Menü

Miért olyan nehéz elkezdeni sportolni?

A sport sok mindent magába foglal: csapatsportokat, egyéni sportokat, lovaglást, sakkot, táncot, tornát, és még folytathatnánk a felsorolást bármivel. Sokan azt gondolják, ha már gyalog mentek munkába, vagy futottak a buszra, eleget mozogtak. De ez is, ahogy minden kifogás, a halogatás egyik eszköze.

A halogatás legnagyobb oka : a restség. Nem csupán a sportra vagyunk restek, hanem sokféle cselekvésre. Az emberek fontossági sorrendet állítanak fel, és csakis azért küzdenek teljes erőbedobással, ami meghozza a sikerüket a fontosabb dolgokban. Ha valaki élsportoló szeretne lenni, keményen edz, de vajon miért nem teszi ezt meg az is, aki csak szeretne kikapcsolódni?

Az intenzív testmozgás dopamint szabadít fel, ami jó érzéssel tölti el az embert. Jól tudjuk, milyen pozitív hatása van annak, ha mozgunk, de mégis ódzkodunk, ha le kell futnunk 3-4 kilométert. Ennek oka az, hogy az azonnali „jutalmat” előnyben részesítjük a későbbivel szemben. Ezt a gyermekeken elvégzett ún. Marshmallow-teszt is bizonyítja. Habár maga a teszt nem erre irányul, a lényeg nagyon jól van vázolva benne: nehéz több időt várni és közben lemondani valami jóról, hogy később nagyobb élvezethez jussunk. Rávetítve erre a témára: ha valami olyat tehetünk meg sport helyett, ami azonnal örömökben részesít minket, például nézhetünk filmet, elmehetünk bulizni, pihenhetünk, vagy bármi egyéb tevékenység, akkor könnyebb azt választani, mint elmenni és akár órákig hajtani, hogy a végén elégedettek legyünk a teljesítményünkkel.

Ha, tehát ismerjük korlátainkat, tudjuk befolyásolni is azokat. Ha tudjuk, hogy restek vagyunk sportolni, akkor választanunk kell egy olyan sportot, ami azonnali jutalomban is részesít bennünket, például a barátainkkal is folytathatjuk, szép helyen tehetjük meg, esetleg van benne valami különösen szórakoztató, mint például a tánc, aerobik, vagy nyugtató hatású, mint a jóga. Ha pedig így is nehezen akaródzik elkezdeni, tudatosítsuk magunkban, hogy naponta vagy kétnaponta 1-1 óra is rengeteget számít abban, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben.

Semmi időm a mozgásra – többé nem kifogás

Fárasztó napok, hetek mellett nem mindig jut időnk hobbira, sportra meg még kevesebb. De mit tegyünk, hogy ne lustuljunk el? Hogyan szakíthatunk mégis időt a mozgásra?

A nagy kávékörkép – 1. rész

Ha unod a gyors instant kávékat, és kipróbálnál valami újat, érdemes előtte tisztában lenni néhány alapfogalommal.

Hogyan ne legyél éhes

Nem kell éhezni. Nem kell koplalós fogyókúrákkal gyötörni magunkat. Nem kell éhesnek lenni, nem kell egyoldalúan étkezni. Aki koplal, az az egészségével játszik. Vajon mely trükkökkel kerülhető el a nassolás?

Így viselkedj edzőteremben!

Kaptál edzéstervet, vettél edzőruházatot, van időd, kialakítottál egyfajta napirendet, esetleg társaságod is lett, - pár barátod vagy barátnőd, aki elkísér-, minden adott egy kiadós edzéshez, figyelsz a megfelelő étrendre, minden megvan! Vagy mégsem?

A fájdalom a barátunk?

Izomláz esetén a „láz” megnevezés az izomzat gyulladását jelenti, s általában edzés másnapján jelentkeznek. Az izomláz nem más, mint a testedzés hatására bekövetkező mikroszkopikus sérülés. Mi a teendőnk vele?