Menü

Őrizd meg látásod mediterrán étrenddel

A legújabb kutatási eredmények szerint a mediterrán stílusú étrend követése jelentősen csökkenti a vakság egyik legfőbb okának kialakulási kockázatát.

A közismert makula degeneráció – amely végső stádiumában akár vaksággá is alakulhat – kialakulásában fontos faktorként merült fel a szegényes étkezés, amely napjainkban egyre több embert érint világszerte.

A makula degeneráció a látás központi részének kiesését jelenti, ami olyan mindennapi tevékenység elvégzésében akadályozhatja a beteget, mint vezetés, olvasás vagy írás.

„Az vagy, amit megeszel.” – tartja a mondás.

A krónikus betegségek, mint például makula degeneráció, demencia, elhízás vagy cukorbetegség, mind valamilyen kapcsolatban állnak a szegényes étkezéssel. Úgyhogy itt az idő, hogy kijelentsük, ezzel ugyanúgy érdemes lehet felhagyni, mint a dohányzással.

A vizsgálatok során a kutatók közel ötezer, 55 vagy annál idősebb egyén adatait elemezték Hollandiában. Azok, akik szorosan a mediterrán étrendet követték, 41%-kal kisebb valószínűséggel érték el a makula degeneráció kései szakaszát, mint azok, akik ettől eltérő étrenden éltek.

A mediterrán diéta fő összetevői közé tartoznak a zöldségek, a gyümölcsök, a teljes kiőrlésű magvak, az olívaolaj és a hal. A tanulmányban azt is közzétették, hogy az egyes összetevők külön-külön mit sem jelentettek a késői makula degeneráció megelőzésében, inkább a teljes diéta az, ami jelentősen csökkentette a kockázatot.

Ennek ellenére a tanulmány nem tudott közvetlen ok-okozati kapcsolatot kimutatni a betegség késői szakaszának megelőzése és a mediterrán étrend között.

Forrás: www.webmd.com

Agyturbózó táplálékaink

Mielőtt még rávágnád: “persze, tudom, csoki, cukor…”, görgess tovább, és rájöhetsz, hogy milyen falatokkal segíthetsz az agyadnak az információ felvételben egy stresszesebb, vizsgák előtti időszakban.

Karácsonykor villámvacsora? Nem gond

Előfordul, hogy úgy alakul a program, hogy nincs időnk szentestére háromfogásos vacsorát készíteni, ilyenkor a gyorsaság és a praktikusság számít. Ha csak két óránk van a család elé tenni valami finomat és táplálót, akkor hasznos lehet ez a cikk.

C-vitamin bevitele télen? Egyszerűen!

Sokan azt gondolják, hogy a tél beállta nem teszi lehetővé, hogy a szervezetünknek szükséges napi C-vitamin-mennyiséget biztosítsuk. Pedig ez nem is olyan lehetetlen, sőt, egyszerűbb is, mint máskor. A titok, mint sokszor máskor is, az odafigyelésben rejlik.

A mérleg mondjon le – avagy az ünnepi evészet

Hamarosan karácsony és szilveszter, ünnepi evészet és rokonság, diós bejgli meg töltött káposzta, szaloncukor és társai. Készülj fel, húzós lesz, de nem feltétlen jár plusz 4 kilóval megint. Néhány rövid tanáccsal megreformálható az ünnepi menü! Lássuk csak!

Nincs időm főzni – hogyan oldjam meg?

Jókat enni mindenki szeret, de megfőzni nincs mindig idő. Ebből a problémából élnek meg annyira jól az éttermek, és azok a kifőzdék, amelyek hétköznap kifejezetten azért vannak nyitva, hogy a gondterhelt, fáradt emberek betérhessenek egy tál főtt ételre, ami még viszonylag megfizethető árban van. Mégis sokkal jobban vágyunk egy nehéz hét után otthoni ízekre.