Menü

Amit a stresszről tudni érdemes

A stressz számos formában jelentkezhet. Egyensúlyi állapotban lelkünk és fizikai valónk teljesen egészséges, harmóniában működik egymással. Ha a lelki egészségünk valamiért felborul, de annak meggyógyítására, megoldására nem fordítunk kellő időt, a probléma olykor testi tünetek formájában is jelentkezhet.

A stressz mindenkit érint. Nem él olyan ember a földön, akit valamiféle stressz valamikor az életében ne ért volna. Ennek átélése, megtapasztalása elkerülhetetlen. Azonban számos stresszfajta létezik.

A stresszt okozhatják mindennapi események: munkahelyi, iskolai vagy családi, párkapcsolati problémák. Okozhatják hirtelen események, egy betegség vagy válás. Valamint okozhatják extrém szituációk, amilyen egy baleset vagy egy háború. A legtöbb ember ilyenkor mentális problémákat is felfedez magán, ám a többség rövid időn belül vissza tudja állítani magában az egyensúlyt.

A hosszan tartó stressz károsíthatja az egészséget. Ha nem veszünk tudomást a minket érő stresszről, nem foglalkozunk vele, és nem oldjuk meg, az általa okozott testi tünetek krónikussá válhatnak. Kialakulhat szívbetegség, emésztő szervrendszeri problémák, hajlamosabbak lehetünk különféle betegségekre, például influenzára vagy megfázásra.

Számos módja van, hogy menedzselni tudjuk a stresszt. Fontos, hogy felismerd a stressz jeleit magadon. Depresszívnek érzed-e magad? Több alkoholt fogyasztasz-e mostanában? Gyengének érzed-e magadat a mindennapokban? Vannak-e elalvási, alvási nehézségeid? Nyugodtan kérj segítséget szakembertől, ha egyedül már nem tudsz megbirkózni a problémával! Keress relaxáló tevékenységeket! Próbálj ki néhány jógaórát, hallgass megnyugtató zenét, meditálj! Járj el mozogni. Napi 30 perc aktív mozgás (ez lehet akár csak séta is) gyorsan felturbózhatja a hangulatodat, a kedvedet, az energiaszintedet. Fontos a folyamatosság. Ne hagyd, hogy a barátaid elpártoljanak mellőled. Gyűjtsd őket magad köré, hiszen ők jobban ki tudnak húzni a negatív állapotodból.

Nem minden stresszforma rossz. Van jó stressz is, és ehhez nem is kell messzire néznünk, vagy nagyokat gondolnunk. Elég, ha egy veszélyes szituációt vizualizálunk. A test ilyenkor felkészülés a támadásra vagy a menekülésre. A pulzusunk szapora lesz, a légzésünk felgyorsul, az izmok megfeszülnek. Minden szükséges testi összetevő aktiválódik.

Ha segítségre van szükségünk, ne habozzunk keresni, és felvállalni, hogy problémánk van!

Nyaralás nagyon olcsón

Amikor a hőmérséklet tartósan meghaladja a 30°C-ot, az ember akaratlanul is vágyni kezd egy hűvös strandra, egy szép hegyi nyaralóba vagy egy szép tengerparti házba. De ahhoz, hogy ezek a vágyak valóra váljanak, nem elég az erős elhatározás, anyagi ráfordítás is szükséges.

10 tanács, hogy közeledjünk a zéro szemetelés felé

Manapság az újrahasznosítás, a felhalmozott szeméthalmunk csökkentése egyre inkább téma. Lássunk most hát pár tippet, hogy közelebb kerüljünk a zero szemeteléshez. Ne feledjük akár 380 kilogramm szemetet is termelünk Magyarországon fejenként évente és ez csökkenthető.

Nyári ételek, amikhez nem kell sütő

A kánikula közepén sem kell feltétlen a konyhában megsülni otthon, csak némi kreativitás kérdése és máris mellőzhetjük a sütőt vagy a tűzhelyet.

Hogy aludjak 30 fokban?

Váratlanul köszöntött be a kánikula, s a számunkra szokatlan hőségben jelentősen romlik az alvásunk minősége. Néhány egyszerű módszerrel azonban újra pihentető lehet az alvás.

Internetes nyomozás – hasznos vagy veszélyes?

Szerencsére a 21. században sokkal egyszerűbb információt gyűjtenünk: az internet okozta előnyök vitathatatlanok. Persze, ha minden tudás rendelkezésünkre áll, annak nagyon gyakran ára van. Például nincs olyan információ, amit örökre kitörölhetnénk a világháló mély útvesztőjéből. Ez pedig olykor jó, máskor viszont kifejezetten előnytelen.