Menü

Miért olyan nehéz elkezdeni sportolni?

A sport sok mindent magába foglal: csapatsportokat, egyéni sportokat, lovaglást, sakkot, táncot, tornát, és még folytathatnánk a felsorolást bármivel. Sokan azt gondolják, ha már gyalog mentek munkába, vagy futottak a buszra, eleget mozogtak. De ez is, ahogy minden kifogás, a halogatás egyik eszköze.

A halogatás legnagyobb oka : a restség. Nem csupán a sportra vagyunk restek, hanem sokféle cselekvésre. Az emberek fontossági sorrendet állítanak fel, és csakis azért küzdenek teljes erőbedobással, ami meghozza a sikerüket a fontosabb dolgokban. Ha valaki élsportoló szeretne lenni, keményen edz, de vajon miért nem teszi ezt meg az is, aki csak szeretne kikapcsolódni?

Az intenzív testmozgás dopamint szabadít fel, ami jó érzéssel tölti el az embert. Jól tudjuk, milyen pozitív hatása van annak, ha mozgunk, de mégis ódzkodunk, ha le kell futnunk 3-4 kilométert. Ennek oka az, hogy az azonnali „jutalmat” előnyben részesítjük a későbbivel szemben. Ezt a gyermekeken elvégzett ún. Marshmallow-teszt is bizonyítja. Habár maga a teszt nem erre irányul, a lényeg nagyon jól van vázolva benne: nehéz több időt várni és közben lemondani valami jóról, hogy később nagyobb élvezethez jussunk. Rávetítve erre a témára: ha valami olyat tehetünk meg sport helyett, ami azonnal örömökben részesít minket, például nézhetünk filmet, elmehetünk bulizni, pihenhetünk, vagy bármi egyéb tevékenység, akkor könnyebb azt választani, mint elmenni és akár órákig hajtani, hogy a végén elégedettek legyünk a teljesítményünkkel.

Ha, tehát ismerjük korlátainkat, tudjuk befolyásolni is azokat. Ha tudjuk, hogy restek vagyunk sportolni, akkor választanunk kell egy olyan sportot, ami azonnali jutalomban is részesít bennünket, például a barátainkkal is folytathatjuk, szép helyen tehetjük meg, esetleg van benne valami különösen szórakoztató, mint például a tánc, aerobik, vagy nyugtató hatású, mint a jóga. Ha pedig így is nehezen akaródzik elkezdeni, tudatosítsuk magunkban, hogy naponta vagy kétnaponta 1-1 óra is rengeteget számít abban, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben.

Hagyd abba a kényszerevést!

A kényszer okozta étkezést egyfajta pótcselekvésnek nevezhetjük, hiszen ez a tevékenység mindig kompenzálni próbál valamit, általában lelki problémát. A kényszerevés gátat szab a diétának, fogyókúrának, nem is kérdés: mielőbb le kell szokni róla. De hogyan?

Nyújtás tökéletesítésének módszerei

Mint tudjuk a sport elengedhetetlen része a bemelegítés és a nyújtás. Sokan az idő hiányára való tekintettel elhanyagolják ezeket és egyből a futópadra ugranak. Viszont, hogyha jól végiggondoljuk, például a munkából hazaérve is általában leülünk egy percre és megállunk egy picit, ami segít abban, hogy ráhangolódjunk az elkövetkezendő feladatra. Testünk hálás lesz nekünk, hogyha időt szánunk rá. Ezért a továbbiakban bővebb információkat kaphatsz arról, hogyan tudhatod az edzésed végén az i-re a pontot tenni.

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Mesterséges édesítőszerek – inkább ne!

A legújabb kutatások szerint a sokak által előnyben részesített mesterséges édesítőszerek mégsem annyira kedvezőek. Az emésztő szervrendszerünk mikroorganizmusai ugyanis nem tolerálják ezeket az anyagokat. Új kutatási eredmények következnek.

A sikeres életmódváltás három fő szabálya

Amikor diétáról írunk, nem két hónapos fogyókúráról beszélünk. Életmódváltásról van szó, ami élethosszig tart. Hogy mindez sikeres legyen és hosszú távú, ehhez fejben is rendet kell tenni, s megfogadni három fő szabályt!