Menü

Egyszerű és hatékony edzésforma

Az utóbbi időben egyre nagyobb divatja van a saját testsúlyos edzésformának, amelyet persze nem most találtak ki. Inkább mondhatjuk úgy: újra felfedezték ezt a típusú tréninget.

A bonyolult fitneszgépek világából lassan visszatérünk az alapokhoz, azaz az olyan edzésekhez, amelyeknél semmilyen eszközre sincs szükségünk, vagy csak egészen minimális infrastruktúra kell hozzá. Az ilyen tréningek alapjait mindenki ismeri, hiszen a fekvőtámaszozással, vagy a guggolással már gyerekkorban találkozunk, ahogyan a húzódzkodás sem ismeretlen. A komplex edzések persze bonyolultabbak, lássuk, hogyan kell ezt csinálni és mi előnyünk származik abból, ha saját súlyunkat mozgatjuk meg rendszeresen!

Ezek a gyakorlatok (van belőlük bőven) egyszerre fejlesztik az erőt és az egyensúlyt. Minden testrészt át lehet velük mozgatni, ráadásul nagyon hatékonyan lehet megdolgoztatni az izmokat. Aki beleveti magát, gyors fejlődést fog tapasztalni. Természetesen a különböző mozgásformákat be kell gyakorolni, nem mindegyiket könnyű végrehajtani (például: plank), és vannak olyanok, amelyekhez már rutin, tapasztalat és egy kis plusz erő, állóképesség szükséges. A mozdulatok helyes elsajátításában érdemes szakember segítségét kérni.

A saját testsúlyos edzésforma lényege összességében az egyszerűség és a hatékonyság. Otthon is végezhetjük, azonban a már említett helyes begyakorlás, valamint a motiváció fenntartása érdekében nem rossz dolog befizetni egy csoportos tréningre.

A bemelegítés elengedhetetlen fontossága

Miért kell bemelegíteni edzés előtt? Hogyan kell ezt végezni? Mit veszítesz, ha kihagyod? Remélem ez a cikk segítséget fog nyújtani abban, hogy ne ész nélkül kezdj neki az edzésnek.

Bulgur,a diétázók egyik kedvenc eledele

Eddig netán csak szemezgettél vele, de nem merted még kipróbálni? Vagy már jól ismered, és érdekel, hogy köreten kívül még hogyan tudod elkészíteni? Most minden kérdésedre választ kaphatsz.

Újévi könnyű falatok

A hagyományos, magyaros ünnepi menük bizony nem szűkölködnek kalóriával, nem csoda, ha a január elsejét bizonyos fogadalmakkal kezdjük. Fogyókúra helyett én azonban ésszerű diétát és kímélő ételeket készítsünk!

Semmi időm a mozgásra – többé nem kifogás

Fárasztó napok, hetek mellett nem mindig jut időnk hobbira, sportra meg még kevesebb. De mit tegyünk, hogy ne lustuljunk el? Hogyan szakíthatunk mégis időt a mozgásra?

A nagy kávékörkép – 1. rész

Ha unod a gyors instant kávékat, és kipróbálnál valami újat, érdemes előtte tisztában lenni néhány alapfogalommal.