Menü

Életmódváltás újratöltve

Diétázni lehetetlen.

"Ehetsz, ihatsz bármennyit, csak az a lényeg, hogy ne nyeld le." Ismeritek ezt a humoros mondást? Pedig a fogyókúrázó embernek pont viccelődni nincs kedve. Nem ehet azt, amit a többiek, vagy nem akkor és nem annyit, amit szeretne, vagy sokszor semmit...ha eszembe jut néhány ostoba villámdiéta a magazinokból... például:
"egy pohár citromos víz reggelire"
"fél alma vacsorára""
"két főtt tojás ebédre"
"egy étkezést helyettesítő turmix, tuti jól laksz tőle.
Fogyj ezzel, fogyj azzal, vegyél mindenféle sporteszközt, amivel a kanapédról sem kell felállnod - na persze, bár így lenne! S mégis hányszor nekifutottál már?

De beszélhetnék nyugodtan többes számban, én is köztük vagyok. Mert nem tudtuk, hogy kell elkezdeni, vagy elkezdtük és abbahagytuk, vagy elkezdtük, nem hagytuk abba és mégsem jön az eredmény. Aztán feladjuk és körbetekerjük magunkon azt a strandkendőt.

Diétázni olyan nehéz.

A boltok polcairól csábítanak a töltött csokik, a sós ropogtatnivalók, a cukros csemegék, egy kis csipsz, vagy csokis keksz, mellé kell folyadék is, egyszer most legyen kóla, mert néha belefér az üdítő... Ma belefér?

Jégkrémet rég ettem, épp akciós (micsoda véletlen) a reklámban múltkor is láttam már azt a joghurtos töltött bonbont...a sós mogyorónak meg amúgy sem lehet ellenállni. A túrórudikat pedig a gyereknek vettem, én alig ettem belőle...mi az az 5 harapás...és a héten már kétszer volt névnapozás a munkahelyen, a kolleganők sütijeire illetlenség nemet mondani... Ismerős a szitu?

Aztán elcsábulunk. S esszük, amit nem kéne és nem bírjuk abbahagyni. A négyéves kisfiam jutott most eszembe, aki hétvégén megevett egy zacskó édességet, és mikor kérdőre vontam, hogy megegyeztünk, beosztja, akkor ártatlanul rám nézett s közölte: "Anya, én beosztottam...eddig." Vagyunk így mi is néha, sokszor. Aztán jön a strandkendő.

Diétázni olyan utálatos.

Ha annyi milliónk lenne, ahányszor halljuk nap, mint nap a bölcs "életmódváltás" szót... Már kimondani is utáljuk ezt a kifejezést. Mert mit is jelent? Azt, hogy se süti, se csoki, se nokedli a pörkölthöz, se kenyér, se rántott hús, se üdítő, még alkohol sem... És akkor én mit eszem, mikor a család ebédel vasárnap? Meg amikor a nagymamám kínálja a zserbót?

Helló életmódváltás, nekem ehhez nincs kedvem... hol az a zserbó, a strandkendő jövőre is divatos lesz.

Diétázni olyan bonyolult.

Sokszor érzem, hogy hamar elmúlik a motiváció: jönnek hozzám tanácsadásra, leülünk, elmondom, mutatom nekik a blogomat, a sok receptet, csomót beszélek, segítek nekik, számolunk, kalkulálunk, kalóriát írunk, hirtelen olyan könnyűnek tűnik, bólogatnak lelkesen, értik, "ez menni fog"... aztán 1-2 hét és alábbhagy a lelkesedés. Sorban állnak a pénztárnál a diétásnak kikiáltott cukros reggeliző pelyhekkel meg kekszekkel, cukros joghurttal, és rögtön mentegetőznek, ha meglátnak: "Jaj még nem volt időm megnézni azt a torna DVD-t amit mutattál!"

Diétázni mégsem olyan nehéz. Nem? Nem!

Lehet, hogy idén nyáron nem volt a bikini a barátunk, de a nyári forma télen készül - kaptunk egy új lehetőséget. Némi akaraterő kell és kitartás és egy jó terv! Lássuk csak:

Mostantól megteszed magadért (vagy legalább értem, ha már Neked írom ezt a sok mindent, miközben itt nyaggat a két gyerekem percenként valamiért), hogy lecseréled a fehérlisztet zabra: zabkorpa, zabpehely, zabliszt, hacsak nem vagy érzékeny valamire. Ha nem, akkor egy jó univerzális zabliszt mehet a lisztes dobozodba. Zabbal lehet sütit sütni, húst panírozni, főzeléket sűríteni, túrógombócot készíteni. Utána a cukrot eltünteted otthon és természetes édesítőre váltasz, lehet xilit, nyírfacukor, stevia, eritrit, Rád bízom.
Fokozatosan emelj a mennyiségen, különben a mellékhelységben töltöd majd a legtöbb időt és azért ennyire nem szeretnél gyorsan fogyni...

Nem veszel több étolajat, helyette beszerzel egy kis vödör kókuszzsírt, olívaolajat, vagy legalább egy sütőzacskót.

Ha ez megvan, jön a következő feladat! Aztán többet nem kérek Tőled, ígérem.

Kiválasztasz egy sávot a napodból, lehetőleg ugyanakkor. Nem, nem tolhatod el máskorra, nem teheted át másnapra, nem duplázhatsz a mai helyett holnap...

Egy szabad sáv. Ez legyen 40 perc. Ekkor bicajozol, szobabicajozol, vagy tornázol otthon, ha edzettebb vagy és nincs nagy súlyfelesleged kocogsz, de ha ahhoz van kedved, elmész konditerembe vagy legalább sétálsz egy órát tempósan, lehetőleg hegynek felfelé. Ha szerencséd van, a párod már sportol, ha nem, viszed őt is magaddal.
Randi a teremben 6-kor.

Diétázni egyszerű!

Fejben eldöntöd és rálépsz erre az útra. Indulj el! Ez jó irány! Ahhoz az emberhez vezet, aki lenni szeretnél. Néha letérsz az útról és igen, néha túrórudit eszel meg a dédi almáspitéjét, és minden diéta közben akad egy karácsony vagy lakodalom, de másnap visszatalálsz oda, ahol megszegted az összes szabályt. És folytatod.

Mert diétázni jó!

Az életmódváltás szép szó, a strandkendő pedig nem opció.
Ehhez kívánok sok lelkierőt, rengeteg türelmet, acélos elszántságot, változatos és új célokat, folyamatos kitartást!
Mentem futni.

Helytelen szokások, amelyeket egészségesnek hiszünk

Mindannyiunknak vannak olyan szokásai, amikről tudjuk vagy sejtjük, hogy egészségtelenek, mégis szinte nap, mint nap megtesszük őket. Vajon tudunk ezeken változtatni? S miért olyan nehéz új pozitív szokásokat kialakítani, vagy a károsakat elhagyni?

Motiváció a mozgáshoz

Manapság egyre több helyen látni, hogy a mozgás az emberek nagy hányadát érdekli, de mi a kiváltó ok? Túlontúl sokat olvashatjuk talán az ezekkel kapcsolatos cikkeket, megnyilvánulásokat a közösségi médiában? Vajon régen is ennyi „Gyurma Gyuri és Iron Lady” volt, csak kevesebb figyelmet kaptak?

Miért eszünk többet, mint amire szükségünk van?

A túlsúly oka nem csak az, hogy hizlaló ételeket fogyasztunk, hanem az is, hogy jóval többet eszünk, mint amire szükségünk lenne. Ezen a téren a változást nem a gyomrunknál, hanem fejben kell elkezdeni.

Hogyan vásároljuk és tároljuk az élelmiszereinket?

A minőségi élelmiszerek kiválasztása a vásárlásnál kezdődik, de oda kell figyelni a megvásárolt termékek megfelelő tárolásra, a hűtő tisztán tartására. Az alapvető élelmiszer-biztonsági szabályok betartásával elkerülhetőek az élelmiszerek okozta megbetegedések.

Dolce Vita testközelből – egészség olasz módra

Hogyan is élik valójában „édes életüket” az olaszok? S miért foglalnak el ma is magas helyet a hosszú élettartam toplistáján Európában? Cikkírónk, aki maga is ott él hónapok óta, testközelből ismeri a válaszokat.