Menü

Feszültségoldás a hétköznapokban

Ha úgy érezzük, hogy felszaporodtak körülöttünk a tennivalók, egyre több a gondunk, akkor hajlamosak vagyunk elveszettnek látni a helyzetet, görgetni magunk előtt a problémákat, majd a bennünk felgyülemlő feszültséget a körülöttünk lévőkön levezetni. Azonban ez az egészségünk szempontjából sem jó. Amellett, hogy folyamatosan gondoskodunk a szervezetünk magnézium-pótlásáról, nem árt néhány plusz tevékenységet beiktatni, ami segít ezt a feszültséget feloldani.

A zene nagyon is alkalmas az elcsendesedésre, feltéve, hogy ki tudjuk zárni a külvilágot legalább napi húsz percre. Sokan a klasszikus zene megnyugtató hatására esküsznek, de bármilyen, az ízlésünknek megfelelő zene megteszi. A lényeg, hogy míg a zenét hallgatjuk, másra ne figyeljünk, kapcsoljuk ki az elménket, lassítsuk le a légzésünket. Akik ezt hosszabb időn keresztül naponta elvégzik, könnyebben lépnek túl az eléjük kerülő problémákon.

Ezzel szorosan összefügg a jóga. Míg van, aki azért jár jógázni, mert szeretne hajlékonyabb lenni, sokan a mindennapok stressz-forrásaitól próbálnak hatékonyan megszabadulni általa. Minden esetre, ha gyakran idegeskedünk, érdemes a jógát is kipróbálni, hiszen bármikor hasznosítható légzéstechnikákat is elsajátíthatunk. Jó lehetőséget jelent a különböző küzdősportok amatőr szinten való művelése: jelentősen megkönnyítheti a dolgunkat, ha néha pár ütésnek és az intenzív testmozgásnak köszönhetően ki tudjuk adni magunkból a feszültséget.

Vannak, akik a hagyományos nyugtató teákra, mások a friss levegőn való sétára esküsznek. Ezek persze mind hatásosak lehetnek, de csakis akkor, ha tudjuk, mi a bennünk felgyülemlő stressz kiváltó oka. Ugyanis ha tudjuk, hogy mitől áll fenn ez az állapot, könnyebben tudatosítjuk magunkban, hogy az állapot megszüntethető, vagy legalábbis orvosolható azzal, ha kizárjuk a problémát olyankor, amikor nem kell vele szembesülnünk. Ez nem jelenti azt, hogy el kell hanyagolni a feladatainkat, vagy a találkozást azokkal az emberekkel, akik bennünk feszültséget keltenek, hanem megoldást kínál arra az időre, amikor mással is foglalkozhatnánk. Az idegesség rányomja a bélyegét az emberi kapcsolatokra és a mindennapjainkra is, így hát érdemes a kiváltó okot a helyén kezelni, és csak akkor foglalkozni vele, amikor az tényleg szükséges.

Ha pedig a probléma megszüntethető, a stresszkezelés leghatékonyabb módja nem a felületesség, hanem a gyökerének a megszüntetése, a problémáink megoldása.

/Szerző:Varga Ágnes Kata/

A szelfi diszmorfia önbizalom romboló hatása

Sokak szerint a szelfizés a mai, önimádó, egocentrikus generáció hóbortja. Viszont egy önarcképfotó sokkal többet elárul rólunk, mint gondolnánk. Az okostelefonokon található képszerkesztő alkalmazások segítségével bárki modellt varázsolhat magából. A baj akkor jön el, amikor belenézünk a tükörbe és látottakkal nem vagyunk megelégedve.

Ki nevel kit, avagy hogyan kell felnőttként helyesen bánni a szülőkkel?

Felnőttként a szüleink felé más lesz a viselkedésünk. Van, aki törleszteni akarja a szeretetet és törődést, amit kapott, és olyan is van, aki bosszút akar állni rajtuk valamilyen vélt vagy valós sérelem miatt. Nincs két egyforma család, ezért nincs recept sem a helyes viselkedésre, de vannak követendő és követhető sémák.

Betegségeink lelki okai

A legtöbb betegségünk lelki eredetű. Minden betegség valamilyen összefüggésben, de kapcsolatban van a lelki tényezőkkel. Hiszel ebben?

Magányosan vagy állattal lakásban?

Talán emberek tízezrei viaskodnak a kérdéssel, hogy maradjanak-e egyedül egy tiszta lakásban, vagy inkább fogadjanak maguk mellé egy társat, aki után viszont bizony gyakran kell takarítani, és a higiéniára is ügyelni kell. Hogyan döntsünk?

Ne legyen stresszes kinyitni a ruhásszekrényt!

Gyakran érzed reggel, amikor kinyitod a szekrényt, hogy nincs mit felvenned? Mit gondolsz, miért van ez? Irtsd ki a stresszt a ruhásszekrényedből! Segítünk!