Menü

Hagyd magad aludni!

Létezik egy hormonunk, melyet melatoninnak hívnak, ez az alvási ciklust irányító hormon. A melatonint a hosszú élet titkának is nevezik, ugyanis az egyik legfontosabb hormon: ha kevesebb termelődik belőle, akkor romlik az immunrendszer, borul az alvásciklus, könnyebben elhízunk. Abban a rohanó világban pedig, amiben élünk, abszolút nem az alvás szerepel az első helyen a fontossági sorrendben. Pedig alapvető dolog, létszükséglet, az egészséges életünk alapja.

A jó minőségű és megfelelő mennyiségű alvás ugyanolyan fontos az egészséghez, mint a rendszeres mozgás és az egészséges táplálkozás. A melatonin az erős immunrendszer és a hosszú élet hormonja. Éjszaka, sötétben, alvás közben keletkezik, ezért a „sötétség hormonjá”-nak is nevezik, így, ha keveset alszunk, éjjel sokáig fent vagyunk, nem pihenünk eleget (pláne a fiatalok, akiknek sok alvásra van szükségük, igényük), akkor kevesebb hormon választódik ki a szervezetünkben, ez pedig kihat az immunrendszerünkre, az idegrendszerünkre, hízni kezdünk, de más egyéb egészségügyi következményekkel is számolhatunk. Sajnos termelődése szervezetünkben már a serdülőkor tájékán csökkenni kezd, míg azután az életkor előrehaladtával csökkenni kezd, majd szinte teljesen megszűnik.

Néhány étellel azonban segíthetünk az elalvási szokásainkon, néhány élelmiszer befolyásolhatja a pihenésünket és ezáltal a melantonin termelődését. Lássuk!

Egyél banánt! Ha rendszeresen fogyasztod, fokozhatod a szervezetedben a melatonin termelődését. Plusz egy szavazat a részemről erre az édes gyümölcsre, hiszen sok más jótékony hatása mellett most már akkor ezt is tudom róla.

Keverd a zabkásádhoz, vagy készíts turmixot!

Céklalé! A cékla nemcsak a szervezet folsav- és vasszintjét növeli meg, hanem a melatonin termelődését is fokozza. Igyál céklalevet, vagy egyél céklát, a vizeleted színétől pedig ne ijedj meg. (tapasztalat)

A zabról ódákat szoktam zengeni. Régóta tudom, hogy az egyik legszuperebb élelmiszer. Most már arra is fény derült, hogy a melantonin szempontjából is érdemes fogyasztani belőle, például reggelre egy zabkását.

A nyers paradicsomra is hasonlót olvastam, segíti az éjszakai pihenést, csak úgy, mint a gyömbér, mely az immunrendszert erősíti, illetve a trópusi gyümölcsök áldásos hatását is megemlíthetjük, természetesen nem cukrozott ananászkonzerv formájában.

Összefoglalva tehát a melantonin hormon termelődését segíthetjük mostantól a fent említett ételekkel, szabadban, különösen nappali fényben, napfényben történő tartózkodással, mozgással, több sporttal, kevesebb alkohol-, és koffeinfogyasztással, s a sötétedés ciklusához alkalmazkodva, kicsit korábbi lefekvéssel, ezáltal több pihenéssel. Arról nem is beszélve, hogy aki éjjel jól alszik, az másnap is jobban érzi magát!

Nátha kezelése gyorsan

Tél van, és a változékony időjárás ellenére többnyire hideget tapasztalhatunk a napi sétáink során. Amivel semmi gond nincs, egészen addig, míg meg nem jelenik az ismerős vörös folt az arcunkon, amit az orr folyás okoz, és el nem kezd rázni a hideg a fűtött szobában is. A téli náthán mindenki szeretne minél hamarabb túlesni. Mutatunk pár örök érvényű tippet.

Alul motivált vagyok – mi a baj velem?

A motivációnk elvesztése könnyen depresszióba sodorhat minket. Hogy ezt a veszélyt elkerüljük, muszáj megtalálni az okainkat, és megváltoztatni azokat, vagy legalábbis tenni a változásért.

Memóriajavító táplálékaink nyomában

Ha csak vizsgákra készülsz, vagy csupán hosszan meg szeretnéd őrizni szellemi fittségedet, érdemes a táplálkozásodra is odafigyelned. A következőkben különböző tippeket, praktikákat olvashatsz, amelyek segítségével fejlesztheted memóriádat.

A nevetés egészségre gyakorolt hatásai

Manapság szokták mondani, hogy a nevetés fél egészség! Felemelő érzésként hat ránk és olyankor boldogság járja át szívünket. Nemcsak embereket köt össze, kapcsolatokat teremt, hanem az egészségünkre is pozitív hatást gyakorol.

Rémálmok

Vajon van olyan ember, aki még sosem ébredt remegő lábakkal, erősen dobogó szívvel és izzadó homlokkal amiatt, hogy álmában valami iszonyú dolog történt vele? Valószínűleg nincs. A rémálmok nem válogatnak. De akkor nem is tudjuk elkerülni őket?