Menü

Miért olyan nehéz elkezdeni sportolni?

A sport sok mindent magába foglal: csapatsportokat, egyéni sportokat, lovaglást, sakkot, táncot, tornát, és még folytathatnánk a felsorolást bármivel. Sokan azt gondolják, ha már gyalog mentek munkába, vagy futottak a buszra, eleget mozogtak. De ez is, ahogy minden kifogás, a halogatás egyik eszköze.

A halogatás legnagyobb oka : a restség. Nem csupán a sportra vagyunk restek, hanem sokféle cselekvésre. Az emberek fontossági sorrendet állítanak fel, és csakis azért küzdenek teljes erőbedobással, ami meghozza a sikerüket a fontosabb dolgokban. Ha valaki élsportoló szeretne lenni, keményen edz, de vajon miért nem teszi ezt meg az is, aki csak szeretne kikapcsolódni?

Az intenzív testmozgás dopamint szabadít fel, ami jó érzéssel tölti el az embert. Jól tudjuk, milyen pozitív hatása van annak, ha mozgunk, de mégis ódzkodunk, ha le kell futnunk 3-4 kilométert. Ennek oka az, hogy az azonnali „jutalmat” előnyben részesítjük a későbbivel szemben. Ezt a gyermekeken elvégzett ún. Marshmallow-teszt is bizonyítja. Habár maga a teszt nem erre irányul, a lényeg nagyon jól van vázolva benne: nehéz több időt várni és közben lemondani valami jóról, hogy később nagyobb élvezethez jussunk. Rávetítve erre a témára: ha valami olyat tehetünk meg sport helyett, ami azonnal örömökben részesít minket, például nézhetünk filmet, elmehetünk bulizni, pihenhetünk, vagy bármi egyéb tevékenység, akkor könnyebb azt választani, mint elmenni és akár órákig hajtani, hogy a végén elégedettek legyünk a teljesítményünkkel.

Ha, tehát ismerjük korlátainkat, tudjuk befolyásolni is azokat. Ha tudjuk, hogy restek vagyunk sportolni, akkor választanunk kell egy olyan sportot, ami azonnali jutalomban is részesít bennünket, például a barátainkkal is folytathatjuk, szép helyen tehetjük meg, esetleg van benne valami különösen szórakoztató, mint például a tánc, aerobik, vagy nyugtató hatású, mint a jóga. Ha pedig így is nehezen akaródzik elkezdeni, tudatosítsuk magunkban, hogy naponta vagy kétnaponta 1-1 óra is rengeteget számít abban, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben.

5 tipp, hogy mit kezdj a szabadidőddel

Az élet folyamatos tanulás. Tanulás akkor, ha egy képzést szeretnénk elvégezni, és tanulás akkor is, ha önmagunkkal kapcsolatos feladataink vannak. Ugyanígy néhányunknak tanácsra lehet szüksége, ha arról van szó, mit kezdjen a temérdek szabadidejével. Nem mindenkinek a rohanó életmód a legnagyobb ellensége.

Tudnivalók az edzés előtti étkezésről

A kívánt álomalak eléréséhez tudatos tervezésre, tájékozottságra van szükség. Ha fejben már eldöntöttük, hogy mit szeretnénk nem mindegy, hogyan vágunk bele. Egy jól átgondolt program segítségével az eredmény magáért fog beszélni.

Ugrókötelezés télen-nyáron

Hajlamosak vagyunk télen néhány plusz kilót felszedni, hiszen a vastag öltözék alatt úgysem látszik. A tavasz érkeztekor azonban fogjuk a fejünket, hogy a sztreccs trikók nem úgy állnak rajtunk, ahogy azt elképzeltük. Szerencsére télen is tehetünk valamit az ellen, hogy a tavasz beköszöntése ne csak aggódnivalót hozzon az életünkbe.

A bemelegítés elengedhetetlen fontossága

Miért kell bemelegíteni edzés előtt? Hogyan kell ezt végezni? Mit veszítesz, ha kihagyod? Remélem ez a cikk segítséget fog nyújtani abban, hogy ne ész nélkül kezdj neki az edzésnek.

Motivációs tippek téli futáshoz

Mint sok minden másnak az életben, a futásnak is egyik legfőbb alapját képezi a motiváció. Sport nélkül nehezen létezik kiegyensúlyozott étrend is, mivel ez a kettő kéz a kézben jár. Télen még nehezebb elindulni, mert hideg van és sötét, ráadásul esik a hó. Hogyan lépjünk mégis ki az ajtón?