Menü

Egyszerű és hatékony edzésforma

Az utóbbi időben egyre nagyobb divatja van a saját testsúlyos edzésformának, amelyet persze nem most találtak ki. Inkább mondhatjuk úgy: újra felfedezték ezt a típusú tréninget.

A bonyolult fitneszgépek világából lassan visszatérünk az alapokhoz, azaz az olyan edzésekhez, amelyeknél semmilyen eszközre sincs szükségünk, vagy csak egészen minimális infrastruktúra kell hozzá. Az ilyen tréningek alapjait mindenki ismeri, hiszen a fekvőtámaszozással, vagy a guggolással már gyerekkorban találkozunk, ahogyan a húzódzkodás sem ismeretlen. A komplex edzések persze bonyolultabbak, lássuk, hogyan kell ezt csinálni és mi előnyünk származik abból, ha saját súlyunkat mozgatjuk meg rendszeresen!

Ezek a gyakorlatok (van belőlük bőven) egyszerre fejlesztik az erőt és az egyensúlyt. Minden testrészt át lehet velük mozgatni, ráadásul nagyon hatékonyan lehet megdolgoztatni az izmokat. Aki beleveti magát, gyors fejlődést fog tapasztalni. Természetesen a különböző mozgásformákat be kell gyakorolni, nem mindegyiket könnyű végrehajtani (például: plank), és vannak olyanok, amelyekhez már rutin, tapasztalat és egy kis plusz erő, állóképesség szükséges. A mozdulatok helyes elsajátításában érdemes szakember segítségét kérni.

A saját testsúlyos edzésforma lényege összességében az egyszerűség és a hatékonyság. Otthon is végezhetjük, azonban a már említett helyes begyakorlás, valamint a motiváció fenntartása érdekében nem rossz dolog befizetni egy csoportos tréningre.

Hagyd abba a kényszerevést!

A kényszer okozta étkezést egyfajta pótcselekvésnek nevezhetjük, hiszen ez a tevékenység mindig kompenzálni próbál valamit, általában lelki problémát. A kényszerevés gátat szab a diétának, fogyókúrának, nem is kérdés: mielőbb le kell szokni róla. De hogyan?

Nyújtás tökéletesítésének módszerei

Mint tudjuk a sport elengedhetetlen része a bemelegítés és a nyújtás. Sokan az idő hiányára való tekintettel elhanyagolják ezeket és egyből a futópadra ugranak. Viszont, hogyha jól végiggondoljuk, például a munkából hazaérve is általában leülünk egy percre és megállunk egy picit, ami segít abban, hogy ráhangolódjunk az elkövetkezendő feladatra. Testünk hálás lesz nekünk, hogyha időt szánunk rá. Ezért a továbbiakban bővebb információkat kaphatsz arról, hogyan tudhatod az edzésed végén az i-re a pontot tenni.

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

Mesterséges édesítőszerek – inkább ne!

A legújabb kutatások szerint a sokak által előnyben részesített mesterséges édesítőszerek mégsem annyira kedvezőek. Az emésztő szervrendszerünk mikroorganizmusai ugyanis nem tolerálják ezeket az anyagokat. Új kutatási eredmények következnek.

A sikeres életmódváltás három fő szabálya

Amikor diétáról írunk, nem két hónapos fogyókúráról beszélünk. Életmódváltásról van szó, ami élethosszig tart. Hogy mindez sikeres legyen és hosszú távú, ehhez fejben is rendet kell tenni, s megfogadni három fő szabályt!