Menü

3 ok, amiért vállfájdalom alakulhat ki

A vállfájdalom jelentkezhet hirtelen, vagy kialakulhat fokozatosan, egyre erősödve az évek során is. A kezelésében mindenképpen kulcsfontosságú, hogy feltárd, mi okozza a panaszokat, mert csakis így szüntethető meg tartósan a váll fájdalma.

Te sem tudsz aludni?

Hullafáradtan ágynak esel. Csend, nyugalom, kényelem, gyerekeket is ágyba varázsoltad, végre pihenés! - gondolod. Már elszámoltál százig, ám valamiért mégis a plafont bámulod, nem tudsz aludni, ha mégis óránként felriadsz, folyton az időt nézed,másnap pedig alig bírsz kikelni az ágyból. Ismerős?

Egyszerű megoldások magas vérnyomásra

A hipertónia a fejlett országokban, már mondhatjuk, népbetegségnek számít. A népesség mintegy 15 százaléka szenved tartósan magas vérnyomástól. Évente csaknem 5000 magyar ember halála írható e betegség számlájára. Mik lehetnek a kiváltó okok, s milyen megoldást kínálunk? Cikkünkből kiderül.

A nassolás és ami a háttérben van...

Megőrülünk egy szelet csokiért, sós mogyoróért vagy akár a kettőért egymás után? Vajon miért nassolunk? Valóban éhesek vagyunk, vagy valami egészen másról van szó? Mi lehet az oka a főétkezések közötti evéseknek és hogyan tudjuk kezelni, hogy felesleges kalóriákat fogyasszunk?

Hátrányban az éjjeli baglyok

Vannak emberek, akik este aktívak, reggel pedig nehezen kelnek fel. A szakértők szerint sajnos sok mindenben hátrányt szenvednek, ami az egészséget és a sikert illeti... Miért érdemes egy kicsit korábban lefeküdni?

Relaxálni a suliban?

Az iskolai stressz levezetésének új formáira hívja fel a figyelmet a Magyar Diáksport Szövetség, amely támogatja a személyiségfejlesztésre koncentráló pedagógiai újdonságok gyakorlati megvalósítását.

Augusztus 15. a relaxáció napja

A relaxáció napját, azaz augusztus 15-ét Nagy-Britanniában lazsálós napként is hívják. Használjuk ki ezt a napot, és próbáljunk lassítani a megszokott tempón, engedjük el magunkat, és relaxáljunk picit. Íme néhány hatékony stresszoldó technika!

Tippek gyerekek és tinédzserek alternatív gyógyításához

Amerikai statisztikák szerint a gyermekek közel 12%-a használ valamiféle kiegészítő egészségügyi terméket vagy gyakorlatot, mint például kiropraktikát, mélylégzést vagy jógát. A legtöbb módszer biztonságosnak mondható, ha megfelelően használják, s már a tudomány is vizsgálja ezek megbízhatóságát.

Stressz alatt és stressz után

A stressz mindennapi rizikófaktor lett a modern ember életében. Egyre többet tudunk róla és egyre inkább meg kell tanulnunk védekezni vele szemben.

A meditáció csodája – egyszerűbb, mint gondolnád!

A meditáció jótékony hatásai ma már közismertek: gyógyítja a testet és a lelket, közelebb visz önmagunkhoz. A spiritualitás iránt kevésbé érdeklődők is szeretettel alkalmazzák, akár a jóga kiegészítéseként. Meditálni nagyon egyszerű, nem kell hozzá semmilyen különleges technika.

Katatim imagináció – lélekgyógyítás a saját képzeletünk segítségével

Hallott már a katatim imaginációról? Ez egy olyan pszichoterápiás eljárás, amely során az egyén gyakorlatilag meditatív állapotba kerül, és a lelki vezető segítségével valamilyen képre vetíti rá saját személyiségét, a tudatalattijában rejlő eseményeket, vagy érzéseket.

Kötelező a buli Szilveszterkor?

Hamarosan búcsúztatjuk az óévet, az emberek pedig tanakodnak, hogyan töltsék az év utolsó, és az újév első napját. Néha viszont fárasztó tud lenni a kötelező bulizás, és a világraszóló party elvárásának gondolata. Töltse rendhagyóan a Szilvesztert!

A tudatosság ára

Cikksorozatunk első részében azzal foglalkoztunk, hogy a tudatos gondolkodás önmagunkról, a lelkünkről egyre inkább elterjedni látszik. Mindez szép és jó – de vajon mennyibe kerül, ha valaki el akar indulni a „lelki úton”? Megteheti-e ingyen, vagy egyáltalán megéri-e fizetni érte?

Hipnózis, relaxáció és gyerekvállalás

Hazánkban körülbelül 150 ezer pár küzd fogamzási problémával, az ő esetükben 1 vagy több éve is várat magára az áhított gyermekáldás. Rengeteg test-lelki oka lehet, ha nem jön a baba, ráadásul gyakran a mesterséges megtermékenyítés sem hoz biztos sikert.

A meditáció az élet számos területére lehet pozitív hatással

A meditáció számos jótékony hatása ismert, és egyre több pozitívumát tárja fel például a pszichológia tudománya is. Azok az emberek, akik rendszeresen meditálnak egészségesebbek és boldogabbak.

Egyszerű stresszkezelő technikák a mindennapokra

Ezeket az egyszerű módszereket bevethetjük, amikor a vizsgadrukk eluralkodik rajtunk, amikor egy kihívást jelentő feladat során össze kell szednünk a koncentrációnkat, vagy más stresszhelyzetekben, amikor elvesztjük a kontrollt érzelmeink és testi tüneteink felett.

A zene különleges ereje

A zene és az ének nemcsak kellemes élményt hordoz magában, hanem számos jótékony hatással lehet akár már egészen kisgyerekek esetében.