Menü

Magyarország-szerte terjed a chi futás

Rohanó világunkban újabb és újabb edzésformákkal találkozhatunk, miközben mi csak sietünk tovább a mindennapokban, és talán ha olvasunk is az opciókról, nem szorítunk időt arra, hogy kipróbáljuk őket. Álljunk meg most egy percre, és vessünk egy pillantást a chi futásra!

A chi futást egy egyszerű, de erőteljes formaként írhatjuk le, ami segít abban, hogy fittek maradjunk, és még a mozgás is biztos örömet okozzon. Tökéletes azoknak, akik fogyni vagy erősödni szeretnének, esetleg egy sérülés után kell felépülniük.

Röviden a chiről

A chi a kínai gyakorlatban az éltető energiát jelenti, amely egyesíti a testet, az elmét és a lelket. A chi alapú mozgásformák a tai chi-ből is vettek kölcsön mozgási elemeket. Ezek segítségével csökkentik a sérülések kialakulási esélyeit, miközben maximalizálják az éber mozgás és az egészséges élet előnyeit. A szépség az egészben, hogy elméletben ezekről semmit sem kell tudnunk ahhoz, hogy a gyakorlat valóban működjön.

A gyakorlatban

Chi futáson kívül chi gyaloglás is létezik, ami lényegében véve ugyanazt a mozgásformát jelenti lassítva. A chi futás gyakorlását úgy kezdjük, hogy álljunk meg egy helyben függőlegesen, kezeinket emeljük behajlítva törzsünk mellé. Felkarunk a törzsünk mellett helyezkedjen el. Felsőtestből kezdjünk el előre hajolni addig a pontig, amikor már úgy érezzük, előredőlnénk. Ez az a testtartás, amelyben a futást végeznünk kell. Mozgás közben figyeljünk arra, hogy a könyökünk ne nagyon menjen hátra törzsünk vonala mögé, illetve sarkainkat emeljük magasabbra a szokásosnál.

Ez a forma tehermentesíti a csípőnket, illetve a lábszárainkat, amelyek egyébként futás közben kifejezett megerőltetésnek vannak kitéve.

A chi futás előnyeiről röviden:

- Csökkenti a rád nehezedő terhet.
- Fájdalommentes – hiszen a futásnak és úgy alapvetően a sportnak nem kell fájnia.
- Önbizalommal telve futhatsz.
- Remek mód arra, ha csak most kezded a futást.
- A sprintek közé iktatott chi futás intervallumokkal növelheted az aerobik-kardio kapacitásodat.
-Javíthatod a tartásodat, az erődet, és használhatod a gravitációt a futás megkönnyítéséhez.
- Megtanulhatod, hogyan használd a törzsizmaidat is a lábizmaid mellett.

Kutatási eredmények bizonyítják, hogy az aktív futók 70%-a szerez valamilyen sérülést évente a futás következményeként. A chi futás segítségével a futási programunk teljesen sérülésmentessé alakítható.

Rengeteg tapasztalatot, leírást, segítő videót lehet már az interneten találni. Induljunk el ezek mentén, és próbáljuk ki ezt a mozgásformát!

Felhasznált irodalom: www.chirunning.com

Életmódváltás újratöltve

Szerezzük vissza a motivációt - avagy ha ezen a nyáron nem a bikini nyert, hanem a strandkendő, mert a diéta nehéznek bizonyult, akkor hogyan tovább...?

A túl izmos lányok legendája

Sok nőt az tart vissza az edzőteremtől, hogy nem akarnak túl izmosak lenni. Azt hiszik, az olyan egyszerű, csak mert Rubint Réka és még néhány edző kidolgozott izomzattal rendelkezik. Pedig ettől nem kellene tartani…

Itt a lehetőség, hogy kipróbáljátok a Viadalt!

Szeptemberben az ország két pontján, Veszprémben, illetve Budapesten is lehetőségetek nyílik kipróbálni magatokat ebben az aktív stratégiai játékban, amely egyre több rajongót szerez magának.

A kitartás pszichológiája

A kitartás egy jelentős emberi tulajdonság, amire szükségünk van. Elvezethet minket a sikerhez az élet bármely területén, a karrier eredményeihez, és végigvihet az önmagunkhoz vezető kanyargós úton. Hogyan élhetjük meg tudatosan?

Borsika Udvar: antik és valódi ennivaló egy helyen

Fogadjunk, hogy még nem ittál kávét vagy szörpöt hasonló környezetben! Ha Csongrád megyében élsz, vagy errefelé látogatsz, semmiképp se hagyd ki, hogy megnézed a Borsika Udvart, ahol egészséges és hiteles forrásból származó házi ételeket, valamint vidéki stílusú dolgokat vásárolhatsz. A hangulat varázslatos és egyedi...