Menü

Könnyű nyári fogások

Hőség van a lakásunkban, mégis ennénk valamit? Könnyű, egyszerűen elkészíthető, kímélő ételeket keresünk? A következő receptek hűsítően hatnak a szervezetre és még egészségesek is!

Kalóriaszámolás - miért és hogyan?

A kalóriák rabja vagy, vagy fittyet hánysz az ételek pontos összetételére? Vajon a kalóriaszámolás jó módszer a fogyáshoz, s ha igen, mennyire hatékony? Ezekre kerestük a választ.

Érdekességek a spenótról

Gyermekkorunk rettegett főzeléke sokkal egészségesebb, mint azt valaha gondolnánk. De, vajon tényleg Popeye-nek köszönhetjük a népszerűségét?

Spirulina alga – a legújabb „csodaszer”

Az algák rengeteg területen lehetnek hasznosak, felhasználjuk őket a biotechnológiában, energianyerés céljából, de még a gyógyászatban is.

Tíz gyors tipp, amellyel máris életmódot váltottál

Nagyon gyakran a pénz és az idő a legelső két kifogás, ha életmódváltásról beszélünk. Engedd meg, hogy megpróbáljalak meggyőzni az ellenkezőjéről, ígérem mindössze tíz változtatás és máris rengeteget tettél az egészségesebb élethez vezető úton, sem drága nem lesz, sem időigényes. Ne lapozz tovább, olvasd el a tíz tanácsom.

Emésztési zavarok – akarsz róla beszélni?

Testünk minden eleme az emésztőrendszerbe került tápanyagokból épül fel, ezekből nyeri a test az energiát és a tápanyagokat a működéshez, fejlődéshez, regenerálódáshoz. A folyamat már a szánkban elindul, ezért nagyon fontos, miket fogyasztunk.A cikkből kiderül, hogy mit egyél, illetve miket kerülj el!

5 egyszerű tipp az egészséges irodai táplálkozáshoz

Biztosan szembesültél már azzal a problémával, hogy a pörgős mindennapok során nemhogy egészségesen táplálkozni, de általában pár egészségtelen falatot bekapni sincs idő. Íme, pár egyszerű, életmódváltóknak kötelező tipp, amivel nem csak időt spórolhatsz, de az egészségedért is tehetsz, ha irodai étkezésről van szó!

„Csak még egy kanállal…”

Sajnos nagyon sok kisgyermekes családban felmerül az evés problémája. Nem eszik jól a gyerek, vagy nem akkor és nem azt, amit, és amikor kéne, vagy a korábbi kedvelt ételeit egyik napról a másikra már csak turkálja a tányérban. A kényszerítéssel azonban a gyermeknek védekező mechanizmusa alakul ki, az étkezés ellen. De, akkor mi a teendő?

Filléres trükkök a tartós fogyáshoz!

Köztudott, hogy a nyári alak télen készül. Ezért bizonyára már többen dolgoznak alakjuk formálásán, vagy legalábbis gondolkoznak, hogyan kezdjenek bele. Az étrend és a mozgás mellett azonban vannak apróbb trükkök, melyeket bevethetünk a vágyott forma eléréséhez vezető - és egyáltalán nem egyszerű - úton.

A nassolás és ami a háttérben van...

Megőrülünk egy szelet csokiért, sós mogyoróért vagy akár a kettőért egymás után? Vajon miért nassolunk? Valóban éhesek vagyunk, vagy valami egészen másról van szó? Mi lehet az oka a főétkezések közötti evéseknek és hogyan tudjuk kezelni, hogy felesleges kalóriákat fogyasszunk?

Büféreform, avagy viszlát lekváros táska!

A legfrissebb kimutatások szerint minden ötödik kisfiú és negyedik kislány túlsúllyal küzd. Egy új szabályozás szerint az iskolai büféknek folyamatosan át kell állniuk arra, hogy egészséges ételeket áruljanak. A jogszabályokat mindenkinek be kell tartania, a túlcukrozott, mesterséges adalékanyagokkal ellátott termékek nem árusíthatóak.

A konyhakert új generációja: a magaságyás

Az utóbbi években itthon is egyre több helyen látni magaságyást. Azon túl, hogy a hajolgatás kiiktatásával kényelmesebbé teszi a hagyományos kiskerti zöldségtermesztést, a magaságyás dekoratív is. Emellett azonban van egy elsőre nem is oly szembeszökő előnye: a komposztálás.

Bivalytej: milyen előnyökkel bír a tehéntejjel szemben?

Manapság számos alternatíva jelenik meg a tejfogyasztást illetően. Az emberek igyekeznek másfelé is nyúlni, kitekinteni a megszokottból, keresni valami újat. Így kerül be ismét egyre jobban a köztudatba a bivalytej is.

Miért olyan fontos a megfelelő fehérjebevitel?

Szervezetünknek nagy szüksége van a megfelelő mennyiségű és minőségű fehérjebevitelre. A protein fontos tápanyag, mivel szerepe van a szövetek felépítésében és javításában, valamint enzimek, hormonok és más kémiai anyagok alkotóeleme.

Dió, miért jó?

Karácsony környékén van a fő felhasználási szezonja ennek a finom termésnek, amelynek rendkívül jótékony hatásai vannak a szervezetünkre. Eláruljuk, miért érdemes diót fogyasztani – még akár hús helyett is!

Gondozzuk okosan a szobanövényeinket!

Mindenkivel előfordult már, hogy a rohanó hétköznapok során felocsúdva egyszer csak körbenéztünk a lakásban, és azt vettük észre, hogy a kedvenc növényeink levele lefelé konyul, vagy éppen már ki is múltak. Ilyenkor elgondolkodunk: miért történhetett? Gondozásukhoz biztosítunk most néhány könnyen betartható, hasznos információt!

Kiváló kalciumforrás a szezámmag

A tejből a szervezetünk nehezen, vagy egyáltalán nem tudja kinyerni a kalciumot. Helyette fogyasszunk inkább szezámmagot az erős csontokért!

Schüssler-só, az egyedülálló és rendkívüli gyógymód

A Schüssler-só a homeopátiához hasonlítható, de attól teljesen eltérő hatásmechanizmusra épülő, különleges és természetes gyógymód. Szinte nincs olyan testi és lelki betegség, amelynek a gyógyulásához ne tudna támogatást nyújtani.

Miért szeretjük a brokkolit?

A brokkoli egyre elterjedtebb kedvenc hazánkban is, és nem véletlenül. Széles körűen felhasználható zöldség, amely a vitamindús táplálkozás része, ráadásul segít a rák megelőzésében.

Miért lehet káros a gyümölcslé?

Hát azért, amiért általában a többi dolog: mert túlzásba visszük. Ha túl sok préselt/turmixolt gyümölcslevet fogyasztunk, annak többféle káros hatása is lehet.

Csak odafigyelés kérdése

A nyugati világban, a fejlett országokban általában nincs gond a gyermekek ellátásával, táplálásával, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy a fiatalok mindent megkapnak, amire szükségük van fejlődésükhöz. Mire kell odafigyelni?

Fókuszban a bébiételek

Számos előnye lehet a bébiételeknek, főleg a a téli időszakban, amikor egyre kevesebb az elérhető friss, szezonális zöldség és gyümölcs.

Élő, vagy „halott” élelmiszereket eszünk? Nem mindegy!

Antal Vali híres életmód-tanácsadó tanulságos előadásán ismertette: nem mindegy, hogy az élelmiszer, amit fogyasztunk, élő, vagy halott-e. Pontosabban, természetes, vagy mesterséges. A kérdés nem is olyan egyszerű, mint elsőre gondolnánk. A két csoportot összehasonlító kutatás megdöbbentő eredményekkel zárult.

A fehérjemérgezés létező jelenség?

Sokat vitatott kérdés, hogy a fehérjemérgezés létező fogalom, avagy sem, elegendő fehérjét fogyasztunk-e, vagy épp ellenkezőleg.

Mértékkel fogyasszon extrudált élelmiszereket!

Az extrudálás egy olyan ipari eljárás, amelyet nemcsak az élelmiszeriparban alkalmaznak, hanem a műanyagiparban, és az állateledel-előállítás során is. Rengeteg élelmiszer készül ezzel a módszerrel.

Hogyan számoljuk a bevitt kalóriát?

Múlt heti cikkünkben ismertettük, hogy mikor érdemes a diéta ideje alatt kalóriákat számolgatni. Bemutattuk, hogy mikor előnyös, de azt is, hogy ez a módszer nehezen alkalmazható életmódként, azonban bizonyos időszakokban igenis lehet létjogosultsága.

Tévhit, hogy a tartós tej egészségtelen!

Egy Magyarországon készült felmérés szerint az emberek több, mint fele úgy gondolja, hogy a boltban kapható tejek, valamint tartós tejek egészségtelenek, méghozzá azért, mert tartósítószert tartalmaznak, tejporból készülnek, valamint vizezik őket.

Héja alatt van a vitamin

Annak ellenére, hogy napjainkban gyakran jelenik meg negatív kontextusban, az egyik legfontosabb növény és tápanyag a Földön. Több mint két magyarországi területen termesztik, és milliókat lát el.