Menü

Tízórais doboz: van élet a szendvicsen túl!

Sokszor okoz fejtörést, hogy a finnyás iskolás fiam uzsonnás dobozát mivel töltsem fel, ami nem szendvics, müzli szelet és banán. Ezeket ugyan szereti, de már nekem unalmas. A szendvicseket általában félig majszolja el, másik fele az olvasókönyvben landol, vagy a matekfüzetben érkezik haza. A müzli szeletek darabkáit is megtalálom a tolltartóban, ez mind arra utal, nem csomagolok már elég kreatívan és izgalmasan. Nézzünk körül, mi mindent tehetünk egy picike uzsonnás dobozba, ami egészséges, finom és garantáltan megeszi a gyerekünk!

Egy kis pókemberes uzsonnás dobozkánk van, hozzáillő kulaccsal, nagyon vagány. A kulacsba sokszor teát teszek vagy házi szörpöt, legtöbbször azonban vizet. Az ételes dobozka tartalmát kevésbé kreatív napjaimon egy kisebb banánnal és valamilyen ízesítésű müzli szelettel, kisebb szendviccsel töltöm fel, azonban ezt már ideje lenne feldobni kicsit.

Ekkor jutott eszembe kókusz vagy csokis golyót készíteni, zabpehellyel, pici mézzel vagy mogyoróvajjal, kakaóporral, esetleg kókusszal, meggyel a közepén. Ez a „nasigolyó” garantáltan feldobja az energiaszintjüket.

A tejberizs sem rossz ötlet, pici dobozkában gyümölcsökkel, lekvárral, kakaóval ízesítve. Hátránya azonban, hogy mielőbb fogyassza el a gyermek, hiszen tej vagy növényi tej tartalmú, bár a fiamnál ez nem szokott gondot okozni, hamar elfogy, nagyon szereti. (Megjegyzésem magamnak: kiskanalat ne felejtsünk el csomagolni mellé) Ha szereti a gyermekünk, chia pudinggal, vagy magokkal, lekvárral, kekszekkel rétegezett joghurtokkal is próbálkozhatunk, kis üvegben vagy műanyag dobozkában praktikusan bepakolhatjuk az iskolatáskába, azonban ezeket is mielőbb el kell fogyasztania.

Ha hétvégén sütünk reform sütiket, cukormentes linzert, vagy más szárazabb süteményt, az is jó útitárs, egy finom tízórai vagy uzsonna biztos feldobja a hangulatát a suliban! Süssünk hétvégén zabkekszet, banánkenyeret, készítsünk házi müzli szeletet, amit aztán a hét elején csomagolhatunk az iskolába.

Egy zacskó diákcsemege vagy olajos mag mindenképp jó választás, egészséges zsírsavakat tartalmaz, feltétlenül pakoljuk és csomagoljuk ezeket is iskolás gyermekünk tízórais dobozába. Nemcsak egészséges és finom, de laktató is, sokáig nem éhezik meg tőle.

Ha még nem készítettünk tortilla tekercset, akkor is az ideje! Trendibb, mint a szalámis szendvics, s sokféleképp variálható, formája miatt pedig újdonságként hat a gyerekek számára. A tortillába mehet krémsajt, saláta, sonka, gyakorlatilag bármi. Különösen szívesen fogyasztja a lurkónk, ha őt is bevonjuk a tízóraija elkészítésébe.

Ha ilyesmit csomagolunk gyermekeinknek, számolhatunk azzal, hogy hamarosan nagyobb tízórais dobozt kell beszereznünk, mert a kisebb már nem lesz neki elég. S ne feledjük: természetesen a fent említett ételeket mi magunk is elvihetjük a munkahelyünkre, megéri összedobni ezeket, semmint nápolyival csokival vagy a negyedik kávéval orvosolni a napközben ránk törő éhséget.

Mit egyen a gyerek, ha sportol?

Fociedzés vége, este fél hét: a fiam farkaséhesen esik be a kocsiba, bizonyára sok szülőnek ismerős ez a szitu. Köztudott, hogy a megfelelő vitaminok és tápanyagok bevitele egy sportoló gyerek életében mennyire fontos.

Levesek – amelyek lehetnének népszerűbbek

Egyes kultúrákban levest enni sem szokás. A franciák például leginkább valami könnyű salátát esznek előétel gyanánt. Mi viszont élünk-halunk az ízletes levesekért, sőt, újabb és újabb variációkat találunk ki, amelyeket elkészíthetünk. Pedig vannak hagyományos levesek, melyek a megérdemeltnél kisebb figyelmet kapnak. Belőlük láthatunk egy rövidebb összeállítást.

Betegek világnapja: sok népbetegség megelőzhető lenne helyes korai táplálással

Magyarországon a diabétesz, az elhízás és a kardiovaszkuláris betegségek is egyre többeknek okoznak problémát, pedig a népbetegségek megelőzésért mi magunk tehetünk a legtöbbet. Immunrendszerünknek fontos szerepe van többek között a betegségek elkerülésében és egészségünk megőrzésében, ezért érdemes kiemelt figyelmet fordítani védekezőképességünk megerősítésére. 1993 óta február 11-én tartják a betegek világnapját, amelynek alkalmából az Első 1000 Nap elnevezésű egészségügyi tájékoztató kampány szakemberei a betegségmegelőzés és a kisgyermekkori immun erősítés fontosságára hívták fel a figyelmet.

Stevia a diétázók kedvenc édesítőszere

A stevia egy nullkalóriás, természetes élelmiszer, ami hazánkban is nagyon elterjedt. A fogyókúra idejében hatalmas megerőltetést okozna, ha ki kellene teljesen iktatni az édes ízt. A következőkben be szeretném mutatni ezt a sokunk által kedvelt különleges növényt.

Érdekességek a grapefruitról

A citrusfélék magas C-vitamin-tartalmuk miatt sokkal hatásosabbak a vitamintabletták fogyasztásánál. Közkedvelt gyümölcs, sokak barátja fogyókúra idején. Viszont biztos vagyok benne, hogy a következőkben olyan információkat is olvashattok róla, amelyek újak lehetnek számotokra.