Menü

Mit játsszak a gyerekkel?

Ha gyerekre kell vigyáznunk, hajlamosak vagyunk az egyszerű utat választani és leültetni őt a tévé elé, vagy odaadni a telefonunkat, és intézni a saját dolgunkat ahelyett, hogy vele foglalkoznánk. Pedig, sok olyan tevékenység van, amit együtt is végezhetünk a gyerekekkel, a játékokról már nem is beszélve. Mutatok néhány tippet, hogy legközelebb ne kelljen a digitális eszközökhöz nyúlni.

A pletyka és hatásai a pszichére

Egy kis egészséges pletyka – szokták mondani – nem árt. Vagy mégis? A cikkből kiderül.

Az egészségfejlesztő – életmód tanácsadásról

Mindenkivel megeshet, hogy úgy érzi, megrekedt az életben és nem tudja, merre is induljon tovább. Ilyenkor érdemes egészségfejlesztő – életmód tanácsadó szakemberhez fordulni. De mit is csinálunk pontosan?

Érdemes már óvodáskorban elkezdeni a nyelvtanulást?

Ahogyan egyre fontosabb, egyre inkább alapvetően elvárt a nyelvtudás, úgy a szülők is egyre inkább azt gondolják, hogy a nyelvtanulást minél előbb érdemes elkezdeni. Akár már óvodáskorban is.

Időben kimutatható lesz az időskori demencia

A szakértők olyan technológiák kidolgozásán fáradoznak, amelyek segíthetnek az időskori elbutulás diagnózisának felállításában már azelőtt, hogy a páciens észlelni kezdené a tüneteket, például a memóriaromlást.

Hagyjuk a gyereket, hogy kreatív legyen!

A gyerekek nagyon kreatívak, mivel őket még kevésbé nyomasztják az elvárások. Ez persze folyamatosan csökken, ahogy a különböző alkalmazkodási folyamatokban egyre inkább előtérbe kerül a megfelelés és a teljesítmény kényszere.

Magyar fejlesztés, nemzetközi siker

A Vodafone Magyarország 2015. február 4-én mutatta be a már több nemzetközi katasztrófa helyszínén bevetett hordozható mobilhálózat továbbfejlesztett változatát, a világon egyedülálló Instant Network 3G-t. Az eredeti modellnél jóval kisebb, ugyanakkor többszörös kapacitással rendelkező bázisállomás most debütáló prototípusát Pervai Csaba és Tóth Róbert, a Vodafone Magyarország rádiós hálózat üzemeltetési szakértői tervezték és építették meg.

Játszva tanulni

A játék főleg gyerekkorban, de felnőttek esetében is jóval több mint pusztán egy kellemes időtöltés, szórakozás.

Az érintés fontossága

A hétköznapok forgatagában csak ritkán gondolunk bele, milyen fontos szerepe van életünkben az érintésnek, pedig egészségünk megőrzése szempontjából sem mellékes.

Nagyobb hangsúlyt kell fektetni a helyesírás fejlesztésére

A technika előrehaladtával romolhatnak a gyerekek és felnőttek helyesírási készségei. A digitális világ több okból is veszélyt jelenthet erre a műveltségelemre: a gyerekek szabadidejükben olvasás helyett számítógéppel, okostelefonnal foglalják le magukat.

Gondolkodva játssz! – társasjátékok nyári estékre

Nagyon jó időtöltés, ha társasjátékokkal töltjük az időnket, és nem csak télen. Kellemes nyárestéken ücsöröghetünk a szabad levegőn, akár kettesben, akár nagyobb társasággal. Egy jó kis játék pedig elengedhetetlen eszköze a közös szórakozásnak. Most a hétköznapiaktól kicsit eltérő társasokat ajánlunk: olyanokat, melyek révén (még) jobban megismerhetjük párunkat, barátainkat, vagy amelyek közös gondolkodásra ösztönöznek.

A siker kulcsa az érzelmi intelligencia

Sokáig meglehetősen túlértékelték az intelligencia, mint az absztrakt gondolkodás képességének szerepét a sikerességben. Ahhoz azonban, hogy másokkal sikeresen kommunikáljunk, együttműködjünk nemcsak absztrakt fogalmakkal kell dolgoznunk.

Koraszülés következményei

A tudomány fejlődésével párhuzamosan, évről- évre egyre inkább nőnek a koraszülött csecsemők túlélési esélyei. Nemcsak olyan szempontból, hogy egyre jobb fejlesztési módszereknek köszönhetően, mérsékelhetőbbek a koraszülöttségből adódó hosszútávon fennálló negatív hatások (fejlődési lemaradások). Hanem időben is egyre jobban kitolódik az a határ (terhességi hét), amikor még megmenthető a koraszülött csecsemő.

Egy új tudomány határán - neuropedagógia

Mi a neuropedagógia? Mondhatnánk, hogy semmi, ilyen nincs is, hiszen a tudományegyetemen nem képeznek neuropedagógusokat, nem tartanak neuropedagógiai kurzusokat. Vajon van-e, lehet-e létjogosultsága ennek a szóösszetételnek?