Menü

Fogyjunk éjjel? Benne vagyok!

Azt mondják, tudunk éjjel fogyni. Zsírt égetni, amíg alszunk. Meg persze ennek ellentéte is igaz, miszerint a kevés alvás hizlal. Eddig is tudtam ezt, de, most felkaptam a fejem egy friss tanulmányra.

Sokan panaszkodnak arra, hogy nehezen megy a fogyókúra, a zsírégetés, edzéssel sem igazán érnek el eredményt, valószínűleg, ők sok mindenre odafigyelnek, csak egy fontos dologra nem: az alvás és a zsírégetés közötti kölcsönhatásra. Sokszor elmondjuk, hogy a koplalás nem járható út, mégis mindig vannak, akik azt gondolják, hogy a „nemevés” a fogyás titka. Azt hiszik, ha nem esznek rendesen, a szervezet majd hozzányúl a zsírokhoz, és le fognak fogyni. Valamennyit fogynak persze, de testük nem izmos lesz és feszes, hanem löttyedt és zsíros, a koplalásos vékonyság oltárán, az izomzatot is feláldozzák.

Fontos a testmozgás, a testedzés, mert a mozgás segít abban is, hogy növekedjen az izomzatunk, hatékonyabb legyen a vérkeringés, jobban aludjunk, gyorsítja az anyagcserét. A fogyókúrák, koplalások esetében azonban mindez nem történik meg, s az izomzat sem épül fel, tehát semmilyen "testi" előnye nincs. A hangulati ingadozásokról és a lelki oldaláról, még nem is beszéltem.

De valóban ég a zsír éjjel? Igen, a szervezet valóban éget éjszaka is zsírt. A mélyalvási periódusban. Ennek hiányában, a zsírégetés nem működik. A test 0-24 órában dolgozik, éjszaka is. Méregtelenít, megy az anyagcsere, építi a szöveteket, pihen és regenerálódik, energiával tölt fel, zsírt éget. Ilyen az éjszakai üzemmód. Ennyire fontos az alvás, a pihentető, elegendő, megfelelő mennyiségű és minőségű alvás! Ne mondj le róla!

Ha fogyni akarunk, egészségesek akarunk maradni, akkor, nagy szükségünk van a napi 7 óra alvásra. Mindettől elbúcsúzhat az, aki éjjel nagyokat vacsorázik, nem mozog semmit, hajnalig lóg a közösségi oldalakon, s nem vszi komolyan az alvásra kapott idő fontosságát.

„Azok, akik 7 óránál kevesebbet alszanak, hajlamosabbak a hízásra!”- derült ki a Columbia Egyetem kutatásából.

Abba is belegondoltam, hogy aki nem 9-kor megy aludni este, hanem mondjuk éjfél után, annak elképzelhető, hogy egy pluszétkezést is be kell iktatnia, én legalábbis biztosan megéheznék, ha fent kellene maradnom még 4-5 órát, azonban, ha elalszom időben, a szervezetem égetni fogja a kalóriákat, nem pedig magához veszi őket- nassolás formájában.

A pihentető zsírégető alvásért, pedig sokat tehetsz, ha lefekvés előtt könnyűt vacsorázol, kerülöd este a túlzott edzést, az alkoholfogyasztást és az édességeket, ellazulsz egy kellemes fürdővel, alaposan átszellőzteted a szobádat, s televízió vagy számítógépezés helyett, olvasol egy kicsit a kedvenc könyvedből.

Hogyan ne legyél éhes

Nem kell éhezni. Nem kell koplalós fogyókúrákkal gyötörni magunkat. Nem kell éhesnek lenni, nem kell egyoldalúan étkezni. Aki koplal, az az egészségével játszik. Vajon mely trükkökkel kerülhető el a nassolás?

A fájdalom a barátunk?

Izomláz esetén a „láz” megnevezés az izomzat gyulladását jelenti, s általában edzés másnapján jelentkeznek. Az izomláz nem más, mint a testedzés hatására bekövetkező mikroszkopikus sérülés. Mi a teendőnk vele?

Búcsúzz el a jojó-effektustól!

Manapság sokan kezdenek bele pár napos, hetes sanyargató diétába a siker reményében. Viszont mint mindennek, ennek is böjtje van. A gyors, rövid idő alatt elért testsúlycsökkenés nem egészséges a szervezet számára. A lényeg a hosszútávon fenntartható életmód, amiből a jojó-effektust ki kell iktatnunk!

Diéta pasival

Bizonyos kor felett a férfiaknak is lépéseket kell tenniük annak érdekében, hogy jó formában maradjanak, ne hízzanak el. Edzésre és diétára van szükségük, ez persze kényelmetlen nekik, hiszen nem sok kedvük van életmódváltáshoz, szigorú étrendhez. Hogyan segíthetünk nekik?

Hagyd abba a kényszerevést!

A kényszer okozta étkezést egyfajta pótcselekvésnek nevezhetjük, hiszen ez a tevékenység mindig kompenzálni próbál valamit, általában lelki problémát. A kényszerevés gátat szab a diétának, fogyókúrának, nem is kérdés: mielőbb le kell szokni róla. De hogyan?