Menü

Gyermekkori túlsúly: egy életre szóló probléma

A nyugati társadalmakban egyre nagyobb az aránya az elhízott gyermekeknek. Ez azt is jelenti, hogy már kis korban nagyon nehéz megelőzni a túlsúly kialakulását. Miért?

Elsősorban azért, mert rosszul és sokat étkezünk, valamint nem mozgunk eleget, azaz több energiát viszünk be a szervezetünkbe, mint amennyit elfogyasztunk. Ezek mellett nem szabad elfeledkezni a felgyorsult élet jelentette (természetesen a gyermekeket is érintő) kihívásokról, elsősorban az alváshiányról sem, valamint a különböző környezeti ártalmakról.

A probléma széleskörű, ami azt jelenti, hogy átfogó megoldást igényel. Az oktatási intézmények mellett a szülők partnerségére minden korábbinál nagyobb szükség van. Hiszen hiába eszik az iskolában egészségeset a gyerek, ha otthon hagyják gyorskaját nassolni és chipset majszolni.

A mozgással is ez a helyzet, a kötelező intézményi sport csak akkor tud érvényesülni, ha a fiatalok már kis korban magukba szívják a mozgás szeretetét, igazi örömét.

Az elhízásnak természetesen komoly negatív lelki hozadéka is van, többek között gátolja az érvényesülést, a hatékony, normális közösségi létet. Nem beszélve a fizikai oldalról, egészségügyi szempontból a gyermekkori túlsúlynak egy egész életre szóló kihatása van. S mint ilyen, súlyos társadalmi problémát jelent.

Tízórais doboz: van élet a szendvicsen túl!

Sokszor okoz fejtörést, hogy mit csomagoljunk iskolás gyermekünk tízórais dobozába. Nézzünk körül, mi mindent tehetünk egy picike uzsonnás dobozba, ami egészséges, finom és garantáltan megeszi a gyerekünk!

Tudnivalók a telített és a telítetlen zsírokról

Az ember által felhasznált zsírok alkotóelemei a hosszú szénláncú zsírsavak és a glicerin. A köztük lévő különbségek alapja a szénlánc alakja és hossza, valamint a szénatomokhoz köthető hidrogénatomok száma. Az egészségtudatos táplálkozásnál fontos tudni mennyit vigyünk be ezekből a szervezetünkbe.

A bemelegítés elengedhetetlen fontossága

Miért kell bemelegíteni edzés előtt? Hogyan kell ezt végezni? Mit veszítesz, ha kihagyod? Remélem ez a cikk segítséget fog nyújtani abban, hogy ne ész nélkül kezdj neki az edzésnek.

Az edzés utáni étkezés szabályai

Sokakban felmerül a kérdés edzés után, hogy vajon mit, mikor és mennyit szabad enni? Mindenképpen próbálj ki több lehetőséget, idővel úgyis meglátod melyik az, ami számodra a legjobb, leghasznosabb. Íme, néhány ehhez kapcsolódó praktika, melyeket érdemes a jövőben elsajátítanod a fejlődésed érdekében.

Mesterséges édesítőszer: se nem jó, se nem rossz

A cukorhelyettesítők semmilyen egészségügyi előnnyel nem rendelkeznek, viszont kárt sem okoznak – derült ki egy nemrég megjelent tudományos összefoglalóból.