Menü

Öt dolog, amiért érdemes epret fogyasztani a szezonban

Április végétől június közepéig a legtöbb piacon és zöldségesnél megtaláljuk a földiepret, mint a tavaszi gyümölcsök királynőjét. Ha elég napfény éri, akkor szép lesz a színe, és édesebb lesz. De miért érdemes megvenni és elfogyasztani?

1) Mert rendkívül sok antioxidánst tartalmaz, például mangánt. Az antioxidánsok szerepe a szervezetünk védekező mechanizmusában nagyon fontos. Az eper segít csökkenteni a szív- és érrendszeri megbetegedések valószínűségét, valamint egyes rákfajták kialakulását is meggátolják.


2) Mert kevés kalóriát tartalmaz. Bár a fogyókúrázók sokszor ódzkodnak az édes gyümölcsök fogyasztásától, az eper a tévhitekkel ellentétben a szervezet egészséges működéséhez szükséges cukormennyiség csupán egy részét tartalmazza. Tehát az eperben megtalálható cukrok elfogyasztása szükséges is. A földieper az egészséges és egyben kellemes módja a fruktóz és glükóz bevitelnek. Ráadásul rendszeres fogyasztása csökkenti a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának valószínűségét.


3) Mert sokféleképpen lehet felhasználni. Aki nem annyira rajong a friss gyümölcsért, az készíthet belőle mártást, levest vagy lekvárt. Aki a modern konyháért rajong, az eperpürébe pácolhatja a húst, ezáltal friss, savas ízeket kölcsönözve neki. De belekeverhetjük friss joghurtba, müzlibe, zabkásába – csak az ízlésünk és a kreativitásunk szabhat határt.


4) Mert savanyú. És ez nem az íz miatt fontos, bár az sem elhanyagolható; az aszkorbinsav-tartalom adja az eper savanyú ízét. Mit jelent ez? Hogy a földieper C-vitamin tartalma igen magas, tehát ennek a vízben oldódó vitaminnak a napi bevételét is fedezni tudjuk vele.


5) Mert a rosttartalma segíti az emésztőrendszer egészséges működését.

Tehát az eper sokrétű felhasználása és rendszeres fogyasztása nagyban megkönnyíti az életünket, ráadásul igen finom formája az egészséges tápláléknak. Amíg szezonja van, mindenképpen bátran fogyaszthatjuk, hiszen termelőktől igazi magyar epret vásárolhatunk.

Légy nagyon óvatos a villámdiétával

A nagymértékű fogyást ígérő diéták mindig gyanúsak. A divatfogyókúrák ígéreteiben csak úgy röpködnek a kilók, amelyek gyors eredményt hoznak tömérdek mellékhatással. Az a pár plusz kiló nem ettől fog eltűnni, egészségünkben viszont könnyen kárt tehetünk.

Egészségtudatosan, de boldogan

Egészséges-e a tej? Együnk-e húst? Mennyi szénhidrát fogyasztása ideális? Kerüljük el a glutént? Kevés zsírt együnk magasabb szénhidrátbevitellel, vagy alacsony szénhidráttartalom mellett sok húst és zsírt fogyasszunk? És így tovább…

Lépcsőfokok a táplálkozási piramis legmagasabb szintjéhez

A helyes étrenddel fittséget, jó alakot és egészséges életet élhetünk, tele lehetünk energiával a nap folyamán. Kevesen ehetnek meg büntetlenül bármennyit, ha tudni szeretnéd, miből mennyit szabad enned, akkor érdekes lehet számodra a következő cikk.

Értékes ételek, amiket nem eszünk

Mindenkinek megvannak a kedvelt, bevált, gyakran elkészített vagy étteremben rendelt ételei, s természetesen azok is, amelyeket kevésbé szeret. Számos olyan tápanyagról lemondunk azonban, ami fontos lenne, hogy alkalmanként a tányérunkra kerüljön.

Attól, mert „mentes”, még nem fogyaszt

Nagy divat manapság a „mentes” étrend. Való igaz, a mentes ételek ugyan tehermentesítik a szervezetet számos allergén élelmiszertől, megszüntethetnek fennálló gyulladásokat, gyomorproblémákat, azonban biztos benne mindenki, hogy ettől fogyni is fog? Csak kérdezem.