Menü

Ezt próbáld ki: Regatta Cycle!

  • Dátum: 2013.04.07., 10:47

Az evezős tréning egy olyan sportág, amely már az első pillanattól kezdve felébreszti a test mozgásvágyát , segít levezetni a feszültséget és mindemellett könnyen és gyorsan jutunk el a megfelelő fittségi állapotba.

A Regatta Cycle közel két évtizede már igen népszerű mozgásforma Nyugat-Európában, azonban nálunk mindössze öt-hat éve jelent meg a fittnesz termekben. Főként a fővárosban és néhány nagyobb vidéki nagyvárosban próbálhatjuk ki a csoportos evezőórát, azonban, ha alkalmunk adódik rá, semmiképpen se hagyjuk veszni a lehetőséget. A Regatta Cycle, ahogy a spinning is, aerobikteremben, edzővel, zenére történik. A terhelés megfelelő beállításával egész órán át a zsírégető tartományban evezhetünk, de akár az állóképességet is növelhetjük, hiszen ez a mozgásforma erre is lehetőséget biztosít.


A szabadtéri változat

A Regatta Cycle amerikai fejlesztés, a vízi evezés biomechanikáját utánozzuk közben. A gép elején található egy mókuskerék, ami a valódi vízi evezéskor fellépő ellenállást biztosítja. Az egyedi ellenállásnak köszönhetően mindenki a számára megfelelő terhelést kapja, hiszen az ellenállás mértéke a kifejtett erő nagyságától függ, vagyis minél nagyobb erőt használunk, annál nagyobb lesz az ellenállás is.

Az evezés jótékony hatása, hogy kíméli az izületeket. Ciklikus, összetett mozgásként a legtöbb izomcsoportot alaposan megdolgozza. Rendkívül hatásosan fejleszti a lábszár, a comb, a far, a hát, a csípő-horpasz, a váll, a kar izmait.

Az edzés úgynevezett Concept 2 evezős ergométeren zajlik. Ezen a gépen a kijelző segítségével nyomon követhetjük a megtett távot, a teljesítményt, az elégetett kalóriát.

A szakedző segítségével könnyen elsajátíthatjuk az evezéstechnikát, s kezdőként, attól függően, hogy milyen céllal vágunk neki a tréningnek, többféle lehetőség közül választhatunk. Kötött tempóban, alacsony intenzitással mozogva jobbára zsírt égetünk és fogyunk. Fejleszthetünk gyorserőt, ehhez sorozatokat kell végezni. Végezhetünk fél és teljes piramisedzéseket, aerob jellegűeket is, amikor az állóképességünk növelése a feladat.

Kapcsolódó cikkünk:
„Ezt próbáld ki!”- Falmászás, sziklamászás
Ezt próbáld ki: zumba
„Ezt próbáld ki!”- Heti sportajánlatunk: a squash

Fotó: sxc.hu

Ezt próbáld ki! - Sportágválasztó

Mai ajánlónk rendhagyó módon nem egy sportágról szól, hanem sokkal többről...

Ezt próbáld ki! - Fit-kid

A Fit-kid a fitnesz gyerek változata. A legkisebbek is űzhetik, szórakoztató, fejlesztő, egyben kemény sport.

Ezt próbáld ki! - Triatlon

A triatlon fiatal sport, ugyanakkor népszerű is. Nehéz, elsősorban olyanoknak ajánlott, akiknek mindegyik sportágban van múltjuk, azonban gyerekek is elkezdhetik.

Ezt próbáld ki! - görkorcsolya

Szinte alig akad olyan ember, aki ne görkorcsolyázott volna gyerekkorában, a felnőtteken mégis kicsit furcsának tűnik az eszköz. De csak elsőre.

Ezt próbáld ki! - sparrowbag

Hazánkban egyelőre nem túl ismert, viszont érdekes edzésforma a sparrowbag, amelyet homokkal töltött zsákokkal végezhetünk.