Menü

Mi vagy ki alakíthat ki jó csoportot?

Ha jól szétnézünk a világban, minden intézmény kisebb csoportokra osztja az emberek sokaságát. Csakhogy ezek nem önkéntes alapon alakulnak ki, és nem is feltétlenül szerencsés összetételűek. Mégis előfordul, hogy egy jó csoportdinamikával rendelkező, közösségnek tekinthető csoportosulás alakul ki. Ám ennek vannak bizonyos feltételei.

A magas nyugalmi pulzus veszélyei

A pulzus tapintásával indirekt adatot nyerünk a vérnyomásról, következtethetünk érszűkületre, illetve bizonyos szívbillentyű-betegségekre, valamint fontos információt kapunk különböző ritmuszavarok esetén. A pulzusszám értékelése számtalan tényezőtől függ. Nyugalomban, illetve aktív mozgás vagy stressz szituáció kapcsán, egészséges egyén esetében is más-más értékek mérhetők.

Kihűlő barátság

Párkapcsolatok esetén az elhidegülés, kihűlés szó gyakran előkerül, mint fő konfliktusforrás. De barátságok esetén olyan idegenül hangzik a fülnek. Pedig ez esetben is igen gyakori tényezőről beszélünk. Hogyan ismerhetjük fel és mit tehetünk ellene?

Relaxáció otthon

Jógára és meditációra járni nem mindenhol van lehetőség, ráadásul ezeknek az alkalmaknak komoly ára is van. Habár az árért cserébe tényleg pihentető nyugalmat kapunk, mégsem mindenhol fér bele ez a keretbe. De ne aggódj, ha nincs lehetőséged vagy időd elmenni egy-egy ilyen alkalomra, otthon is megteremtheted a saját relaxációs környezetedet.

Hogyan segíthetsz, ha valaki depressziós a környezetedben?

A depresszió egy aktívan terjedő mentális megbetegedés. Sokszor nehéz beismerni (vagy felismerni), mivel is állunk szemben, és ez a férfiaknak gyakran nagyobb problémát jelent, mint a nőknek.

A siker feldolgozása

Roppant sok dolog van a világon, amiben sikeresek lehetünk, ezáltal boldogabbak. De a sikeresség érzése ugyanakkora érzelmi terhet rak ránk, mint egy traumatikus esemény. Hogyan tudjuk helyesen kezelni ezt az érzelmet?

Hajfestés – ápolja vagy roncsolja hajunkat?

Napjaink hajviseletének divatja olyan széles skálán mozog, hogy mindenki megtalálja benne a maga stílusát. De attól, hogy valami divatos, nem biztos, hogy jót is tesz. Nemcsak fazonokból, de színekből is igen nagy választék áll rendelkezésünkre. De milyet válasszunk, hogy ne ártsunk vele?

Amikor a cselekvés gátja te vagy – önmagunk csapdájában

Mindannyian kerülünk olykor-olykor nehéz helyzetekbe. De ha magunkat sodorjuk bele folyton, akkor sokkal nehezebb kijönni belőle. Ez a helyzet akkor is, amikor valamit csupán azért nem teszünk meg, mert valami hatalmas visszahúzó erőt tapasztalunk, no de nem akárhonnan: saját magunkból.

Hogyan ne legyél éhes

Nem kell éhezni. Nem kell koplalós fogyókúrákkal gyötörni magunkat. Nem kell éhesnek lenni, nem kell egyoldalúan étkezni. Aki koplal, az az egészségével játszik. Vajon mely trükkökkel kerülhető el a nassolás?

A depressziót (f)okozó belső tényezők

Ha valaki depresszióban szenved, a pszichológusnak az az egyik legnehezebb feladata, hogy rájöjjön, milyen hatások, események alakították azt ki. Számos oka lehet az állapotnak, de a legfontosabb folyamatok, az elmében mennek végbe.

Egészségmegőrzés az irodában is!

Az irodai munkából kialakuló egészségügyi problémák sokszor csak évek után okoznak tüneteket, melyeket később már nagyon nehéz kezelni.

Előzzük meg, kerüljük el, figyeljünk oda! - Te voltál már?

A szűrővizsgálatok célja a betegségek korai felismerése, lehetőleg még a tünetmentes időszakban. Egy pár perces kellemetlen vizsgálat, vagy vérvétel „jó befektetés”. Hiszen meggyőződhetünk az egészségi állapotunkról, a későbbi életminőségünket ezzel jelentősen befolyásolhatjuk. Te voltál már?

Hogyan ismerjük fel egyéni céljainkat?

Mi emberek rendszerint valamilyen cél eléréséért küzdünk. Ahelyett, hogy felismernénk, nemcsak a cél elérése a lényeg, hanem maga a folyamat, az út, ahogy oda eljutunk. Vannak viszont olyan társaink, akik szeretnének látni, tenni valamit, de nem találják mi is az, amit igazán odaadóan, szeretettel telten tudnának tenni.

A zene hatása a kreativitásra

Vitathatatlan, hogy a zene egyik legfeltűnőbb sajátossága az érzelmeinkre való ráhatás. Vajon lehet ezt a hatást a kreativitás növelésére is használni?

Hogyan birkózzunk meg az álmatlansággal?

Mindannyian ismerjük az ágyban hánykolódással és forgolódással töltött éjszakákat, amelyeket gondolatok tömkelege és frusztráció jár át. Legtöbbünk számára ez csak egy ritkán előforduló bosszúság marad, de vannak, akik hosszú időn keresztül küzdenek a problémával.

Döntéshelyzet betegség esetén

Gyakran jelentkezhetnek kínzó, kellemetlen egészségügyi tüneteink: láz, fejfájás, köhögés, torokfájás. De fájhat a hátunk, vagy lehet arcüreggyulladásunk is. Közben pedig azon morfondírozunk, vajon menjünk-e másnap dolgozni, vagy elengedjük-e gyermekünket az iskolába. Mi alapján döntsünk?