Menü

Praktikák depresszió ellen

Már-már kezdjük érezni, hogy a tavasz eljövetele nem is olyan reménytelen, de a még hátralévő hidegebb, szürkébb napokra is van megoldás.

Az emberek többsége még a téli álom kábulatában bolyong, a télre jellemző szürkés árnyalatú hangulatba azért csepegtethetünk némi élénkséget.

Ilyenkor is tegyünk meg mindent annak érdekében, hogy aktívak maradjunk, tervezzünk programokat, és a társasági életet se az időtől tegyük függővé. A magány és a depresszió ugyanis nemcsak hangulatunkra, hanem egészségünkre is kedvezőtlen hatást gyakorol.

Ne álljunk be azoknak a sorába, akik a téli napok, vagy az esetlegesen rosszabb idő miatt állandóan panaszkodnak. Minden évszak mást jelképez, és más dolgok felé fordítja figyelmünket. Ilyenkor talán több idő jut az olvasásra, a befelé fordulásra (de nem a depresszióra), ráadásul számos apró praktikával tehetjük hangulatosabbá a borongósabb, téli napokat.

Lehangoltság ellen bevethetjük a gyógynövények és az illóolajok természetes hatását, az orbáncfű például remek immunerősítő, a citromfű pedig a feszültségoldásban lehet segítségünkre. Az illóolajok jótékony hatását elérhetjük párologtatással, vagy csepegtessünk belőlük az esti fürdővízhez (például: használhatunk citrom-, narancs-, levendula, vagy bergamottolajat).

Hangulatingadozásokat a táplálkozásunkkal is befolyásolhatjuk. Olyan omega-3 zsírsavakban gazdag élelmiszert érdemes fogyasztani, mint például: lenmag, dió, tengeri halak, melyek természetes hangulatjavítók. De szintén pozitív hatással lehet hangulatunkra: a datolya, a pulykahús és a zsírszegény tejtermékek is.

Fotó:
pixabay.com

Az antidepresszánsokról őszintén

Ahogy a legtöbb esetben, az antidepresszánsoknál sincs pozitív hatás mellékhatások nélkül.

Érzelmek kezelése

Az érzelmek kezelése nemcsak a külvilág felé mutatott reakcióinkból áll. Kezelni ugyanúgy kell mások érzéseit is, mint a sajátjainkat. És ha valahol hiba kerül a gépezetbe, könnyen borulhat a kártyavár. Ha Neked is problémáid vannak azzal, hogyan mutasd ki az érzelmeidet, vagy hogyan reagálj másokéra (és a sajátjaidra), érdemes egy kicsit gondolkodnod. Ebben segítünk Neked.

Létezik őszi depresszió!

Beköszöntött az ősz. Itt a szeptember, elkezdődött az iskola, rövidültek a nappalok, lehullanak lassan a levelek, bizony egy nyár eltelt, az ősz már itt és mivel az idő repül, lassan beköszöntenek a fagyokkal a télies napok is. Néhányan ilyenkor hajlamosak belesüppedni egyfajta őszi depresszióba. A jelenség létezik, de hogyan tehetünk ellene?

A vonzalom és amit érte vagy ellene tehetünk

A szerelem és a vonzalom két, teljesen eltérő dolog, mégis sokan összekeverik. Ami közös bennük, hogy az emberi test kémiája alakítja azt ki, de a nagy eltérés nem a hormonokban, hanem az emberi pszichében van. De hogyan befolyásolhatjuk a bennünk kialakuló szerelmet és vonzalmat? Hogyan különböztethetjük meg a kettőt?

Vita vagy veszekedés?

Nap, mint nap tapasztaljuk, hogy a vita és a veszekedés közt hatalmas a különbség, és mindkettő másképpen hat ránk. De miben rejlik igazából a különbség? Miért tölt el valakit a vita eufórikus érzésekkel? És milyen hatása van a pszichénkre a veszekedésnek?