Menü

Spinning, az a bizonyos gyilkos mosoly

Ha szereted a kerékpározást, de a hűvös időben már nem merészkedsz ki a szabadba, netán túl unalmasnak tartod a szobabicikli tekerését egyedül, viszont minden vágyad, hogy formás lábaid legyenek? Akkor feltétlen ki kell próbálnod ezt az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő sportot! A következőkben elárulok pár érdekes dolgot róla, hátha kedved kapsz hozzá és végre nem csak gondolatban, hanem gyakorlatban is elindulsz az edzőterem felé.

Hagyd abba a kényszerevést!

A kényszer okozta étkezést egyfajta pótcselekvésnek nevezhetjük, hiszen ez a tevékenység mindig kompenzálni próbál valamit, általában lelki problémát. A kényszerevés gátat szab a diétának, fogyókúrának, nem is kérdés: mielőbb le kell szokni róla. De hogyan?

A sírás jótékony hatásai

Bár a sírás nem pozitív történésként él bennünk, és a legtöbben negatív érzelmeket és élményeket csatolnak hozzá, mégis rengeteg pozitív dolog is eszünkbe juthatna róla. Például már az örömkönnyek is olyan dolgok, amelyek melegséggel töltik el az ember szívét. De még ezen kívül is találunk bőven hasznot benne.

Lehet, hogy hipochonder vagyok?

A hipochondria legfőbb ismertetőjele, ha valaki túl sokat aggódik az egészsége miatt. Egy amerikai tanulmány szerint az idegesség ezen típusa az ambuláns betegek körülbelül 5%-át érinti.

Érzelmek kezelése

Az érzelmek kezelése nemcsak a külvilág felé mutatott reakcióinkból áll. Kezelni ugyanúgy kell mások érzéseit is, mint a sajátjainkat. És ha valahol hiba kerül a gépezetbe, könnyen borulhat a kártyavár. Ha Neked is problémáid vannak azzal, hogyan mutasd ki az érzelmeidet, vagy hogyan reagálj másokéra (és a sajátjaidra), érdemes egy kicsit gondolkodnod. Ebben segítünk Neked.

Miért olyan nehéz elkezdeni sportolni?

Mindnyájunk fejében él egy kép arról, hogyan festenénk, ha minden nap, órákat töltenénk sporttal. Sokan valóban ezt teszik, mások elkezdik és megunják. De mi az oka annak, hogy olyan nehéz rászánni magunkat az állandó testmozgásra?

Apák és gyerekeik sportolhatnak együtt az UNICEF Apák napján

Hazánkban idén először ünnepeli nagyszabású rendezvénnyel az UNICEF Magyarország az apák napját. Június 17-én 10 órától a Marczibányi téri Sportcentrumban apaságról szóló kerekasztal-beszélgetések és dedikálás mellett sportprogramok is várják az érdeklődő családokat..

Elég a fanyalgásból!- Alakíts ki pozitív életszemléletet!

Ez se jó, az se jó… szinte társadalmi elvárás, hogy méltatlankodjunk valamin. Pedig ez az állandó negatívizmus bizonyítottan rossz hatással van fizikai egészségünkre is.

Édességvágyunk rejtett okai- talán ez egy betegség jele?

A cukoréhség és a leküzdhetetlen édességvágy mögött nem biztos, hogy a saját gyenge ellenállási képességünk az ok. Ha gyakran érzünk szinte leküzdhetetlen vágyat a magas cukortartalmú élelmiszerek iránt, könnyen lehet, hogy rejtett probléma áll a háttérben.

Téli sportok veszélyei

A tartósan hideg időben a téli sportok szerelmesei mindennél jobban vágynak arra, hogy kedvenc téli sportjaikat űzhessék. Ahogy a nyári sportszezonnak is megvannak a maga feltételei, úgy a téli edzésnek is számtalan betartandó szabálya figyelmeztet arra, hogy kellő óvatossággal járjunk el.

Nyelviskola vagy magántanár?

„Tanulni nehéz” – gondolják sokan. De vajon tényleg az? És mi a helyzet a nyelvekkel? Hogyan érdemes nekiállni a nyelvtanulásnak?

Mindennapi apró boldogságforrásaink

Amikor valahol szóba kerül a boldogság szó, a legtöbben azonnal valamilyen idealizált, problémáktól mentes csodavilágot vizualizálnak lelki szemeik előtt. Ha reálisan belegondolunk, akkor tudjuk, hogy földi életünk során ez a fajta boldogság valószínűleg sosem jön el, és a fogalmat másképp kell értelmeznünk.

Többet eszünk az okostelefonok miatt?

Az internet, az okostelefonok növelhetik az agy impulzusigényét, és használatuk révén gyakran kap üzenetet a jutalomközpont. Szinte ugyanez történik evéskor, a finomságok fogyasztásakor is – a két terület összefüggése pedig elgondolkodtató.

Tanulj meg stressz nélkül élni!

Világszerte azt gondolják az emberek, hogy a stressz külső forrásokból származik. Talán tévúton járunk...

Legyen kedvünk mozogni!

Milyen edzésformát válasszunk? Tényleg nem érdemes elkezdeni futni, ha nem tudunk legalább 20 percet egyhuzamban lefutni? Hogyan határozzuk meg az ideális mozgásformát? Itt vannak a válaszok.

Egészséges táplálkozás: csak örömmel megy

Olvashatunk bármennyit az egészséges táplálkozásról, és megpróbálhatnak minket rábeszélni az életmódváltásra, de ha nem leljük meg benne a saját örömünket, akkor minden hiába. Önsanyargatás helyett lássuk és keressük meg a kellemes oldalát a dolognak!

Ősszel folytatódnak a Boldogságórák

Szeptembertől újra elindul a Boldogságóra program, amely az előző tanévben több mint 6000 gyermeknek segített nyitottabbá és elfogadóbbá válni. A projekt célja, hogy a pozitív pszichológiára építve adjon ötleteket és módszertant a boldogságra való képesség fejlesztéséhez az iskolásoknak. A harmadik évadhoz Böjte Csaba is csatlakozott.

A boldogság számokban

Tegnap volt a Boldogság Világnapja. Ebből az alkalomból hoztunk most néhány érdekes és beszédes statisztikai adatot a boldogságról.

Rossz a kedve? Nézzen cukiságokat!

Önnek is elege van a közösségi médiát elárasztó cuki állatvideók és fotók tömkelegétől? Vagy pont ellenkezőleg, ön is szívesen nézegeti ezeket a "cukiságokat"?

Csúcsélményeink

Egy átlagos őszi nap. Fogom a kisfiam kezét és sétálunk a ház körül. Semmi különös dolog nem történik. Amit érzek: öröm, béke, harmónia, pont jó így, ahogy van. Nincs tegnap, nincs holnap, csak most van.

Ünnepeljünk-e, vagy minden nap legyen ünnep?

Egyes vallások nem tartanak ünnepeket, mondván minden napnak örüljünk egyformán, és legyen minden nap ünnep. Mások úgy vélik, a különböző ünnepek felébresztenek bennünket, kizökkentenek a hétköznapokból, és segítenek új nézőpontból szemlélni a dolgokat. Mindegyik szemléletből tanulhatunk valamit.

A sírás egészségmegőrző hatása

Tévedés azt hinni, hogy a sírás csak a gyerekek esetén támogatott érzelmi reakció: a felnőttek egészségére jó hatással van, ha engedik eleredni a könnyeiket.