Menü

Mit igyunk nyáron?

A nyári hőségben és szárazságban még inkább oda kell figyelni a folyadékfogyasztásra. Nem csak az fontos, hogy iszunk-e eleget, hanem az is hangsúlyos, hogy mit. A megfelelő mértékű folyadékfogyasztásról úton-útfélen hallunk, bár azt nem árt tudni, hogy ez testsúlytól is függ. 10 kilogrammonként 4 dl az ajánlat, ebből fakadóan igen nagy különbségek lehetnek. Vegyünk egy példát: amíg egy 60 kilós nő napi ajánlott folyadékbevitele kb. 2,5 liter, addig egy 90 kilós férfinak már legalább egy literrel többet kell innia.

Persze érthető, ha már unod a vizet, szerencsére léteznek más egészséges alternatívák is. Ami viszont fontos, hogy ajánlott elkerülni a cukros, szénsavas üdítőket - ezek nyáron még veszélyesebbek lehetnek. Ugyanis az ivás "illúziójával" kecsegtetnek bennünket, időszakosan, olthatják a szomjunkat, a szervezet azonban mégsem jut belőlük elegendő frissítőhöz.

Válassz inkább az ötleteink közül!

Limonádé okosan

A limonádé az egyik legjobb frissítő lehet,amennyiben egészségesen készítik el. Sajnos a bolti tele van cukorral, de sok esetben nem jobbak a vendéglátóhelyek alternatívái sem. Örülhetünk, ha valódi citrom, nem pedig mű citromlé és rengeteg cukor kerül bele. Erre érdemes rákérdezni rendelés előtt. A legjobb persze, ha házilag készítjük el: frissen facsart citrommal és lime-al. Ízesíthetjük friss mentával, vagy lehűtött bodzateával.

Valódi gyümölcsös ital

A nyári hőség idején kevésbé ajánlott bolti gyümölcsleveket fogyasztani, vagy ha ezt iszunk, akkor legalább higítsuk fel egy kis vízzel. Ezek ugyanis eléggé rostosak (arról nem is beszélve, hogy igencsak hízlalóak), és szintén nem jól frissítenek. Miért is hagyatkoznánk nyáron ilyesmire, amikor szezonja van a jobbnál jobb gyümölcsöknek? Dinnye, sárgadinnye barack, málna, stb. mind elérhető. Tehetünk belőle az italunkba kockára vágva, de a megevett gyümölcs megmaradt levét is felhasználhatjuk, vagy kifacsarhatjuk üdítő készítéséhez. Új ízekkel fogunk így megismerkedni, és esélyes, hogy igencsak kedvelni fogjuk!

Ice tea házilag

A málnát, barackot például teaként is elkészíthetjük, keveset forrázzunk le belőle, majd várjuk meg, amíg kihűl, és adjunk hozzá jeget, vagy tegyük hűtőbe.

A szörpből cukormenteset...

A hideg szörp igazán frissítő lehet, főleg akkor, ha cukormentes változatot választunk. Ma már kaphatóak cukormentes, egészséges édesítőszerekkel készült szörpök, amelyektől nem kell megijedni, mert az ízük isteni. Ha valódi felfrissülést szeretnénk, akkor válasszunk virágszörpöt: rózsából, levendulából, orgonából nagyon finom szörpök léteznek.

Túlzásba vitt edzés negatív hatásai

Tény, sportra mindenkinek szüksége van. Ám van az a pont, amikor az edzés fanatizmusba csap át, ami károkat okozhat, a túledzettség, másnéven exorexia. A külső környezeti behatások is hozzájárulnak, hogy az amúgy is instabil nő, férfi intenzívebb edzésekbe kezdjen.

A foltos hajhullás kezelése

Sokak számára jelent leküzdhetetlen problémát, az alopecia areata, egy jelenleg is zajló vizsgálat azonban megoldást nyújthat a foltos hajhullás kezelésére.

Okok arra, hogy az egyedüllét jót tesz neked

Sokak rettegnek az egyedül töltött idő gondolatától. Bár a tartós magányról már kiderült, hogy több betegség, így a demencia kockázatát is megnöveli, az időnkénti egyedüllét számos egészségügyi előnnyel jár.

Hogyan befolyásolhatják a fogaink az önbecsülésünket?

A fogaink egészségi állapota valóban befolyásolja az önbizalmunkat. Hogy valaki mennyit mosolyog, mutatja az elégedettségi szintjét is.

Hogyan (ne) viselkedjünk konditeremben?

Néhány egyszerű illemszabály betartásával mindenki kellemesebben és családias légkörben érezheti magát az edzőteremben, mely dolgokra figyeljünk oda, ha a sportnak ezt a fajtáját választjuk?