Menü

Többnyire ülőmunkát végzek, mit tegyek?

A szervezetünk nem arra született, hogy egész nap egy helyben üljünk, ha mégis ezt tesszük, annak hosszú távon káros következményei lehetnek. Hogyan hat ránk az ülőmunka és mit tehetünk az egészségünk érdekében?

Levesek – amelyek lehetnének népszerűbbek

Egyes kultúrákban levest enni sem szokás. A franciák például leginkább valami könnyű salátát esznek előétel gyanánt. Mi viszont élünk-halunk az ízletes levesekért, sőt, újabb és újabb variációkat találunk ki, amelyeket elkészíthetünk. Pedig vannak hagyományos levesek, melyek a megérdemeltnél kisebb figyelmet kapnak. Belőlük láthatunk egy rövidebb összeállítást.

Beteg gyerekkel otthon

Nem alszik éjjel. Csillog a szeme. Forró a homloka, arca, háta. Izzad. Lázas. Nyűgös. Beteg. Hétfő reggel van.

Olivás tésztaétel olasz fűszerekkel

Ezúttal egy olyan olaszos tésztaételt mutatunk be nektek, amelyet még nagyanyáink sem szólnának le, ha a vasárnapi frissensült helyett az asztalra kerülne.

Ebédopció egészségesen

Nincs lehetőség a munkahelyeden, hogy megmelegítsd az ebédedet, de nem akarod minden nap ugyanazt a sajtos szendvicset nyammogni? Úgy érzed, nem jó az emésztésed, és nem laksz jól, hiába fogyasztasz el 3 szendvicset is főétkezésként?

Ezt (ne) együk újévkor!

A modern kor már nem bővelkedik annyira a hagyományokban, azonban az új esztendőbe való belépés legjobb előkészítésében rengeteg népszokás és népi újévi étel áll rendelkezésünkre.

Szilveszter és újév egészségesen

Igen, tudjuk, a karácsony és a szilveszter időszaka nem a diétáknak és az egészséges táplálkozáshoz járul hozzá főképpen. Ám, ha még nem tervezted meg az egész szilveszteredet, ajánlatos néhány tanácsot megfogadnod, főképpen akkor, ha az egészségednek is kedvezni szeretnél.

Ha a családi együttlétek már túlszárnyalták a maximumot…

Téli szünet, karácsony, szilveszter és újév, s e kettő között alig két nap pihenőidő. Mire megemészted a nagy karácsonyi lakomákat, már itt is az újév, amikor újra lakomát kell csapni. Mire kipihened, hogy a család egyik részénél töltöttétek a karácsonyt, másnap a másik részt is meg kell látogatnod. Végeláthatatlan, és néha egészségtelen spirál ez, amiből nehéz a legjobbat kihozni.

Életmódváltás a férjek szemszögéből

Elhatároztad, belekezdtél, diétás étrendet alakítottál ki, lecserélted az élelmiszereket, talán sportolni is elmentél, s máris itt a nagy buktatód: a környezeted. Mi fog most történni és mit tegyél? Elmondjuk

…és nem lesz unalmas a cukkini!

A cukkini rendkívül népszerű zöldségünk, kalóriatartalma elenyésző, szénhidrát benne alig, zsír szinte nulla, diétázóknak valóságos főnyeremény. Miért ne használnánk, akár édes, akár sós ételekhez?

A legjobb diéta: fagyizhatunk!

Akár nyaral valaki, akár a munkából ér haza fáradtan és izzadtan, a legjobb, amit el lehet képzelni egy kehely hűsítő fagyi, legyen az házi, vagy bolti, netán cukrászdai. A hűs nyalánkság bármely diétába beilleszthető.

Enni vagy nem enni? Ez itt a kérdés!

Unalomból? Stressz miatt? Tévénézés alatt? – egy nap vajon hányszor eszünk és ezek közül vajon mennyi a valódi éhség? Egy kutatás szerint tízféle éhség létezik, ám ezek közül csak egy valódi.

Mit tegyél, ha nem tudod begombolni a nadrágod?

Aki szenvedett már gyomorpanaszoktól, voltak emésztési gondjai, annak mindenféleképpen érdemes ezután tudatosan felépíteni a napi étrendjét. Cikkünkből kiderül, mit tehetünk a laposabb has érdekében, és most kivételesen nem a fogyás a téma!

Szejtán, házilag!

Ha nem vágyunk éppen a húsra, jó alternatíva lehet a fehérjepótlásra a búzahús. Amellett, hogy olcsóbb, mint a hús, ráadásul gyorsan készen van és már önmagában is lehet ízesíteni. Egy finom körettel, isteni vacsora lesz belőle! Hóvége közeledtével különösen ajánlott!

Emésztési zavarok – akarsz róla beszélni?

Testünk minden eleme az emésztőrendszerbe került tápanyagokból épül fel, ezekből nyeri a test az energiát és a tápanyagokat a működéshez, fejlődéshez, regenerálódáshoz. A folyamat már a szánkban elindul, ezért nagyon fontos, miket fogyasztunk.A cikkből kiderül, hogy mit egyél, illetve miket kerülj el!

5 egyszerű tipp az egészséges irodai táplálkozáshoz

Biztosan szembesültél már azzal a problémával, hogy a pörgős mindennapok során nemhogy egészségesen táplálkozni, de általában pár egészségtelen falatot bekapni sincs idő. Íme, pár egyszerű, életmódváltóknak kötelező tipp, amivel nem csak időt spórolhatsz, de az egészségedért is tehetsz, ha irodai étkezésről van szó!

Banánt minden étkezéshez!

Bár a banán megosztó gyümölcs a fogyókúrázni vágyók körében, az tény, hogy a laktató és energia dús, trópusi termés számtalan módon felhasználható és ehető. Akár minden étkezéshez, különböző módon elkészítve.

Lencse, a hüvelyesek királynője

Az újév hagyományos étele a lencse. Az átlag magyar azonban év közben alig-alig fogyaszt lencsét. De így van ez a többi hüvelyessel is. Egyes táplálkozási irányzatok tiltják, mások ajánlják. Lássuk, mi szól mellette és ellene, mire érdemes figyelnünk a készítésekor, valamint hogyan dobhatjuk fel ezeket a klasszikus ételeket!

Itt a melegszendvics-szezon!

Mikor máskor együnk melegszendvicset, mint az őszi és téli hónapokban, amikor szervezetünk még inkább vágyik a meleg ételekre? Készítsük el változatos formában, sőt lehetőség szerint egészségesen! Íme a szerkesztőség kedvencei.

Együnk elegendő gyümölcsöt a hidegben évszakokban is

Mindenki tudja, hogy a zöldségeken kívül a gyümölcsök fogyasztása is fontos része az egészséges táplálkozásnak. De hogyan ehetünk elég gyümölcsöt az őszi-téli téli időszakban? Íme a segítség!

Helytelen szokások, amelyeket egészségesnek hiszünk

Mindannyiunknak vannak olyan szokásai, amikről tudjuk vagy sejtjük, hogy egészségtelenek, mégis szinte nap, mint nap megtesszük őket. Vajon tudunk ezeken változtatni? S miért olyan nehéz új pozitív szokásokat kialakítani, vagy a károsakat elhagyni?

A tudatos evés alapjai

Sokan ismerjük a tudatosság kifejezést, de vajon tisztában vagyunk-e annak, hogy ez alkalmazható az étkezéseink során is?

Cottage pie vagy pásztorpite? - Készítsd el!

Biztosan sokan hallottak már a cottage pie elnevezésű angol ételről, néhányan talán kóstolták is vagy próbálkoztak az elkészítésével. Sokan esetleg keverik az úgynevezett pásztorpitével vagy Shepherd’s pie-jal. Íme egy kitűnő családi recept, érdemes kipróbálni!

Egészséges palacsinta sósan és édesen

Legkedvesebb desszertünket, a palacsintát könnyedén elkészíthetjük egészséges verzióban is, íme egy szuper recept! Sőt, kis átalakítással nem csak édességként, hanem ínycsiklandozó ebédként is funkcionál.

Menüváltozatok diétás életmódhoz

A magyar étkezési szokások szerint egy átlagos ebéd sorrendje: leves, főétel, desszert. Igen ám, de egy ilyen menüsor kalóriatartalma igencsak elgondolkodtató! Ha fogyni szeretnénk, vagy csak megtartani az egészséges testsúlyunkat, akkor érdemes átalakítani a hagyományos menüt.

Őszi receptötletek batátával

A színek szerinti étkezés alapján az őszi időszakban javasolt olyan színű ételeket fogyasztani, mint az őszi falevelek színvilága. Nos, ehhez kiválóan illeszkedik a batáta, vagy közismertebb nevén az édesburgonya, amelyet kétféle színváltozatban is termesztenek. Íme néhány szuper ötlet az elkészítéséhez!

Még a tésztát is ehetjük egészségesen

A tésztát mindenki az egészségtelen ételek közé sorolja, pedig nem feltétlenül van így. Csak tudni kell, hogy hogyan együk...

Egészséges ebédek fűszerolajjal és zöldséggel

Örök kérdés, hogy mit főzzünk ebédre, ami egészséges, de nem szokványos. A fűszerolajban sült zöldség kiváló választás lehet, ráadásul könnyedén elkészíthető.

Újrahasznosítás az étkezésben is

A hétköznapi ember rengeteg ételt dob ki. Pedig kiváló ötletek vannak arra vonatkozóan, hogy miként gondolhatjuk újra a már meglévő ételeinket. Gazdálkodjunk okosan a konyhában is!

Napi öt-hat étkezés ajánlott

Sajnos ma is kevesen tartják a napi étkezések rendjét és megfelelő összetételét. Tisztázzuk a tévhiteket, bemutatjuk a rossz és jó példákat.

Családi pizza házilag

Még a pizza is lehet egészséges, ha otthon készítjük el! Próbálja ki a receptünket, amivel biztos, hogy az egész család jóllakik.

Frissítő táplálkozás

Mit együnk, ha az ünnepek után szeretnénk könnyedebbek lenni? Íme néhány ötlet a cikkünkben. A jó hír az, hogy ezeket az ételeket nem csak megenni és megemészteni, hanem elkészíteni is nagyon egyszerű.

Krumpligombócok ebédre, egyszerűen

Olcsó és egyszerű ebédet szeretnél? Készíts krumpligombócokat egészséges összetevőkből!

A dödölle reform módon is finom

A dödölle hagyományos ételünk, amelyhez egyszerű alapanyagok szükségesek. Manapság reformkorát éli, és újra népszerűvé válik. Készítsük el kicsit egészségesebben, mint a hagyományos változatot!

„Eszem, amíg elvesztem az eszem” – avagy nem mindegy a mennyiség

Táplálkozhat valaki bármily egészségesen, ha nem megfelelő mennyiségeket eszik. Ez elsősorban akkor okoz problémát, ha túl nagyok az adagok, de természetesen a kevés étel is gondokat okozhat.