Menü

5 tipikus hiba, amit sportolás során elkövethetsz

A rendszeres sport jótékony hatásait az egészség fenntartásán túl is a végtelenségig lehetne sorolni. Nem csak feszesebb alakot és önbizalmat nyerhetünk vele, de sokkal nyugodtabbá, produktívabbá válunk már napi fél óra mozgástól is. De milyen hibákat követünk el leggyakrabban? Mire érdemes odafigyelni, hogy még eredményesebbekké váljunk?

1. Megúszásra játszol

Az ismétlésszámok között beiktatott túl gyakori szünetek vagy a kényelmesen folytatott izomerősítés sokszor becsapós lehet, és nem biztos, hogy a kívánt eredményt hozza, hiába fektetünk bele értékes időt. Ha erősítés a cél, érdemes nagyobb súlyokkal és alacsonyabb ismétlésszámmal dolgozni: pl. 4x8 vagy 4x10. Ha már érzed, hogy az emelések egyre fokozódó kihívást jelentenek, az azt jelzi, hogy jó úton haladsz.

2. Rossz a tartásod edzés közben

A legáltalánosabb gyakorlatok során sem könnyű rögtön eltalálni a helyes testtartást. Önmagunkon ezt sokszor talán észre sem vesszük, pedig nem csak a hatékonyságot csökkenti, hanem idővel súlyosabb sérüléseket is okozhat. Ha még újak vagyunk az edzőteremben, mindenképp kérjünk külső segítséget legalább az első alkalommal, később pedig helyezkedjünk ellenőrzésképp a tükör elé.

3. Elhanyagolod a tartóizmokat

Szintén problémát jelenthet, ha csak a látható izmokra koncentrálsz, miközben elfeledkezel a mélyizomzatról, a törzstartó izomról. Pedig a tartóizomzat megerősítésével megelőzhető egy esetleges krónikus hát és derékfájás, emellett egyensúlyérzékünk és stabilitásunk és látványos fejlődésnek indul.

4. Beleragadtál a rutinba

Rátaláltál a kedvencedre és folyton ugyanazt az edzéstervet csinálod? Bár néha így kényelmesebb, azonban ez könnyen a hatékonyság rovására mehet. Az izmok egy idő után alkalmazkodnak, és ez gátolja a fejlődést. Érdemes legalább havonta variálni az edzés típusát, akár fokozatosan is.

5. Fogyókúrázol

A változás titka nem a fogyókúra, hanem az életmódváltás. Amennyiben nem figyelünk oda az étkezésre, egész nap nem eszünk vagy csak össze-vissza, akkor a szervezetünk nem a zsírraktárunkhoz nyúl, hanem az izomból fogja biztosítani a számára szükséges energiát. A legideálisabb, ha kisebb adagokban, 3 óránként viszünk be „jó” szénhidrátot, zsírt illetve fehérjét.

Mindezek mellett persze sose feledkezzünk meg a nyújtásról és a kellő folyadékpótlásról sem, de legfőképp, hogy élvezzük a feltöltődést és a folyamatos fejlődést!

Bulgur,a diétázók egyik kedvenc eledele

Eddig netán csak szemezgettél vele, de nem merted még kipróbálni? Vagy már jól ismered, és érdekel, hogy köreten kívül még hogyan tudod elkészíteni? Most minden kérdésedre választ kaphatsz.

Újévi könnyű falatok

A hagyományos, magyaros ünnepi menük bizony nem szűkölködnek kalóriával, nem csoda, ha a január elsejét bizonyos fogadalmakkal kezdjük. Fogyókúra helyett én azonban ésszerű diétát és kímélő ételeket készítsünk!

Semmi időm a mozgásra – többé nem kifogás

Fárasztó napok, hetek mellett nem mindig jut időnk hobbira, sportra meg még kevesebb. De mit tegyünk, hogy ne lustuljunk el? Hogyan szakíthatunk mégis időt a mozgásra?

A nagy kávékörkép – 1. rész

Ha unod a gyors instant kávékat, és kipróbálnál valami újat, érdemes előtte tisztában lenni néhány alapfogalommal.

Hogyan ne legyél éhes

Nem kell éhezni. Nem kell koplalós fogyókúrákkal gyötörni magunkat. Nem kell éhesnek lenni, nem kell egyoldalúan étkezni. Aki koplal, az az egészségével játszik. Vajon mely trükkökkel kerülhető el a nassolás?