Menü

Magyarországi nemzetiségek konyhája – Cigányok

Aki szereti a fűszeres, házias, laktató ételeket, annak nagyon fog ízleni a cigány konyha. Ahol ugyanis cigány ételek vannak az étlapon, ott igazi élményben lesz része a fogyasztónak. Az első recept, amit otthon is kipróbálhatunk, a roma lecsó. A lecsót sokféleképpen készítjük mi is, de ez a verzió is garantáltan tetszeni fog. Ehhez a szokásos hozzávalók mellett (paprika, hagyma, paradicsom), szükség lesz burgonyára, füstölt szalonnára, őrölt piros paprikára és sok-sok fűszerre. A füstölt húsos szalonna zsírján kell megpirítani a hagymát, a karikára vágott paprikát, krumplit és paradicsomot, majd addig párolni, míg puha nem lesz. Édes vagy erős őrölt paprikával ízesíthetjük, illetve sóval, és ízlés szerinti fűszerekkel. Tálaláskor még erős paprikát karikázhatunk rá.

A másik kivételes étel a cigányos töltött káposzta, amelyhez főtt káposztalevelekre van szükség. A főzéssel puhított káposztákat leveleire kell szedni, majd állni hagyni. Olajon rizst pirítunk közben, és bő vízzel felöntve pároljuk. Másik serpenyőben hagymát párolunk, megszórjuk fűszerpaprikával, majd a darált húshoz keverjük hozzá a rizzsel, borssal és sok sóval együtt. Ezt töltjük bele a káposztákba, majd egymásra halmozzuk őket. Az edénybe a töltött káposztahasábokra paradicsomlevet és vizet öntünk, sóval főzzük készre.

Tehát a cigány konyhában találhatóak a miénkhez hasonló ételek, de mindent egy kicsit másképp készítenek. Érdemes kipróbálni ezeket az új ízeket is, mert nagyban szélesítik a látókörünket.

szerző: Varga Ágnes Kata. Kép:receptletoltes.hu

Tízórais doboz: van élet a szendvicsen túl!

Sokszor okoz fejtörést, hogy mit csomagoljunk iskolás gyermekünk tízórais dobozába. Nézzünk körül, mi mindent tehetünk egy picike uzsonnás dobozba, ami egészséges, finom és garantáltan megeszi a gyerekünk!

Tudnivalók a telített és a telítetlen zsírokról

Az ember által felhasznált zsírok alkotóelemei a hosszú szénláncú zsírsavak és a glicerin. A köztük lévő különbségek alapja a szénlánc alakja és hossza, valamint a szénatomokhoz köthető hidrogénatomok száma. Az egészségtudatos táplálkozásnál fontos tudni mennyit vigyünk be ezekből a szervezetünkbe.

Az edzés utáni étkezés szabályai

Sokakban felmerül a kérdés edzés után, hogy vajon mit, mikor és mennyit szabad enni? Mindenképpen próbálj ki több lehetőséget, idővel úgyis meglátod melyik az, ami számodra a legjobb, leghasznosabb. Íme, néhány ehhez kapcsolódó praktika, melyeket érdemes a jövőben elsajátítanod a fejlődésed érdekében.

Mesterséges édesítőszer: se nem jó, se nem rossz

A cukorhelyettesítők semmilyen egészségügyi előnnyel nem rendelkeznek, viszont kárt sem okoznak – derült ki egy nemrég megjelent tudományos összefoglalóból.

Motivációs tippek téli futáshoz

Mint sok minden másnak az életben, a futásnak is egyik legfőbb alapját képezi a motiváció. Sport nélkül nehezen létezik kiegyensúlyozott étrend is, mivel ez a kettő kéz a kézben jár. Télen még nehezebb elindulni, mert hideg van és sötét, ráadásul esik a hó. Hogyan lépjünk mégis ki az ajtón?