Menü

Ezt próbáld ki! - Sportágválasztó

Mai ajánlónk rendhagyó módon nem egy sportágról szól, hanem sokkal többről...

Az utóbbi években gombamód szaporodtak a különböző sportágválasztó fedőnevű rendezvények. A fővárosi dömping mellett vidéken is egyre több helyről hallani: gyere, mozogj, nézz körül, válassz! Nos, igen, pofonegyszerű a sportágválasztók (most már az egyszerűség kedvéért nevezzük csak így) alapfilozófiája.

A lényeg, hogy minél több sportágat mutassunk be egy helyen, lehetőleg minél több fiatalnak. Itt aztán mindent bevethetnek az adott mozgásforma kedvelői, űzői, csak a fantázia szab határt a különböző játékoknak, érdekesebbnél is érdekesebb bemutatóknak. A sportágak itt népszerűsíthetik magukat, megmutathatják, hogy miért érdemes éppen őket választani.

Ami jó az egyik oldalon, jó a másikon is. A gyerek olyan dolgokkal ismerkedhet meg egy ilyen rendezvény alkalmával, amelyekkel, lehet, nem is találkozott volna életében. S ki tudja, elképzelhető, hogy itt kezdődik egy szerelem, vagy éppen az adott sportág igaz klasszisára bukkan.

S még egy pozitívum. Szülőként sokszor nagyon nehéz eldönteni, melyik mozgásformát válasszuk a gyereknek. Lehet, egyet sem találunk, vagy éppen fordítva: nem tudunk határozni a sok szimpatikus közül. Egy sportágválasztó ebben is segíthet, a megtalálásban és az összehasonlításban egyaránt jó fogózkodókat adhat. Nem beszélve arról, hogy ezen alkalmakkal személyesen konzultálhatunk az adott terület szakembereivel.

10. 000 lépés naponta az egészség kulcsa?

Azt gondolhatjuk, hogy 10.000 lépést mi is mindennap megteszünk. De vajon ez valójában így van? Honnan ered ez a szám? Ha megteszünk 10.000 lépést garantáltan egészségesek leszünk, vagy fogyni fogunk? Talán mégis van olyan módszer, ami nagy anyagi- , és energiaráfordítás nélkül is egészségesebb életet eredményez? Most kiderül...

Téli sportok veszélyei

A tartósan hideg időben a téli sportok szerelmesei mindennél jobban vágynak arra, hogy kedvenc téli sportjaikat űzhessék. Ahogy a nyári sportszezonnak is megvannak a maga feltételei, úgy a téli edzésnek is számtalan betartandó szabálya figyelmeztet arra, hogy kellő óvatossággal járjunk el.

Diéta és alkoholfogyasztás

Mit tehetünk, ha igyekszünk kalóriaszegény étrendet tartani azért, hogy jobban álljon rajtunk az alkalmi ruha/ fürdőruha, de szívesen fogyasztanánk alkoholt? Milyen és mennyi alkoholos ital fogyasztható a diéta alatt?

Januári mérlegelés és a következő lépések

Odafigyeltél, mégis 2-3 kg plusszal zártad az ünnepi időszakot? Ezt egyrészt tök igazságtalannak érzed, másrészt kérdéses, hogy lesz ebből 5 hónap múlva strandforma? Kétségbeesés, kapkodás helyett nézd meg, meg mi törtélnhetett, és hogy tudod kompenzálni ezt az időszakot!

5 tipikus hiba, amit sportolás során elkövethetsz

A rendszeres sport jótékony hatásait a végtelenségig lehetne sorolni. Nem csak egészséget, feszesebb alakot és önbizalmat nyerhetünk vele, de sokkal nyugodtabbá, produktívabbá válunk már napi fél óra mozgástól is. De milyen hibákat követünk el leggyakrabban? Mire érdemes odafigyelni, hogy még eredményesebbekké váljunk?