Menü

5 tipikus hiba, amit sportolás során elkövethetsz

A rendszeres sport jótékony hatásait az egészség fenntartásán túl is a végtelenségig lehetne sorolni. Nem csak feszesebb alakot és önbizalmat nyerhetünk vele, de sokkal nyugodtabbá, produktívabbá válunk már napi fél óra mozgástól is. De milyen hibákat követünk el leggyakrabban? Mire érdemes odafigyelni, hogy még eredményesebbekké váljunk?

1. Megúszásra játszol

Az ismétlésszámok között beiktatott túl gyakori szünetek vagy a kényelmesen folytatott izomerősítés sokszor becsapós lehet, és nem biztos, hogy a kívánt eredményt hozza, hiába fektetünk bele értékes időt. Ha erősítés a cél, érdemes nagyobb súlyokkal és alacsonyabb ismétlésszámmal dolgozni: pl. 4x8 vagy 4x10. Ha már érzed, hogy az emelések egyre fokozódó kihívást jelentenek, az azt jelzi, hogy jó úton haladsz.

2. Rossz a tartásod edzés közben

A legáltalánosabb gyakorlatok során sem könnyű rögtön eltalálni a helyes testtartást. Önmagunkon ezt sokszor talán észre sem vesszük, pedig nem csak a hatékonyságot csökkenti, hanem idővel súlyosabb sérüléseket is okozhat. Ha még újak vagyunk az edzőteremben, mindenképp kérjünk külső segítséget legalább az első alkalommal, később pedig helyezkedjünk ellenőrzésképp a tükör elé.

3. Elhanyagolod a tartóizmokat

Szintén problémát jelenthet, ha csak a látható izmokra koncentrálsz, miközben elfeledkezel a mélyizomzatról, a törzstartó izomról. Pedig a tartóizomzat megerősítésével megelőzhető egy esetleges krónikus hát és derékfájás, emellett egyensúlyérzékünk és stabilitásunk és látványos fejlődésnek indul.

4. Beleragadtál a rutinba

Rátaláltál a kedvencedre és folyton ugyanazt az edzéstervet csinálod? Bár néha így kényelmesebb, azonban ez könnyen a hatékonyság rovására mehet. Az izmok egy idő után alkalmazkodnak, és ez gátolja a fejlődést. Érdemes legalább havonta variálni az edzés típusát, akár fokozatosan is.

5. Fogyókúrázol

A változás titka nem a fogyókúra, hanem az életmódváltás. Amennyiben nem figyelünk oda az étkezésre, egész nap nem eszünk vagy csak össze-vissza, akkor a szervezetünk nem a zsírraktárunkhoz nyúl, hanem az izomból fogja biztosítani a számára szükséges energiát. A legideálisabb, ha kisebb adagokban, 3 óránként viszünk be „jó” szénhidrátot, zsírt illetve fehérjét.

Mindezek mellett persze sose feledkezzünk meg a nyújtásról és a kellő folyadékpótlásról sem, de legfőképp, hogy élvezzük a feltöltődést és a folyamatos fejlődést!

Újévi fogadalmam: futni fogok!

Az újév beköszöntével számtalan ember dönt úgy, hogy az újesztendőben egészségesebben fog élni és elkezd sportolni. A legnépszerűbb jelzőt e terén a futás vívta ki magának. Igen gyakori választás! Nézzünk meg pár praktikát, hogy mire kell odafigyelni a kezdetekben.

10. 000 lépés naponta az egészség kulcsa?

Azt gondolhatjuk, hogy 10.000 lépést mi is mindennap megteszünk. De vajon ez valójában így van? Honnan ered ez a szám? Ha megteszünk 10.000 lépést garantáltan egészségesek leszünk, vagy fogyni fogunk? Talán mégis van olyan módszer, ami nagy anyagi- , és energiaráfordítás nélkül is egészségesebb életet eredményez? Most kiderül...

Téli sportok veszélyei

A tartósan hideg időben a téli sportok szerelmesei mindennél jobban vágynak arra, hogy kedvenc téli sportjaikat űzhessék. Ahogy a nyári sportszezonnak is megvannak a maga feltételei, úgy a téli edzésnek is számtalan betartandó szabálya figyelmeztet arra, hogy kellő óvatossággal járjunk el.

Diéta és alkoholfogyasztás

Mit tehetünk, ha igyekszünk kalóriaszegény étrendet tartani azért, hogy jobban álljon rajtunk az alkalmi ruha/ fürdőruha, de szívesen fogyasztanánk alkoholt? Milyen és mennyi alkoholos ital fogyasztható a diéta alatt?

Januári mérlegelés és a következő lépések

Odafigyeltél, mégis 2-3 kg plusszal zártad az ünnepi időszakot? Ezt egyrészt tök igazságtalannak érzed, másrészt kérdéses, hogy lesz ebből 5 hónap múlva strandforma? Kétségbeesés, kapkodás helyett nézd meg, meg mi törtélnhetett, és hogy tudod kompenzálni ezt az időszakot!