Menü

Ezt próbáld ki! - Fitfutball

A Fitfutball, avagy a fitnesz és futball magyar találmány. Ahogyan az edzésmódszer kidolgozói fogalmaznak, a Fitfutball voltaképpen a labdaszelídítés művészete. Labdával végzett speciális gyakorlatok összessége, hivatalos definíciója szerint a „labdarúgó mozgáskultúra stílustechnikai elemeinek oktatása formagyakorlatokon keresztül, aerobik jelleggel (aerob edzésmódszerrel), kondicionáló és zsírégető hatással.” (www.fitfutball.hu)

Voltaképpen ezek a gyakorlatok mindenki számára ismerősek lehetnek, aki már valaha rúgott labdába, az használta így a lábát és a testét. A mozdulatok ugyanúgy derenghetnek a grundról, a suliból, vagy akár hivatalos fociedzésről.

A Fitfutball lényege, hogy az említett mozgáskultúra egységbe van öntve, úgy, hogy a technika és kondíció egymással párhuzamosan, egymást erősítve fejlődjön. Az új sportág, amelyet zenére, csoportban művelnek egyszerre ügyességi és fizikai kihívás. Koncentrációt, valamint erőkifejtést igényel, ezáltal összetett. Gyerekeknek, felnőtteknek, amatőröknek és sportolóknak egyaránt ajánlják. Akár futballistáknak is, legalábbis azoknak, akik nem szégyellik megméretni és ha szükséges, esetleg fejleszteni technikai repertoárjukat, illetve tudásukat.

Edzés a nyaralás alatt? Na ne...

A nyaralás elsősorban a pihenést jelenti, a hétköznapi mókuskerékből való kiszakadást, azonban létezik a vakációnak nagyon sok fajtája, akár aktív, akár passzív kikapcsolódást keresünk. Akik ekkor sem szeretnének ellustulni, vagy kiesni a formájukból, nekik szánjuk elsősorban ezeket a sorokat.

Egészséges édesség

Ki ne álmodna egy olyan nassolnivalóról, amely egészséges, gyógyító hatása van, finom is és még édességnek is nevezheti? Az édességek igen csábítóak tudnak lenni, az emberek pedig olykor-olykor el is csábulnak, és a kosarukba teszik vásárlás közben a nyalánkságokat.

Ellenségünk a szénhidrát?

A zsír után most új ellenséget választott a fitneszipar. Igen, megint az ételek egyik fő összetevőjét, a szénhidrátot tesszük felelőssé minden egészségügyi problémáért. Lássuk csak, hogy is van ez!

Mit és hogyan igyunk sportoláskor

Szakemberek szerint a sportolásra előre fel kell készülni, a testmozgáshoz ugyanis érdemes jól hidratált állapotban hozzákezdeni, persze ez nem azt jelenti, hogy teleisszuk magunkat.
Az arányos folyadék beviteli terv éppolyan fontos, mint egy jó edzésterv.

Kalóriaszámolás - miért és hogyan?

A kalóriák rabja vagy, vagy fittyet hánysz az ételek pontos összetételére? Vajon a kalóriaszámolás jó módszer a fogyáshoz, s ha igen, mennyire hatékony? Ezekre kerestük a választ.