Menü

Mit igyunk nyáron?

A nyári hőségben és szárazságban még inkább oda kell figyelni a folyadékfogyasztásra. Nem csak az fontos, hogy iszunk-e eleget, hanem az is hangsúlyos, hogy mit. A megfelelő mértékű folyadékfogyasztásról úton-útfélen hallunk, bár azt nem árt tudni, hogy ez testsúlytól is függ. 10 kilogrammonként 4 dl az ajánlat, ebből fakadóan igen nagy különbségek lehetnek. Vegyünk egy példát: amíg egy 60 kilós nő napi ajánlott folyadékbevitele kb. 2,5 liter, addig egy 90 kilós férfinak már legalább egy literrel többet kell innia.

Persze érthető, ha már unod a vizet, szerencsére léteznek más egészséges alternatívák is. Ami viszont fontos, hogy ajánlott elkerülni a cukros, szénsavas üdítőket - ezek nyáron még veszélyesebbek lehetnek. Ugyanis az ivás "illúziójával" kecsegtetnek bennünket, időszakosan, olthatják a szomjunkat, a szervezet azonban mégsem jut belőlük elegendő frissítőhöz.

Válassz inkább az ötleteink közül!

Limonádé okosan

A limonádé az egyik legjobb frissítő lehet,amennyiben egészségesen készítik el. Sajnos a bolti tele van cukorral, de sok esetben nem jobbak a vendéglátóhelyek alternatívái sem. Örülhetünk, ha valódi citrom, nem pedig mű citromlé és rengeteg cukor kerül bele. Erre érdemes rákérdezni rendelés előtt. A legjobb persze, ha házilag készítjük el: frissen facsart citrommal és lime-al. Ízesíthetjük friss mentával, vagy lehűtött bodzateával.

Valódi gyümölcsös ital

A nyári hőség idején kevésbé ajánlott bolti gyümölcsleveket fogyasztani, vagy ha ezt iszunk, akkor legalább higítsuk fel egy kis vízzel. Ezek ugyanis eléggé rostosak (arról nem is beszélve, hogy igencsak hízlalóak), és szintén nem jól frissítenek. Miért is hagyatkoznánk nyáron ilyesmire, amikor szezonja van a jobbnál jobb gyümölcsöknek? Dinnye, sárgadinnye barack, málna, stb. mind elérhető. Tehetünk belőle az italunkba kockára vágva, de a megevett gyümölcs megmaradt levét is felhasználhatjuk, vagy kifacsarhatjuk üdítő készítéséhez. Új ízekkel fogunk így megismerkedni, és esélyes, hogy igencsak kedvelni fogjuk!

Ice tea házilag

A málnát, barackot például teaként is elkészíthetjük, keveset forrázzunk le belőle, majd várjuk meg, amíg kihűl, és adjunk hozzá jeget, vagy tegyük hűtőbe.

A szörpből cukormenteset...

A hideg szörp igazán frissítő lehet, főleg akkor, ha cukormentes változatot választunk. Ma már kaphatóak cukormentes, egészséges édesítőszerekkel készült szörpök, amelyektől nem kell megijedni, mert az ízük isteni. Ha valódi felfrissülést szeretnénk, akkor válasszunk virágszörpöt: rózsából, levendulából, orgonából nagyon finom szörpök léteznek.

A vérszegénység és fajtái

Mindenki ismer valakit, aki szenvedett már vérszegénységben. Arról viszont kevés fogalmunk van, hogy milyen fajtái lehetnek ennek az állapotnak, és ezt hogyan érdemes kezelni. Ha pedig az orvosra sem hallgatunk, vagy épp el sem megyünk hozzá, nagyon rosszat tehetünk vele a saját egészségünknek. Oszlassuk el a tévhiteket és kezdjünk eltörődni a saját egészségünkkel!

A hangészlelés és az alvás 'parazitája': a túlhallás

Sajnos a mindennapi köztudatban nem nagyon van benne az érzékeny hallás más néven túlhallás elváltozása/adottsága/betegsége. A helyzeten változtatni lehetne, de sajnos még maga a szakma se teljesen nyitott erre. Mi megtesszük a magunkét: jöjjön hát a túlhallás bemutatása a teljesség igénye nélkül.

Ahogy én azt elképzelem

Talán mindenki arról álmodik, hogy könnyen induljon a nap, jókedvűen kezdődjön a reggel, vidám hangulatban teljen a munka, stressz mentesen végezzük el a teendőinket, kiegyensúlyozottak legyenek a gyerekeink, harmonikus az otthon töltött idő. Vajon tényleg a stresszes rohanás a normális, vagy lehet másként is indítani a napot?

5 jó tanács az irodai ülőmunka egészségkárosító hatása ellen

Bár az állómunkánál kényelmesebbnek tűnhet, a folyamatos ülőmunka közel sem veszélytelenebb az egészségünkre nézve.

Legyél trendi

Legyél trendi! Ez ilyen egyszerű. Csak néhány női magazin kell hozzá.