Menü

Változni akarsz? Így érdemes elkezdeni a sportolást!

Ma már mindenféle információ elérhető az interneten keresztül, a helyes táplálkozásról, és a különféle mozgásformák, illetve gyakorlatok helyes kivitelezéséről is. Mégis sokféle buktatója lehet, amikor laikus módon elkezdünk például edzeni.

Mit érdemes alaposan átgondolnunk magunkban, mielőtt sportolni kezdenénk?

A cél meghatározása alapvető fontosságú, fogyni szeretnénk, izmosodni, vagy egészségünk érdekében szeretnénk rendszeresen sportolni. Lehet többféle motivációnk is az edzésre, a lényeg, hogy sohasem elvont, ideál fizikumokat kell alapul vennünk (hacsak nem ezzel szeretnénk foglalkozni, és mondjuk testépítők akarunk lenni). Önmagunkból kihozni a legjobbat egy reális cél, persze ehhez ismernünk kell adottságainkat, és fel kell mérnünk az aktuális lehetőségeinket. Csalni ezen a területen nem tudunk, csak annyit érhetünk el, amennyit beleteszünk. Vagyis érdemes már az elején tisztáznunk, mennyit tudunk rászánni saját fejlődésünkre. Ez alatt nemcsak az anyagi befektetést kell érteni, hanem az energiát, az időt is. Továbbá még fontos átgondolnunk a lehetséges korlátokat és az előzményeket, vagyis hogy milyen eddigi tapasztalataink vannak és milyen az aktuális erőlétünk.

Mindezeket azért fontos az elején tisztázni, hogy valóban reális, megvalósítható célokat tűzzünk ki, ezzel motivációnkat is tartósabbá tehetjük. Vannak olyan emberek, akik rendkívül fegyelmezettek és képesek önállóan is kitartóan, eredményesen edzeni. A szakemberek tapasztalata azonban az, hogy az emberek többségének szüksége van egy szakértő támogatására, két fő szempontból: az egyik a motiváció, a másik az intenzitás fenntartása érdekében.

Ha most a konditermes edzéseknél maradunk, fontos látni, hogy a legtöbben az izomépítésre koncentrálnak, az állóképesség fejlesztése háttérbe szorul, pedig az több szempontból is kívánatos lenne. Ezért is jó, ha van lehetőségünk szakember segítségével edzeni, hiszen akkor biztosan nem tolódnak el az arányok a kardió és az erősítés között.

A honnan indulunk kérdés nemcsak testsúlyunkat, vagy edzettségi állapotunkat jelenti, hanem azt is, hogy milyen adottságaink vannak, milyen alaktípusba tartozunk. Ennek felmérése, nagyon jó iránymutató tud lenni. Ebben is segítségünkre lehet egy szakember, vagy egyéb fórumokon is tájékozódhatunk róla.

Röviden arról van szó, hogy van 3 fő alaktípus: ektomorf, mezomorf, és az endomorf. A típusok persze kevert módon vannak jelen, ráadásul egyéni sajátosságokkal színezve. Vegyünk egy példát! Az ektomorf típusba a vékony, hosszú csontozatú emberek tartoznak. Róluk lehet tudni, hogy gyors az anyagcseréjük, éppen ezért bár az egészséges táplálkozás az ő esetükben is fontos, diétázniuk nagy valószínűséggel nem kell, és például kevésbé kell odafigyelniük a szénhidrátbevitelre. Az endomorf típusba tartozóknak pedig pont ellenkezőleg, kulcsfontosságú a diéta, megfelelő étrend nélkül nem tudnak eredményt elérni. Ezenkívül még beszélhetünk az úgynevezett fejlődési rátáról is, mely szerint vannak A-alakú és V-alakú emberek. Bár tisztán egyik típusról sem beszélhetünk, példának okáért elmondható, hogy a V-alkatú emberekre felsőtest dominancia jellemző. Ez azt jelenti, hogy a felsőtestükre könnyebben szednek fel izomtömeget, de az elhízás is ezt a területet érinti inkább.

Az említett példák csak szemléltető jellegűek. A lényeg, hogy nagyjából ismernünk kell a testünket, az adottságainkat, és persze személyiségünket is ahhoz, hogy reális célokat tűzzünk ki, amikor elkezdünk edzeni.

Tények és tévhitek a cukorról

A legtöbben ördögtől valónak tartják a cukrot, főleg, ha diétáról van szó. Nézzünk meg pár tévhitet, amit gyakran hallhatunk.Vajon van mögöttük igazság? Kiderül a cikkből!

Az úszás jótékony hatásai

A sportok szerelmeseinek a tavasz még több lehetőséget szolgáltat szenvedélyük kibontakoztatására. Az úszás, azonban nemcsak a tavaszi időben tud jól esni. Jótékony hatását egész évben élvezhetjük, télen épp úgy, mint nyáron.

Testi-lelki harmónia

Mikor egészségről, vagy betegségekről beszélgetünk, gyakran a kézzel fogható dolgokban keressük a megoldást. Az egészséges reformételekben és gyógyszerekben, s megfeledkezünk sokszor arról, hogy testi állapotunk mellett, lelkileg milyen módon tehetünk saját életünkért. A testi-lelki harmónia szorosan összefügg, és nem működhet egyik sem a másik nélkül.

Tavaszi méregtelenítés

A hosszú tél után bevett szokás, hogy a természet megújulásával mi is megújuljunk kicsit, amit a szervezet méregtelenítésével érhetünk el. Nézzük is meg, hogyan!

Villámgyors diéták – villámgyorsan felejtsd el!

15 extra hatékony villámdiéta! A 3 leghatékonyabb villámdiéta Hollywoodból! A legjobb villámétrendek! Dobj le nyárig 10 kilót! Mínusz 4 kiló 3 nap alatt! 5 nap alatt 1 ruhaméret! 5nap alatt 5 kiló! Joghurtdiéta! Tojásdiéta! Fogyj dinnyediétával! 800 kalóriás étrend! Ismerősek ezek a mondatok?