Menü

Praktikák depresszió ellen

Már-már kezdjük érezni, hogy a tavasz eljövetele nem is olyan reménytelen, de a még hátralévő hidegebb, szürkébb napokra is van megoldás.

Az emberek többsége még a téli álom kábulatában bolyong, a télre jellemző szürkés árnyalatú hangulatba azért csepegtethetünk némi élénkséget.

Ilyenkor is tegyünk meg mindent annak érdekében, hogy aktívak maradjunk, tervezzünk programokat, és a társasági életet se az időtől tegyük függővé. A magány és a depresszió ugyanis nemcsak hangulatunkra, hanem egészségünkre is kedvezőtlen hatást gyakorol.

Ne álljunk be azoknak a sorába, akik a téli napok, vagy az esetlegesen rosszabb idő miatt állandóan panaszkodnak. Minden évszak mást jelképez, és más dolgok felé fordítja figyelmünket. Ilyenkor talán több idő jut az olvasásra, a befelé fordulásra (de nem a depresszióra), ráadásul számos apró praktikával tehetjük hangulatosabbá a borongósabb, téli napokat.

Lehangoltság ellen bevethetjük a gyógynövények és az illóolajok természetes hatását, az orbáncfű például remek immunerősítő, a citromfű pedig a feszültségoldásban lehet segítségünkre. Az illóolajok jótékony hatását elérhetjük párologtatással, vagy csepegtessünk belőlük az esti fürdővízhez (például: használhatunk citrom-, narancs-, levendula, vagy bergamottolajat).

Hangulatingadozásokat a táplálkozásunkkal is befolyásolhatjuk. Olyan omega-3 zsírsavakban gazdag élelmiszert érdemes fogyasztani, mint például: lenmag, dió, tengeri halak, melyek természetes hangulatjavítók. De szintén pozitív hatással lehet hangulatunkra: a datolya, a pulykahús és a zsírszegény tejtermékek is.

Fotó:
pixabay.com

A szelfi diszmorfia önbizalom romboló hatása

Sokak szerint a szelfizés a mai, önimádó, egocentrikus generáció hóbortja. Viszont egy önarcképfotó sokkal többet elárul rólunk, mint gondolnánk. Az okostelefonokon található képszerkesztő alkalmazások segítségével bárki modellt varázsolhat magából. A baj akkor jön el, amikor belenézünk a tükörbe és látottakkal nem vagyunk megelégedve.

Ki nevel kit, avagy hogyan kell felnőttként helyesen bánni a szülőkkel?

Felnőttként a szüleink felé más lesz a viselkedésünk. Van, aki törleszteni akarja a szeretetet és törődést, amit kapott, és olyan is van, aki bosszút akar állni rajtuk valamilyen vélt vagy valós sérelem miatt. Nincs két egyforma család, ezért nincs recept sem a helyes viselkedésre, de vannak követendő és követhető sémák.

Betegségeink lelki okai

A legtöbb betegségünk lelki eredetű. Minden betegség valamilyen összefüggésben, de kapcsolatban van a lelki tényezőkkel. Hiszel ebben?

Amikor a cselekvés gátja te vagy – önmagunk csapdájában

Mindannyian kerülünk olykor-olykor nehéz helyzetekbe. De ha magunkat sodorjuk bele folyton, akkor sokkal nehezebb kijönni belőle. Ez a helyzet akkor is, amikor valamit csupán azért nem teszünk meg, mert valami hatalmas visszahúzó erőt tapasztalunk, no de nem akárhonnan: saját magunkból.

Születésnapi depresszió

Nem túl gyakran esik szó róla, pedig valós probléma. Ha téged is rosszul érintenek a születésnapok, akkor ez a cikk neked szól. Görgess tovább!