Menü

Édességvágyunk rejtett okai- talán ez egy betegség jele?

A cukoréhség és a leküzdhetetlen édességvágy mögött nem biztos, hogy a saját gyenge ellenállási képességünk az ok. Ha gyakran érzünk szinte leküzdhetetlen vágyat a magas cukortartalmú élelmiszerek iránt, könnyen lehet, hogy rejtett probléma áll a háttérben.

Januári mérlegelés és a következő lépések

Odafigyeltél, mégis 2-3 kg plusszal zártad az ünnepi időszakot? Ezt egyrészt tök igazságtalannak érzed, másrészt kérdéses, hogy lesz ebből 5 hónap múlva strandforma? Kétségbeesés, kapkodás helyett nézd meg, meg mi törtélnhetett, és hogy tudod kompenzálni ezt az időszakot!

A nassolás és ami a háttérben van...

Megőrülünk egy szelet csokiért, sós mogyoróért vagy akár a kettőért egymás után? Vajon miért nassolunk? Valóban éhesek vagyunk, vagy valami egészen másról van szó? Mi lehet az oka a főétkezések közötti evéseknek és hogyan tudjuk kezelni, hogy felesleges kalóriákat fogyasszunk?

Karácsony pluszkilók nélkül

Megelőzhetjük-e valahogy a karácsonyi súlytöbbletet, amikor ott vannak a nagymama isteni süteményei, na és persze a jobbnál jobb receptek? Elképzelhető a január diéta nélkül? Néhány ötlettel segítünk, szuper receptek is a cikkben!

Babát vársz? - Ezekre figyelj az étkezések alkalmával!

Attól a pillanattól kezdve, hogy kiderül a nagy hír a család bővüléséről,, érdemes mindent jó alaposan átgondolni. Sokan nagyon tudatosan készülnek a gyermekáldásra és helyesen már előre terveznek. A szervezetünk épségére nem csak a baba érkezése után érdemes odafigyelni, hanem a várandósság alatt is.

"Hizlal" a stabil párkapcsolat?

A felmérések szerint a tartós párkapcsolatban, házasságban élőket jobban fenyegeti az elhízás veszélye. Ennek pszichológiai és életmódbeli okai is vannak, amikre érdemes odafigyelni, ha szeretnénk megtartani az ideális testsúlyunkat.

Nem biztos, hogy le tudod mozogni, amit megeszel…

Jellemző sokakra, akik sportolnak, hogy azt hiszik: bármennyit ehetnek, hiszen majd lemozogják azt. Csakhogy mindez nem is olyan egyszerű, mint gondolnánk! Egy zacskó chipset például csak 10 km futással tudunk kompenzálni.

Ésszel enni kétféleképp is lehet

Min múlik, hogy mennyit eszünk? Az egyik tényező persze a fizikai állapotunk, de még fontosabb a gondolkodásmódunk.

Megelőzni az elhízást

A has az egyik kényes pontja a fogyókúrázni vágyóknak. Az erre a testrészre felrakódott zsírt nem könnyű ledolgozni, így sokkal inkább érdemes megelőzni a felhalmozódást.

Súlygyarapodás a terhesség alatt

Az orvosok szerint a terhesség alatt az ideális súlygyarapodás 10-14 kiló körüli összesen, de vajon ebből mennyi a baba súlya, mennyi a terhesség „járulékos költségei”, és mennyi kilót hízunk ténylegesen.