Menü

Izom: mit tegyünk, ha fáj?

Mit tegyünk, ha úgy érezzük, túlerőltettük magunkat, és a mozgás fájdalmat okoz? Az izomsérülés nem gyakori sérülési forma, éppen ezért különleges odafigyelést igényel.

Az izomsérülések jelentős része túlerőltetés eredménye, elsősorban sportoláskor fordul elő, ritkábban valamilyen más tevékenységi forma esetén.

Az általában bemelegítés nélküli testmozgáskor előforduló, hirtelen mozdulat során fellépő éles fájdalom komolyabb problémát jelezhet, ilyenkor érdemes a sérült testrészt nyugalomba helyezni. Az azonnali ellátáshoz laza kötést, és borogatást használhatunk. Ha a fájdalom erősödik, esetleg vérzést, vagy zsibbadást tapasztalunk, hosszabb ideig gátolva van a mozgásunk, forduljunk orvoshoz!

Az izomproblémák jelentős része nem súlyos, de ez nem jelenti azt, hogy kezelést sem igényel. Egy-két kisebb sérülés, izomláz esetén nem feltétlenül kell abbahagyni, szüneteltetni a mozgásformát, ám a regeneráció segítése mindenképpen ajánlott. A sokat dolgozó izmoknak nagyon jót tesz a hideg-meleg vizes fürdő váltogatása, a szauna, vagy például a masszázs. Ezek mind fokozzák a vérkeringést. Vannak különböző kenőcsök, gyógyszerek, gyógyhatású készítmények a gyulladások csökkentésére. Rengeteg olyan tápanyag is akad, amelyek köztudottan gyulladáscsökkentő hatású, ezek szintén segítségünkre lehetnek a megfelelő gyorsaságú regenerálódásban.

Sportoláskor ne feledjük a fokozatosság elvét, valamint a bemelegítés és a nyújtás fontosságát, ezek használatával az izomsérülések jelentős része megelőzhető.

Bulgur,a diétázók egyik kedvenc eledele

Eddig netán csak szemezgettél vele, de nem merted még kipróbálni? Vagy már jól ismered, és érdekel, hogy köreten kívül még hogyan tudod elkészíteni? Most minden kérdésedre választ kaphatsz.

Újévi könnyű falatok

A hagyományos, magyaros ünnepi menük bizony nem szűkölködnek kalóriával, nem csoda, ha a január elsejét bizonyos fogadalmakkal kezdjük. Fogyókúra helyett én azonban ésszerű diétát és kímélő ételeket készítsünk!

Semmi időm a mozgásra – többé nem kifogás

Fárasztó napok, hetek mellett nem mindig jut időnk hobbira, sportra meg még kevesebb. De mit tegyünk, hogy ne lustuljunk el? Hogyan szakíthatunk mégis időt a mozgásra?

A nagy kávékörkép – 1. rész

Ha unod a gyors instant kávékat, és kipróbálnál valami újat, érdemes előtte tisztában lenni néhány alapfogalommal.

Hogyan ne legyél éhes

Nem kell éhezni. Nem kell koplalós fogyókúrákkal gyötörni magunkat. Nem kell éhesnek lenni, nem kell egyoldalúan étkezni. Aki koplal, az az egészségével játszik. Vajon mely trükkökkel kerülhető el a nassolás?