Menü

Magyarország-szerte terjed a chi futás

Rohanó világunkban újabb és újabb edzésformákkal találkozhatunk, miközben mi csak sietünk tovább a mindennapokban, és talán ha olvasunk is az opciókról, nem szorítunk időt arra, hogy kipróbáljuk őket. Álljunk meg most egy percre, és vessünk egy pillantást a chi futásra!

A chi futást egy egyszerű, de erőteljes formaként írhatjuk le, ami segít abban, hogy fittek maradjunk, és még a mozgás is biztos örömet okozzon. Tökéletes azoknak, akik fogyni vagy erősödni szeretnének, esetleg egy sérülés után kell felépülniük.

Röviden a chiről

A chi a kínai gyakorlatban az éltető energiát jelenti, amely egyesíti a testet, az elmét és a lelket. A chi alapú mozgásformák a tai chi-ből is vettek kölcsön mozgási elemeket. Ezek segítségével csökkentik a sérülések kialakulási esélyeit, miközben maximalizálják az éber mozgás és az egészséges élet előnyeit. A szépség az egészben, hogy elméletben ezekről semmit sem kell tudnunk ahhoz, hogy a gyakorlat valóban működjön.

A gyakorlatban

Chi futáson kívül chi gyaloglás is létezik, ami lényegében véve ugyanazt a mozgásformát jelenti lassítva. A chi futás gyakorlását úgy kezdjük, hogy álljunk meg egy helyben függőlegesen, kezeinket emeljük behajlítva törzsünk mellé. Felkarunk a törzsünk mellett helyezkedjen el. Felsőtestből kezdjünk el előre hajolni addig a pontig, amikor már úgy érezzük, előredőlnénk. Ez az a testtartás, amelyben a futást végeznünk kell. Mozgás közben figyeljünk arra, hogy a könyökünk ne nagyon menjen hátra törzsünk vonala mögé, illetve sarkainkat emeljük magasabbra a szokásosnál.

Ez a forma tehermentesíti a csípőnket, illetve a lábszárainkat, amelyek egyébként futás közben kifejezett megerőltetésnek vannak kitéve.

A chi futás előnyeiről röviden:

- Csökkenti a rád nehezedő terhet.
- Fájdalommentes – hiszen a futásnak és úgy alapvetően a sportnak nem kell fájnia.
- Önbizalommal telve futhatsz.
- Remek mód arra, ha csak most kezded a futást.
- A sprintek közé iktatott chi futás intervallumokkal növelheted az aerobik-kardio kapacitásodat.
-Javíthatod a tartásodat, az erődet, és használhatod a gravitációt a futás megkönnyítéséhez.
- Megtanulhatod, hogyan használd a törzsizmaidat is a lábizmaid mellett.

Kutatási eredmények bizonyítják, hogy az aktív futók 70%-a szerez valamilyen sérülést évente a futás következményeként. A chi futás segítségével a futási programunk teljesen sérülésmentessé alakítható.

Rengeteg tapasztalatot, leírást, segítő videót lehet már az interneten találni. Induljunk el ezek mentén, és próbáljuk ki ezt a mozgásformát!

Felhasznált irodalom: www.chirunning.com

Neked mi a hobbid?

Nemcsak stressz-szintünket csökkenti, de életünket is változatossá teszi egy értelmes hobbi, egy hasznos szabadidős tevékenység, egy szórakoztató időtöltés. Neked mi a szenvedélyed?

8 ok, hogy miért menj táncházba egy sima buli helyett

Szórakozni mindenki szeret. Ennek vannak közismert, szűk körben ismert, és egészen sajátos módjai is. Kevesen tudnak ellenállni egy jó lagzinak, ahol élő zene és hangulatos díszítés biztosítja a táncos jókedvet. És ezt a hangulatot sok más buli is igyekszik megtartani. De ha valami újra vágysz, akkor mindenképpen próbáld ki a táncházat! Íme, nyolc érv, hogy miért.

Túlzásba vitt edzés negatív hatásai

Tény, sportra mindenkinek szüksége van. Ám van az a pont, amikor az edzés fanatizmusba csap át, ami károkat okozhat, a túledzettség, másnéven exorexia. A külső környezeti behatások is hozzájárulnak, hogy az amúgy is instabil nő, férfi intenzívebb edzésekbe kezdjen.

A szóbeli nyelvvizsga stressze

Mindenkinek aki továbbtanulásra adja a fejét szembe kell néznie a nyelvvizsga nehézségeivel. Íme néhány tipp, hogy a szóbeli nyelvvizsga kapujában se rettenjünk meg! Hajrá, sikeres vizsgára fel!

Programok egyedül? Miért ne?

Ha eddig meg voltál győződve róla, hogy egyedül nem lehet jó programokat kitalálni, akkor ezeket a sorokat mindenképp el kell olvasnod. Ugyanis rengeteg érdekes dolgot lehet csinálni egyedül: még nyaralni, pihenni, kikapcsolódni is, nem is beszélve az egyéb, nagyon izgalmas programokról.