Menü

Ezt csináld és meghízol!

Lehet, hogy már lerágott csont ez a téma, de nem lehet elégszer elmondani, hiszen, talán sokszor észre sem vesszük, hogy gyakran már pusztán rutinból milyen szokásokkal lépünk a hízás útjára. Ismétlés a tudás anyja! Nézzük!

Első befutó: a nassolás. Azt hiszem, nálam ez azt jelenti, hogy kalóriát nem számolva markolok a mogyoróba, lassan felszívódó szénhidrát helyett, a banánhoz nyúlok késő délután, belekanalazok a gyerek megmaradt vacsorájába este. Ezek az apró megkóstolom-falatok, „csak valamit ennem kéne” szokások, nem is beszélve a „de ez csak egy falat” fontosságáról, bizony felesleges plusz kalóriákat jelentenek, még bizony akkor is, ha az olajos magvak és a gyümölcsök egészségesek, teljesen jók egy reformétrendbe, csak éppen nem estefelé és nem mértéktelenül. (A mogyoró abbahagyhatatlan!) A köztes evések sajnos hizlalnak, ezért inkább jobban tesszük, ha felosztjuk a napunkat úgy, hogy ötször kevesebbet együnk, s étkezések között nassolás helyett, inkább igyunk meg egy nagy pohár vizet, ugyanis az agy érdekesen működik: sokszor nem is éhes, csupán szomjas vagy.

A másik mumusom a főzésnél következik be, amikor kóstolok. És kóstolok. Meg- megkóstolom. Csak az íze végett. Na de négy-öt evőkanállal? Sajnálom, vétettem. Mindig jóllakok a főzésnél. Ez ismét számolatlan plusz kalória, miért nem állok meg egy falatnál és eszem a többiekkel utána normális adagot? Nem tudom.

Ha fontos a külső és a formánk, akkor bizony az üdítők sem a barátaink. Lehet, hogy alig eszel, de rengeteg szénsavas vagy rostos cukros üdítőt iszol, s ezért hízol. Elhiszem, hogy unalmas a víz, de korábbi cikkekben már írtunk róla, hogy fel lehet dobni és ízesíteni, friss vagy akár fagyasztott gyümölcsökkel. Egy cukros üdítő 300-400 kalóriát is jelenthet számodra, ha fogyni szeretnél, ezekről most le kell mondanod, de ne bánd, a víz a szomjadat is jobban csillapítja.

Korábbi írásban említettem a rendszertelen napirendet. Mindig is a kontrollálatlan evés vezetett elhízáshoz, ezért ez nagyon fontos! Minden diéta lényege! Ha össze-vissza eszel, vagy egész nap nem eszel, de este kipakolod a hűtőt vagy késő este, lefekvés előtt vacsorázod tele a pocakodat, garantáltan rajtad maradnak a plusz kilók. Készíts napirendet, főzz előre és dobozolj.Most azt hiszed ez macerás, pedig nem, s ha nem idegenkedsz attól, hogy 1-2 napig ugyanazt edd, akkor nagyobb adaggal is készíthetsz az ételekből, s nem kell naponta főzéssel bíbelődni.Más is így csinálja, hidd el, működik!

A mozgást nem lehet elválasztani a diétától, része a folyamatnak, az egészséged, egyik legfontosabb alapköve, s nincs is mit ragozni rajta, nem beszélni kell róla, hanem el kell kezdeni. Utána már nem nehéz. Csak tedd meg az első lépést azzal a könnyű esti sétával, vagy otthoni tornával, reggeli kocogással, hétvégi biciklizéssel, hétköznap esti aerobik órával. Van rá időd. Ha a helytelen étkezési szokások mellé, még mozgásszegény élet is társul, akkor nagyon hamar el kell gondolkozni azon, mikor változatunk, hiszen később – betegségekkel, súlyfelesleggel - sokkal nehezebb lesz belevágni. Kezdd el ma!

Alvás. Lehet eleget aludni. Nem mindig, de az esetek nagy részében rajtad múlik. Nekem is van két kisgyerekem és tudom, hogy nem én tehetek róla, ha mozgalmas az éjszaka, ha többször fel kell kelni hozzájuk, ha karikás szemekkel és kialvatlanul ébredek, de nyugodtan tedd fel saját magadnak a kérdést: biztos, hogy időben kiszálltam a kék közösségi oldalról este, vagy még hajnalig is a chaten lógtam a többiekkel? Na ugye!

Számtalan olyan rutinból elkövetett cselekvésünk van, melyeket talán észre sem veszünk, mégis rögzülnek, és rossz szokásainkká válnak, ezzel egyre több problémát okozva.Egy pici odafigyelés kell csak, nem több. Szép napot!

Azért fáj, mert nem ittál eleget...

Legalább 2-3 liter folyadékra lenne szükségünk minden nap – ezt nem véletlenül halljunk gyakran, hiszen testünk számára az egyik legfontosabb a megfelelő folyadékbevitel. Ha nem figyelünk erre tudatosan, akkor annak nagyon sok negatív következménye lehet.

Edzés a nyaralás alatt? Na ne...

A nyaralás elsősorban a pihenést jelenti, a hétköznapi mókuskerékből való kiszakadást, azonban létezik a vakációnak nagyon sok fajtája, akár aktív, akár passzív kikapcsolódást keresünk. Akik ekkor sem szeretnének ellustulni, vagy kiesni a formájukból, nekik szánjuk elsősorban ezeket a sorokat.

Egészséges édesség

Ki ne álmodna egy olyan nassolnivalóról, amely egészséges, gyógyító hatása van, finom is és még édességnek is nevezheti? Az édességek igen csábítóak tudnak lenni, az emberek pedig olykor-olykor el is csábulnak, és a kosarukba teszik vásárlás közben a nyalánkságokat.

Ellenségünk a szénhidrát?

A zsír után most új ellenséget választott a fitneszipar. Igen, megint az ételek egyik fő összetevőjét, a szénhidrátot tesszük felelőssé minden egészségügyi problémáért. Lássuk csak, hogy is van ez!

Mit és hogyan igyunk sportoláskor

Szakemberek szerint a sportolásra előre fel kell készülni, a testmozgáshoz ugyanis érdemes jól hidratált állapotban hozzákezdeni, persze ez nem azt jelenti, hogy teleisszuk magunkat.
Az arányos folyadék beviteli terv éppolyan fontos, mint egy jó edzésterv.