Menü

Nincs időm főzni – hogyan oldjam meg?

Felmerülhet a kérdés, hogy „rendben, de mikor lenne időm főzni munka/tanulás/gyereknevelés mellett?” És persze, ez teljesen érthető. Ki kell dolgozni egy stratégiát, ami meleg ételhez juttat téged napról napra, méghozzá úgy, hogy lehetőleg fél óra alatt kész legyél vele egy nehéz hétköznapon is. Ez azt jelenti, hogy hétvégén és minden hónap elején tudatosan kell vásárolnod és főznöd.

Megkönnyítheted a napi főzést azzal, ha előkészülsz hozzá hétvégén. Inkább akkor csinálj nagy adagokat, így később hozzá tudsz nyúlni, amikor szükséges. Például főztél egy jó pörköltet a hétvégén, akkor hétköznap vedd elő a maradékát (akár a fagyasztóból), és némi zöldséggel összefőzve máris rendkívül egyszerű – és gyors – gulyást kaptál, ami után már csak egy tészta hiányzik. Készíts köretnek burgonyapürét a hétvégén, majd a maradékát tedd hűtőbe (ha két napnál később szeretnéd felhasználni, akkor inkább a fagyasztóba tedd)! Hét közben egy kis liszttel és tojással összekeverve gombóctésztát kapsz belőle, amit csak meg kell töltened egy tetszőleges lekvárral vagy gyümölccsel. Így olcsó és könnyen elkészíthető lesz az ételed. A krumplipüréből egyébként tésztát és burgonyás lángost is készíthetünk, szintén nem túl sok idő alatt. Ezért nagyon hasznos, ha hétvégén azt készítünk.

A húsok elkészítése tart a legtöbb ideig, viszont, ha valaki szeretne jól lakni, muszáj lesz húsos ételt készítenie. Ezért jó, ha hétvégén valaki elkészít egy adagot valamilyen szószban, majd azt lefagyasztja. A fagyasztóból kivéve, felmelegítve is fogyasztható, finom ételt kapunk, ami nem kerül sok időbe. Érdemes belőle több adagot is eltenni a fagyasztóba.

Ha pedig valaki nem ér rá hétvégén több napra előre készülni, akkor is készíthet gyorsan finom ételeket. Egy könnyű salátát akár minőségi konzerv tonhallal is tálalhatunk. Egy adag rántott sajt, panírozással és sütéssel együtt is kevesebb, mint 20 perc alatt elkészül. A tojás pedig rengeteg ötletet rejt magában, mint például a tojáskrém, tojássaláta, ínyenc rántotta.

Tehát, ha nincs időd nap mint nap főzni, akkor is vannak lehetőségeid, hogy meleg ételhez juss. Tervezz előre, és akkor nincs lehetetlen, még akkor sem, ha nagyon elfoglalt vagy.

Varga Ágnes Kata

C-vitamin bevitele télen? Egyszerűen!

Sokan azt gondolják, hogy a tél beállta nem teszi lehetővé, hogy a szervezetünknek szükséges napi C-vitamin-mennyiséget biztosítsuk. Pedig ez nem is olyan lehetetlen, sőt, egyszerűbb is, mint máskor. A titok, mint sokszor máskor is, az odafigyelésben rejlik.

A mérleg mondjon le – avagy az ünnepi evészet

Hamarosan karácsony és szilveszter, ünnepi evészet és rokonság, diós bejgli meg töltött káposzta, szaloncukor és társai. Készülj fel, húzós lesz, de nem feltétlen jár plusz 4 kilóval megint. Néhány rövid tanáccsal megreformálható az ünnepi menü! Lássuk csak!

A gluténérzékenység rejtett tünetei

A gluténnal összefüggő betegségek mindegyike meglehetősen összetett, az egész szervezetet érintő problémák. A tünetek rendkívül változatosak lehetnek, és bármely életkorban jelentkezhetnek. Egyeseknél a jelek észre sem vehetőek, mások számára viszont megkeseríti a mindennapokat. Kezelése egyelőre csak a gluténmentes étrenddel megoldható, ezt egész életen át tartani kell. Ha a következő tüneteket érzékeled magadon, ajánlom, hogy egy szakembert keress fel és konzultálj vele!

A nagy kávékörkép – 2. rész

Latte és tejeskávé közt mi a különbség? Mi a risretto, és mi lehet a mocha? Egy kis magyarázat, hogy legközelebb már tudatosabban menjünk fogyasztani a kedvenc kávénkat.

A fahéj hatása szervezetünkre

Szeretjük meghitt, kellemes illatát, amellyel ünnepi hangulatot varázsolhatunk otthonunkba. De nem csak az illata miatt lehet jó és hasznos a fahéj, emellett még számtalan előnyös tulajdonsága is van, amiket nem árt tudnunk.