Menü

Ezt próbáld ki! - Fitfutball

A Fitfutball, avagy a fitnesz és futball magyar találmány. Ahogyan az edzésmódszer kidolgozói fogalmaznak, a Fitfutball voltaképpen a labdaszelídítés művészete. Labdával végzett speciális gyakorlatok összessége, hivatalos definíciója szerint a „labdarúgó mozgáskultúra stílustechnikai elemeinek oktatása formagyakorlatokon keresztül, aerobik jelleggel (aerob edzésmódszerrel), kondicionáló és zsírégető hatással.” (www.fitfutball.hu)

Voltaképpen ezek a gyakorlatok mindenki számára ismerősek lehetnek, aki már valaha rúgott labdába, az használta így a lábát és a testét. A mozdulatok ugyanúgy derenghetnek a grundról, a suliból, vagy akár hivatalos fociedzésről.

A Fitfutball lényege, hogy az említett mozgáskultúra egységbe van öntve, úgy, hogy a technika és kondíció egymással párhuzamosan, egymást erősítve fejlődjön. Az új sportág, amelyet zenére, csoportban művelnek egyszerre ügyességi és fizikai kihívás. Koncentrációt, valamint erőkifejtést igényel, ezáltal összetett. Gyerekeknek, felnőtteknek, amatőröknek és sportolóknak egyaránt ajánlják. Akár futballistáknak is, legalábbis azoknak, akik nem szégyellik megméretni és ha szükséges, esetleg fejleszteni technikai repertoárjukat, illetve tudásukat.

A káposztafogyasztás áldásos hatásai

A káposzta változatai mindenki számára elérhető, számtalan módon felhasználható, olcsó, emellett pedig rendkívül egészséges. Egy csésze savanyú káposztában mindössze 27 kalória és 0 gramm zsír található, továbbá 7 gramm szénhidrátot, 4 gramm rostot, valamint 1 gramm fehérjét is tartalmaz.

A plusz súly pszichológiai háttere

Az elhízás hátterében álló pszichológiai okok sokrétűek. Általában elmondható azonban, hogy a gyermekkori táplálkozási szokásoknak meghatározó szerepük van abban, hogyan viszonyul a személy az étkezéshez. Ha mindkét szülő túlsúlyos, a gyermek esélye arra, hogy szintén súlyfelesleggel küzködjön75% körül mozog.

A legideálisabb napszak edzéshez

A reggeli edzések felgyorsítják az anyagcserét, ráadásul elkerülhetjük, hogy a napközben váratlanul becsúszó teendők felborítsák az edzéstervünket, ráadásul a nyugodt alvás is sokkal esélyesebb, ha nem este állunk neki a pulzusszám növelésének. Ám ha valaki nem egy korán kelő típus és csak nyűg számára, hogy már hajnalban csörög az ébresztőóra, azzal csak árt a szervezetének.

Pihenés nélkül nincs fejlődés – tíz szakértői tanács a tökéletes regenerációhoz

Baji Balázs, Cseh László, Jakabos Zsuzsanna, Gyurta Gergely, Kenderesi Tamás, Szatmári András, Barka Emese és még hosszasan sorolhatnánk azon olimpikonok és élsportolók neveit, akik már a Scitec Institute Sport- és Táplálkozástudományi Intézet támogatásával úgy étkeznek, hogy mindig kihozzák magukból a maximumot. A profi vagy amatőr sportolók számára emellett kiemelt fontosságú a megfelelő regeneráció is. Az Intézet szakértői ezért most tíz olyan fontos tudnivalót állítottak össze, amelyek figyelembevételével megfelelő ütemű és minőségű lehet a regeneráció. Ezek támogatják a hatékonyabb edzésmunkát, valamint a jobb versenyeredményeket.

Aerob meg anaerob edzés… Most hogy is van ez

Aerob, anaerob edzés meg kardió, intervall, HIIT, tabata és társai. Mit jelentenek és melyik kinek való? Lássuk a lényeget!