Menü

Milyen élet vár ránk idős korban?

Sokan különböző speciális módszerekkel, beavatkozásokkal próbálnak fiatalok maradni, pedig az öregedés folyamatának lassítása a saját kezünkben van. Mi a titok?

Igazából titok nincs, viszont azt jó tudni, hogy az elkerülhetetlen öregedés rossz, vagy jó minőségéről, lassúságáról, vagy gyorsaságáról mi tehetünk. Gének ide, vagy oda a kulcs nagyrészt a kezünkben van, életmódunkkal nagyban befolyásolhatjuk azt, hogy idősebb korban milyen élet vár ránk. De hogyan?

Nem bonyolult. Persze már mindenkinek a könyökén jön ki a rendszeres testmozgással kapcsolatos propagandaszöveg, de érdemes ezt a dolgot megfogadni. Ráadásul nem kell félmaratont futni kétnaponta, vagy minden este a konditeremben izzadni. Ha rendszeres a mozgás, elég belőle mondjuk 20-30 perc séta is ahhoz, hogy lassuljon az öregedés folyamata, csökkenjen a különböző egészségügyi bajok kialakulásának kockázata. Az egyénre, korra, állapotra specializált sportot, mozgást bármikor el lehet kezdeni, mindenképpen pozitív hatást lehet elérni segítségével.

Az idősebbeknél fontos az aktivitás megőrzése, munka hiányában ez lehet valamilyen hobbi is. A pihenés, relaxálás megfelelő elsajátítása is nagyban hozzájárul a hosszú élethez. 60-65 éves életkor felett a táplálkozásra már vitaminok szempontjából is speciálisan kell figyelni, emellett fontos a normál testsúly megtartása, mert az elhízás fokozottan terheli az idősödő szervezetet. 

Fotó:
pixabay.com

Génmódosított! - 3. rész

Ha keresünk, a génmódosításra is találunk pozitív konkrét példát. Legyünk tájékozottabbak, és ismerjük meg a génmanipulációs világ egyik legismertebb sikersztoriját!

Hasznos diétás trükkök tárháza

Ha korábban nem figyeltünk oda a táplálkozásunkra, akkor egy fogyókúra jelentős kihívás elé állíthat minket. Néhány egyszerű, mégis fontos ötlet segíthet minket a sikeres diéta (vagy még jobb, ha életmódváltás!) véghezvitelében, hiszen nem csak az a fontos, hogy mit eszünk...

Legyünk szuperjól akár két hét alatt!

A zöldségek és gyümölcsök az egészséges étrend nélkülözhetetlen részét képezik. Szerencsére az előnyeik nem csak a fizikai egészségünkhöz köthetőek. Egy új kutatás szerint, ha többet fogyasztunk belőlük, 2 hét alatt a pszichológiai jólétünk is javulásnak indul.

Gyümölcsturmix a diétában

Akár éppen fogyókúrázunk, akár csak az egészséges életmód hívei vagyunk, a gyümölcsturmix jó szívvel ajánlható mind tízóraira, uzsonnára, vagy vacsorára is. Mindössze néhány apró trükköt, információt érdemes elsajátítanunk hozzá.

Egyszerű módszer fittséged utánkövetésére

Minden ember életében eljön legalább egyszer az a pillanat – de legtöbbünk esetében ez a szám egynél nagyobb -, amikor elhatározza magát, hogy igen, rendszeresen fogok sportolni. Mégis sokszor túl gyorsan elengedjük a fonalat. Hogyan könnyíthetünk ezen?