Menü

Egyszerű és hatékony edzésforma

Az utóbbi időben egyre nagyobb divatja van a saját testsúlyos edzésformának, amelyet persze nem most találtak ki. Inkább mondhatjuk úgy: újra felfedezték ezt a típusú tréninget.

A bonyolult fitneszgépek világából lassan visszatérünk az alapokhoz, azaz az olyan edzésekhez, amelyeknél semmilyen eszközre sincs szükségünk, vagy csak egészen minimális infrastruktúra kell hozzá. Az ilyen tréningek alapjait mindenki ismeri, hiszen a fekvőtámaszozással, vagy a guggolással már gyerekkorban találkozunk, ahogyan a húzódzkodás sem ismeretlen. A komplex edzések persze bonyolultabbak, lássuk, hogyan kell ezt csinálni és mi előnyünk származik abból, ha saját súlyunkat mozgatjuk meg rendszeresen!

Ezek a gyakorlatok (van belőlük bőven) egyszerre fejlesztik az erőt és az egyensúlyt. Minden testrészt át lehet velük mozgatni, ráadásul nagyon hatékonyan lehet megdolgoztatni az izmokat. Aki beleveti magát, gyors fejlődést fog tapasztalni. Természetesen a különböző mozgásformákat be kell gyakorolni, nem mindegyiket könnyű végrehajtani (például: plank), és vannak olyanok, amelyekhez már rutin, tapasztalat és egy kis plusz erő, állóképesség szükséges. A mozdulatok helyes elsajátításában érdemes szakember segítségét kérni.

A saját testsúlyos edzésforma lényege összességében az egyszerűség és a hatékonyság. Otthon is végezhetjük, azonban a már említett helyes begyakorlás, valamint a motiváció fenntartása érdekében nem rossz dolog befizetni egy csoportos tréningre.

Edzés a nyaralás alatt? Na ne...

A nyaralás elsősorban a pihenést jelenti, a hétköznapi mókuskerékből való kiszakadást, azonban létezik a vakációnak nagyon sok fajtája, akár aktív, akár passzív kikapcsolódást keresünk. Akik ekkor sem szeretnének ellustulni, vagy kiesni a formájukból, nekik szánjuk elsősorban ezeket a sorokat.

Egészséges édesség

Ki ne álmodna egy olyan nassolnivalóról, amely egészséges, gyógyító hatása van, finom is és még édességnek is nevezheti? Az édességek igen csábítóak tudnak lenni, az emberek pedig olykor-olykor el is csábulnak, és a kosarukba teszik vásárlás közben a nyalánkságokat.

Ellenségünk a szénhidrát?

A zsír után most új ellenséget választott a fitneszipar. Igen, megint az ételek egyik fő összetevőjét, a szénhidrátot tesszük felelőssé minden egészségügyi problémáért. Lássuk csak, hogy is van ez!

Mit és hogyan igyunk sportoláskor

Szakemberek szerint a sportolásra előre fel kell készülni, a testmozgáshoz ugyanis érdemes jól hidratált állapotban hozzákezdeni, persze ez nem azt jelenti, hogy teleisszuk magunkat.
Az arányos folyadék beviteli terv éppolyan fontos, mint egy jó edzésterv.

Kalóriaszámolás - miért és hogyan?

A kalóriák rabja vagy, vagy fittyet hánysz az ételek pontos összetételére? Vajon a kalóriaszámolás jó módszer a fogyáshoz, s ha igen, mennyire hatékony? Ezekre kerestük a választ.