Menü

Két ízletes étel zsenge zöldbabból

Ha van a kertedben zöldbab, vagy nincs, de szereted, akkor ideje, hogy pár új receptet is kipróbálj. Szerencsére rengeteg módon fel lehet használni, így a kreativitásodat most a konyhában is kiélheted.Recept tippek következnek...

...meg a kakaósat, a fahéjasat, a lekvárosat....

Édesen és sósan is fogyasztjuk. Számtalan verziója létezik. Elkészítése országonként más és más. A legkedveltebb töltelékek a kakaó, fahéj, túró, mák, különböző pudingok. Sós változata közül ismert: a hortobágyi húsos palacsinta, de gombával, és más zöldségekkel megtöltve is elkészíthető. Gyerekkorodban melyik volt a kedvenced?

Grillszezon-nemcsak húsimádóknak!

Bár a kerti grillezés, tárcsán sütés összekapcsolódik nálunk a gondosan bepácolt húsokkal, szalonnasütéssel, ám nem feltétlen kell kizárólag húsos fogásokban gondolkodni, a vegetáriánusoknak is jutnak finom falatok egy kerti partin. Tűzzünk néhány vegetáriánus ételt a nyársra!

Diéták útvesztőjében

Aki mostanában készül étrendje megreformálására, - ugyan sokkal több diétás termék, készétel, liszt és élelmiszer áll rendelkezésre, mint évekkel ezelőtt - bizony ember legyen a talpán, ha kiigazodik a számtalan diéta és javasolt irányzat, mindenmentes étrend között. Írásunkban ezúttal ezeket foglaltuk össze.

Mit eszik a vega? Mit eszik a vegán?

A hétköznapi szóhasználat szerint vegetáriánus az, aki nem eszik húst. Ez azonban korántsem ilyen egyszerű, lássuk csak, hogy milyen különbségek vannak a vegetáriánus táplálkozási formák közt?

Mit jelent az, hogy egy termék ”bio”/”organikus”?

Sokan hiszik, hogy a„bio” minősítés az egészséges termékek védjegye. Bár van némi igazság ebben, azért ez így ebben a formában nem állja meg a helyét. Lássuk, pontosan mit takarnak ezek a megjelölések!

A vegetáriánus aranyszabály – komplettálás

A komplett fehérjék leginkább állati eredetű fehérjék. A növényi fehérjék – a szójafehérjét kivéve - inkomplett fehérje források. Viszont, mivel a különböző növények különböző mennyiségben tartalmazzák az egyes aminosavakat, ha megfelelően válogatjuk össze őket, akkor komplett fehérjét nyerhetünk - ez a komplettálás.

Legyen kisebb az ökológiai lábnyomod!

A környezetkutatók megkongatták a vészharangokat. Ha így folytatjuk, 2050-re 3 Földre lesz szükségünk az életünk fenntartásához. Ahogyan élünk, ahogy használjuk a bolygó erőforrásait, meghatározza ökológiai lábnyomunkat. Az átlagos egy főre eső ökológiai lábnyom 2,5-szer nagyobb, mint 1961-ben. Tehetünk ellene!

Babát vársz? - Ezekre figyelj az étkezések alkalmával!

Attól a pillanattól kezdve, hogy kiderül a nagy hír a család bővüléséről,, érdemes mindent jó alaposan átgondolni. Sokan nagyon tudatosan készülnek a gyermekáldásra és helyesen már előre terveznek. A szervezetünk épségére nem csak a baba érkezése után érdemes odafigyelni, hanem a várandósság alatt is.

Vegán kenyérrevalók

Zöldségek, gyümölcsök, magvak, hüvelyesek... Mindannyian tudjuk, hogy milyen egészségesek, mégis keveset fogyasztunk belőlük. Ha nem is vagyunk vegetáriánusok, és nem követünk vegán étrendet, akkor is érdemes tőlük ötleteket lopni az étkezésünkhöz. Például ezeket a finom kenyérrevalókat!

Csicseriborsót az étrendünkbe!

Kevesen ismerik, és még kevesebben fogyasztják hazánkban ezt a nagyon egészséges, és széleskörűen felhasználható hüvelyes zöldséget, a csicseriborsót. Pedig érdemes, úgyhogy bemutatjuk, milyen módokon készíthetjük el, és hogyan, miért kössünk vele életre szóló barátságot.

Dió, miért jó?

Karácsony környékén van a fő felhasználási szezonja ennek a finom termésnek, amelynek rendkívül jótékony hatásai vannak a szervezetünkre. Eláruljuk, miért érdemes diót fogyasztani – még akár hús helyett is!

Fűszeresen finomabb a rizs

A rizs igen egészséges köret, sok olyan diétába is belefér, ahová a burgonyát már "nem engedik be". Ennek ellenére a magyarok mégis viszonylag keveset fogyasztanak belőle - legalábbis azok közül, akik nem menzán étkeznek. Nem eléggé közkedvelt, pedig fűszeresen elkészítve a magyar táplálkozási ízlésvilághoz is közelebb áll.

Könyvajánló: Főzd ki Steiner Kristóf szuper receptjeit!

Könyvajánló sorozatunkban rendhagyó módon most egy szakácskönyvet ajánlunk. Steiner Kristóffal mostanság a magánélete miatt foglalkoznak többet, de mi inkább a fantasztikus vegán receptjeinek örvendezünk. Azoknak is ajánljuk, akik esznek húst, de szívesen kipróbálnak új dolgokat. A legjobb Kristóf ötleteiben, hogy nem bonyolultak, viszont minden ízükben egészségesek és finomak!

A vegetáriánus naplója

Több, mint egy éve nem eszem húst, és naponta ugyanazokkal a kérdésekkel találkozom - ami egyébként teljesen érthető. Így egy cikkbe összegyűjtve igyekszem ezekre válaszolni.

Apró magok, ősi értékek: ez a chia mag

A chia mag kevésbé elterjedt hazánkban, leginkább a bioboltok vásárlói ismerik. Pedig bármelyik háztartásba könnyedén beilleszthető, és érdemes is, mert számtalan kiváló hatása van.

A magyaros ételek kedvelőinek új kedvence

A magyaros ételeket kedvelő háziasszonyok és urak legújabb kedvence a fűszervilágban a füstölt őröltpaprika. A karácsonyi ételeket is megújíthatja, ha ezt használja!

Vegán életmód – egészség, vagy új üzleti lehetőség?

A legújabb táplálkozási irányzat a vegán életmód. Noha az eredete régre nyúlik vissza, nálunk csak újabban kezdett el elterjedni. Vajon tényleg egészséges? És hogyan próbálnak hasznot húzni belőle?

Hogyan neveli a gyerekét a vegetáriánus?

A húsmentes étkezés kritikusai még inkább felháborodnak, amikor az kerül szóba, hogy vajon egy vegetáriánus hogyan neveli a gyerekét, és miként jut a csemetéje a megfelelő tápanyagokhoz? A válasz talán nem is olyan bonyolult, mint gondolnánk.

Juthat-e elegendő fehérjéhez a vegetáriánus?

Hús, vagy sem? – ez itt a kérdés. A vegetáriánusok határozottan állítják, hogy az étkezésük egészséges, a húsmentes táplálkozást nem pártolók viszont meg vannak róla győződve, hogy nem lehet elegendő fehérjét bevinni a vega táplálkozás során.

A böjt mindenkinek hasznos lehet

A húsmentes időszak nemcsak vallási alapon lehet hasznos: bárkinek a javára válhat, ha egy bizonyos időszakra lemond a húsételekről. Szebb bőr, erősebb immunrendszer és tisztább gondolkodás lehet a jutalma.

Vöröslencse, a keleties kedvencünk

Sokan csak újév első napján fogyasztanak lencsét a gyarapodás babonája miatt, pedig érdemes rendszeresen alapanyagként használnunk a főzésnél. A hagyományos lencsével bajlódni nincs ideje mindenkinek, hiszen már előző nap be kell áztatni ahhoz, hogy puhára tudjuk főzni, néhányan pedig a semleges barnás-szürkés színe miatt nem szimpatizálnak vele.