Menü

Ezt próbáld ki! - Sportágválasztó

Mai ajánlónk rendhagyó módon nem egy sportágról szól, hanem sokkal többről...

Az utóbbi években gombamód szaporodtak a különböző sportágválasztó fedőnevű rendezvények. A fővárosi dömping mellett vidéken is egyre több helyről hallani: gyere, mozogj, nézz körül, válassz! Nos, igen, pofonegyszerű a sportágválasztók (most már az egyszerűség kedvéért nevezzük csak így) alapfilozófiája.

A lényeg, hogy minél több sportágat mutassunk be egy helyen, lehetőleg minél több fiatalnak. Itt aztán mindent bevethetnek az adott mozgásforma kedvelői, űzői, csak a fantázia szab határt a különböző játékoknak, érdekesebbnél is érdekesebb bemutatóknak. A sportágak itt népszerűsíthetik magukat, megmutathatják, hogy miért érdemes éppen őket választani.

Ami jó az egyik oldalon, jó a másikon is. A gyerek olyan dolgokkal ismerkedhet meg egy ilyen rendezvény alkalmával, amelyekkel, lehet, nem is találkozott volna életében. S ki tudja, elképzelhető, hogy itt kezdődik egy szerelem, vagy éppen az adott sportág igaz klasszisára bukkan.

S még egy pozitívum. Szülőként sokszor nagyon nehéz eldönteni, melyik mozgásformát válasszuk a gyereknek. Lehet, egyet sem találunk, vagy éppen fordítva: nem tudunk határozni a sok szimpatikus közül. Egy sportágválasztó ebben is segíthet, a megtalálásban és az összehasonlításban egyaránt jó fogózkodókat adhat. Nem beszélve arról, hogy ezen alkalmakkal személyesen konzultálhatunk az adott terület szakembereivel.

Több, mint futás

Fuss, hogy segíts! Mit is jelent az, hogy jótékonysági futás?

7 mód, hogy krízisben lelkesíts egy barátot (vagy magadat)

Amikor Sheryl Sandberg (írónő) elveszítette a férjét, azt mondta, senki nem tudta, hogyan szóljon hozzá. Az emberek furán érezték magunkat körülötte, és nem tudták, mit mondjanak. Új könyvének (angolul Option B) célja az volt, hogy ne csak arról írjon, hogyan legyünk ellenállóak, amikor kihívásokkal kell szembenéznünk, de hogyan tudjuk támogatni a barátainkat szükséghelyzetekben.

Legjobb praktikák fáradtság ellen

A hosszú tél után, amelynek ideje alatt a szervezeted nem jutott napfényhez és elegendő friss táplálékhoz, itt az ideje, hogy pótold az energiatartalékaidat, és elhessegesd magadtól a szűnni nem kívánó fáradtság érzetét. A szakértők egyszerű, de annál hatékonyabb trükköket javasolnak számodra, amelyek segítségével könnyen lábra állíthatod magad.

Többnyire ülőmunkát végzek, mit tegyek?

A szervezetünk nem arra született, hogy egész nap egy helyben üljünk, ha mégis ezt tesszük, annak hosszú távon káros következményei lehetnek. Hogyan hat ránk az ülőmunka és mit tehetünk az egészségünk érdekében?

Aerob meg anaerob edzés… Most hogy is van ez

Aerob, anaerob edzés meg kardió, intervall, HIIT, tabata és társai. Mit jelentenek és melyik kinek való? Lássuk a lényeget!