Menü

Takaríts okosan!

A takarítás és a rendrakás olyan házimunka, aminek nehezen állunk neki és sokszor se eleje, se vége. A takarítás fontos és nélkülözhetetlen, ebben mindenki egyetért. Van, aki szereti, van, aki kényszerből végzi el, van, aki napokig, hetekig hanyagolja, de előbb-utóbb kénytelen nekilátni. Van, aki alapos, van, aki felületes. Engem személy szerint kikapcsol a házimunka, szívesen megcsinálom, csak az szokott zavarni, hogy kisgyerekek mellett nem sokáig van látszatja, tehát mindig kezdhetem elölről. De vajon jól takarítunk?

Amerika egyik legnagyobb takarítócégének a főnöke egy interjúban elárulta, hogy a legtöbb ember nem végzi helyesen, logikusan a takarítást. A legnagyobb hiba, amit vétünk, ha nem fentről lefelé takarítunk. Az említett takarítócég vezetője szerint ugyanis a legtöbb ember logikátlanul nekiesik a házimunkának és először azokat a területeket törli le, amelyek kézmagasságban vannak. A takarításnak azonban meghatározott iránya van, fent kell kezdeni a törölgetést, hiszen a por lefelé száll. Nagyon fontos a jó irány, hiszen ha nem ezt követjük, hamar újra poros lesz minden.

A második leggyakoribb hibánk takarítás közben, ha nem fejeztük be, amit elkezdtünk. Pedig rám nagyon is jellemző, hogy félbehagyom a konyhát, mert közben lejár a mosógép és ha már ott vagyok, letörlöm a mosdókagylót és a fürdőszobai polcokat. Ezt is félbeszakítom, amikor a gyerekszobából kiabál a gyerek, hogy nézzem meg, mit rajzolt, s ha már oda kellett menni, elpakolom a szétszórt plüssállatokat, elpakolom a ledobott zoknikat, összegereblyézek az ágy alól pár legót. Ezt pedig így minden, csak nem logikus sorrend. S közben még mindig ott vár a félbehagyott konyhaszekrény. Néhány hasznos tipp segít kicsit jobban élvezni a rendrakást és sokáig fenntartani a rendet (vagy annak látszatát).

Tehát, ha a konyhával kezdtük, akkor suvickoljuk ki teljesen és csak utána térjünk át más feladatokra. A takarítás akkor hatékony és kevésbé fárasztó, ha nem akarunk mindent egyszerre megcsinálni, hanem megpróbáljuk beosztani a teendőket és egy nap alatt csupán egy vagy két helyiséget teszünk rendbe, így máris nem tűnik elvégezhetetlennek és végeláthatatlannak a házimunka. Ha takarítás közben a selejteket nem pakoljuk vissza a szekrényekbe, máris teret nyerhetünk, így a rendezettség sokáig megmaradhat.

A porszívózás is éget kalóriát, mondogatom magamnak sokszor, mikor egy kétórás intenzív takarítás, pakolás, székre fel-és leugrálás után úgy érzem magam, mint egy kiadós edzés után.

Nálam az is gyakori, hogy több dolgot művelek párhuzamosan, de tény, hogy mi nők több dologra is tudunk egyszerre figyelni. Letörölgetjük a port, amíg telefonálunk, fogmosás közben rendet rakunk a fürdőszobapolcon, vagy lemossuk a tükröt, én gyakran áttörölgetem a hűtőt, amíg a fiam a konyhában olvassa a leckét, szinte észre sem vesszük, hogy közben takarítunk.

Rend a lelke mindennek, s időhiányban hasznos dolog kitölteni az üresjáratokat is. Tegye fel a kezét, aki egy tízperces reklám alatt is összepakol ezt-azt a lakásban?

szerző: Martinka Dia

Több, mint futás

Fuss, hogy segíts! Mit is jelent az, hogy jótékonysági futás?

Hogyan gyógyítanak és tanítanak minket az állatok?

Egy 2004-ben készült híres tanulmány kimutatta, hogy a szociális kapcsolataink dramatikus mértékkel estek vissza. Valójában a magány az első ok, amiért az emberek terápiára kezdenek járni. A New York Times „a magány járványának” hívja a jelenséget. A magánynak viszont számos utóhatása van, többek között az élethosszt is csökkentheti.

7 mód, hogy krízisben lelkesíts egy barátot (vagy magadat)

Amikor Sheryl Sandberg (írónő) elveszítette a férjét, azt mondta, senki nem tudta, hogyan szóljon hozzá. Az emberek furán érezték magunkat körülötte, és nem tudták, mit mondjanak. Új könyvének (angolul Option B) célja az volt, hogy ne csak arról írjon, hogyan legyünk ellenállóak, amikor kihívásokkal kell szembenéznünk, de hogyan tudjuk támogatni a barátainkat szükséghelyzetekben.

Többet mozgunk, egészségesebben eszünk, tudatosabban fogyasztunk alkoholt

Az egészségtudatosság lassan, de nő, és a cégek egy része is határozottan igyekszik a fogyasztói kultúra tudatos alakítására. A statisztikai adatok szerint egyre többet mozgunk, egészségesebben táplálkozunk, és egyre tudatosabban fogyasztunk alkoholt. Míg Nyugat Európától még kicsit elmaradunk jó pár életmóddal összefüggő tényezőben, addig az alkoholfogyasztás terén már hasonló trendeket láthatunk. Jó hír: a fiatalkorúak esetében még még látványosabb a pozitív elmozdulás.

Spórolás kicsi ráfordítással

Az embert a betegségeken és a kötöttségeken túl a legjobban az anyagi helyzete aggasztja. Az elsődleges szempont minden munkavállalásnál, hogy megfelel-e az anyagi stabilitásra való törekvésünk céljára. És ez sokszor nem egy egyszeri kérdés, hanem minden nap feltesszük. Ezért is fontos, hogy az általunk nehéz munkával megszerzett pénzt tudatosan adjuk ki a kezünkből. Ennek a kiadásnak a számontartására és megfékezésére pedig számos módszer van.