Menü

Ezt próbáld ki! - Fitfutball

A Fitfutball, avagy a fitnesz és futball magyar találmány. Ahogyan az edzésmódszer kidolgozói fogalmaznak, a Fitfutball voltaképpen a labdaszelídítés művészete. Labdával végzett speciális gyakorlatok összessége, hivatalos definíciója szerint a „labdarúgó mozgáskultúra stílustechnikai elemeinek oktatása formagyakorlatokon keresztül, aerobik jelleggel (aerob edzésmódszerrel), kondicionáló és zsírégető hatással.” (www.fitfutball.hu)

Voltaképpen ezek a gyakorlatok mindenki számára ismerősek lehetnek, aki már valaha rúgott labdába, az használta így a lábát és a testét. A mozdulatok ugyanúgy derenghetnek a grundról, a suliból, vagy akár hivatalos fociedzésről.

A Fitfutball lényege, hogy az említett mozgáskultúra egységbe van öntve, úgy, hogy a technika és kondíció egymással párhuzamosan, egymást erősítve fejlődjön. Az új sportág, amelyet zenére, csoportban művelnek egyszerre ügyességi és fizikai kihívás. Koncentrációt, valamint erőkifejtést igényel, ezáltal összetett. Gyerekeknek, felnőtteknek, amatőröknek és sportolóknak egyaránt ajánlják. Akár futballistáknak is, legalábbis azoknak, akik nem szégyellik megméretni és ha szükséges, esetleg fejleszteni technikai repertoárjukat, illetve tudásukat.

Spinning, az a bizonyos gyilkos mosoly

Ha szereted a kerékpározást, de a hűvös időben már nem merészkedsz ki a szabadba, netán túl unalmasnak tartod a szobabicikli tekerését egyedül, viszont minden vágyad, hogy formás lábaid legyenek? Akkor feltétlen ki kell próbálnod ezt az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő sportot! A következőkben elárulok pár érdekes dolgot róla, hátha kedved kapsz hozzá és végre nem csak gondolatban, hanem gyakorlatban is elindulsz az edzőterem felé.

Hagyd abba a kényszerevést!

A kényszer okozta étkezést egyfajta pótcselekvésnek nevezhetjük, hiszen ez a tevékenység mindig kompenzálni próbál valamit, általában lelki problémát. A kényszerevés gátat szab a diétának, fogyókúrának, nem is kérdés: mielőbb le kell szokni róla. De hogyan?

Nyújtás tökéletesítésének módszerei

Mint tudjuk a sport elengedhetetlen része a bemelegítés és a nyújtás. Sokan az idő hiányára való tekintettel elhanyagolják ezeket és egyből a futópadra ugranak. Viszont, hogyha jól végiggondoljuk, például a munkából hazaérve is általában leülünk egy percre és megállunk egy picit, ami segít abban, hogy ráhangolódjunk az elkövetkezendő feladatra. Testünk hálás lesz nekünk, hogyha időt szánunk rá. Ezért a továbbiakban bővebb információkat kaphatsz arról, hogyan tudhatod az edzésed végén az i-re a pontot tenni.

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Mesterséges édesítőszerek – inkább ne!

A legújabb kutatások szerint a sokak által előnyben részesített mesterséges édesítőszerek mégsem annyira kedvezőek. Az emésztő szervrendszerünk mikroorganizmusai ugyanis nem tolerálják ezeket az anyagokat. Új kutatási eredmények következnek.