás szélsőséges változásait, a hirtelen nagy terheket, nehezen birkóznak meg a változó szokásokkal vagy a rövidülő napokkal. De bármilyen évszak is legyen, fontos, hogy az ingerültségünket ne vezessük le másokon, és a saját feszültségünk ne legyen a kapcsolataink romboló tényezője.

Hagyd magad aludni!

Abban a rohanó világban, amiben élünk, nem az alvás szerepel az első helyen a fontossági sorrendben. Pedig az alvás, a pihenés alapvető dolog, létszükséglet, az egészséges életünk alapja és egy fontos hormon termelődésének az ideje. Jó hír azonban, hogy megfelelő táplálkozással ezen is segíthetünk!

A jelen ajándékainak kicsomagolása

A mai rohanó társadalmunkban sokan panaszkodnak, hogy nem tudják megélni a pillanatot tömérdek befolyásoló tényező miatt. A fókuszálatlan, szelektív figyelmünk, múlton való rágódásunk és félelmeink kihatással vannak az itt és mostra. Szeretnék tippeket adni, amelyek hasznosak lehetnek, hogy jobban fókuszáljunk a jelenünkre.

Lehet, hogy hipochonder vagyok?

A hipochondria legfőbb ismertetőjele, ha valaki túl sokat aggódik az egészsége miatt. Egy amerikai tanulmány szerint az idegesség ezen típusa az ambuláns betegek körülbelül 5%-át érinti.

Az alvás létfenntartó szerepe

Meghatározza a reggelünket, egész napunk produktivitását és a jó közérzetünket az éjszakai alvás minősége. Felmérések szerint Európa felnőtt lakosságának harminc százaléka szenved alvászavartól, aminek a hátterében élettani, társadalmi, szociológiai okok állnak.