Menü

Édesítőszerek babakorban?

Nyírfacukor, xillit, stevia, eritrit, barna cukor, cukor, méz, vagy nádcukor? A kínálat óriási, s ma már teljesen el lehet veszni az édesítőszerek útvesztőjében, de mit adhatunk a babának?

Segítség, gyerek a konyhában! Receptek szülőknek!

Aki háztartást vezető anyuka, az tudja milyen, mikor csemeté(i)nk a konyhában is állandóan láb alatt vannak. Mindenképp hasznos dolog őket is bevonni a főzésbe, sütésbe! Ezzel nemcsak lefoglaljuk őket, de számos dolgot megtaníthatunk nekik, fejlesztve kézügyességüket!

Terhesség alatt kettő helyett eszünk? (Nem)

Sajnos a kismamáknak nem egyszerű az élete, mert szinte attól a pillanattól kezdve, ahogy a család is tudomás szerez a terhességről, folyamatossá válik az etetés. A feladat sportos, fitt kismamákká válni, ami - pláne nagytestvér és munka, háztartás mellett- nem olyan egyszerű. Sosem fogom azt állítani, hogy könnyű, de egyáltalán nem is bonyolult, vagy teljesíthetetlen.

Édes élet édesítőszerekkel

Miért olyan népszerű az édesség sokunknak, miért keressük folyton ezt az ízélményt, és miért jó egy desszerttel lezárni a vasárnapi ebédet? Ha pedig édesítésről beszélünk, vajon cukrot vagy édesítőszereket használjunk inkább, melyeket és milyen gyakran? Erre keressük a választ.

Itt a szezon - készíts magadnak joghurtot!

A joghurt nagyszerű desszert lehet, hiszen kiváló fehérjeforrás, és sokféleképpen variálható. Sajnos a bolti termékek nagy része cukrot tartalmaz, amelyikük pedig nem, az szintén hízlaló vagy egészségtelen édesítőszereket, összetevőket rejthet. Mindenképp jó tehát, ha magunknak készítjük el, s mindössze néhány perc az egész!

Egészséges palacsinta sósan és édesen

Legkedvesebb desszertünket, a palacsintát könnyedén elkészíthetjük egészséges verzióban is, íme egy szuper recept! Sőt, kis átalakítással nem csak édességként, hanem ínycsiklandozó ebédként is funkcionál.

Cukor nélkül is finom a kakaó

A kakaópor egészséges, és tele van vitaminokkal! - olvashatjuk a csomagoláson, így olyan tévhitek ébrednek bennünk, hogy a gyerekeknek szánt kakaóporok valóban jó itókának számítanak a kicsiknek. Ezzel sajnos már igen korán rászoknak a cukorra és az édes ízekre.

Szeder körtével, avagy gyümölcsfogyasztás okosan

Itt a gyümölcsszezon, ami azért öröm, mert a gyümölcsök a legegészségesebb ételek közé tartoznak. Legalábbis akkor, ha kellő odafigyeléssel és bölcsességgel fogyasztjuk őket.

Diétás tévhitek

Rengeteg valótlan gondolattal találkozunk, ami a fogyókúrákat, diétákat illeti. Ezek közül most igyekszünk jó párat tisztázni, hogy eloszlassuk a közhiedelem középpontjában álló tévhiteket. Meglátod, így könnyebb lesz az egészséges életmód!

Édes eperszezon

Az édességekről, nassolnivalókról nehéz lemondani. De ki mondta, hogy le kellene…? Inkább készítsünk saját magunknak édes-egészséges finomságokat. Ehhez az eper a legeslegjobb gyümölcs, aminek most éppen szezonja van.

Mi a baj a fehércsokival? Leginkább a neve!

A fehércsokoládé nem is csokoládé! A csokiszakértők már akkor forgatják a szemüket, ha ezt a szót meghallják, s azonnal kijelentik: ennek semmi köze az igazi csokoládéhoz.

Minden falat számít, amit megeszünk

Dr. Benjamin Gayelord Hauser, az előző évszázad híres táplálkozási szakértője sokakat megbotránkoztatott Amerikában, amikor azt állította, hogy minden étel számít, amit életünk során megeszünk, és a maga módján minden egyes falat pozitív, vagy negatív módon befolyásolja szervezetünket.

Cukormentesen édes hétköznapok

Múlt heti cikkünkben bemutattuk, hogy milyen egészséges édesítőszereket ajánlunk. De mi a helyzet akkor, ha valamilyen hétköznapi cukorterméket szeretnénk helyettesíteni? Olvassa el tippjeinket, hogy egészségesen édes életet élhessen!