Menü

Ezt próbáld ki: Regatta Cycle!

  • Dátum: 2013.04.07., 10:47

Az evezős tréning egy olyan sportág, amely már az első pillanattól kezdve felébreszti a test mozgásvágyát , segít levezetni a feszültséget és mindemellett könnyen és gyorsan jutunk el a megfelelő fittségi állapotba.

A Regatta Cycle közel két évtizede már igen népszerű mozgásforma Nyugat-Európában, azonban nálunk mindössze öt-hat éve jelent meg a fittnesz termekben. Főként a fővárosban és néhány nagyobb vidéki nagyvárosban próbálhatjuk ki a csoportos evezőórát, azonban, ha alkalmunk adódik rá, semmiképpen se hagyjuk veszni a lehetőséget. A Regatta Cycle, ahogy a spinning is, aerobikteremben, edzővel, zenére történik. A terhelés megfelelő beállításával egész órán át a zsírégető tartományban evezhetünk, de akár az állóképességet is növelhetjük, hiszen ez a mozgásforma erre is lehetőséget biztosít.


A szabadtéri változat

A Regatta Cycle amerikai fejlesztés, a vízi evezés biomechanikáját utánozzuk közben. A gép elején található egy mókuskerék, ami a valódi vízi evezéskor fellépő ellenállást biztosítja. Az egyedi ellenállásnak köszönhetően mindenki a számára megfelelő terhelést kapja, hiszen az ellenállás mértéke a kifejtett erő nagyságától függ, vagyis minél nagyobb erőt használunk, annál nagyobb lesz az ellenállás is.

Az evezés jótékony hatása, hogy kíméli az izületeket. Ciklikus, összetett mozgásként a legtöbb izomcsoportot alaposan megdolgozza. Rendkívül hatásosan fejleszti a lábszár, a comb, a far, a hát, a csípő-horpasz, a váll, a kar izmait.

Az edzés úgynevezett Concept 2 evezős ergométeren zajlik. Ezen a gépen a kijelző segítségével nyomon követhetjük a megtett távot, a teljesítményt, az elégetett kalóriát.

A szakedző segítségével könnyen elsajátíthatjuk az evezéstechnikát, s kezdőként, attól függően, hogy milyen céllal vágunk neki a tréningnek, többféle lehetőség közül választhatunk. Kötött tempóban, alacsony intenzitással mozogva jobbára zsírt égetünk és fogyunk. Fejleszthetünk gyorserőt, ehhez sorozatokat kell végezni. Végezhetünk fél és teljes piramisedzéseket, aerob jellegűeket is, amikor az állóképességünk növelése a feladat.

Kapcsolódó cikkünk:
„Ezt próbáld ki!”- Falmászás, sziklamászás
Ezt próbáld ki: zumba
„Ezt próbáld ki!”- Heti sportajánlatunk: a squash

Fotó: sxc.hu

5 jó tanács az irodai ülőmunka egészségkárosító hatása ellen

Bár az állómunkánál kényelmesebbnek tűnhet, a folyamatos ülőmunka közel sem veszélytelenebb az egészségünkre nézve.

Nyújtás tökéletesítésének módszerei

Mint tudjuk a sport elengedhetetlen része a bemelegítés és a nyújtás. Sokan az idő hiányára való tekintettel elhanyagolják ezeket és egyből a futópadra ugranak. Viszont, hogyha jól végiggondoljuk, például a munkából hazaérve is általában leülünk egy percre és megállunk egy picit, ami segít abban, hogy ráhangolódjunk az elkövetkezendő feladatra. Testünk hálás lesz nekünk, hogyha időt szánunk rá. Ezért a továbbiakban bővebb információkat kaphatsz arról, hogyan tudhatod az edzésed végén az i-re a pontot tenni.

Ingerültség – mondj rá nemet!

Az őszi időszak sem kevésbé stresszes, mint a téli, a tavaszi vagy a nyári. Főleg azoknak, akik nem szeretik az időjárás szélsőséges változásait, a hirtelen nagy terheket, nehezen birkóznak meg a változó szokásokkal vagy a rövidülő napokkal. De bármilyen évszak is legyen, fontos, hogy az ingerültségünket ne vezessük le másokon, és a saját feszültségünk ne legyen a kapcsolataink romboló tényezője.

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Önkénteskedési kisokos Ázsiában - Chance Program

A világmegváltás ma is elmarad érdeklődés hiányában, de azért aki akarja, megteheti a magáét. A Srí Lanka-i Chance Program sok nehéz helyzetben lévő gyereknek jelent segítséget. Az alapvetően magyar(!) programban sokan megtalálhatják a számításukat, fejleszthetik türelmüket és képességeiket.