Menü

Ne robbanj le télen!

A telet nem sokan ússzák meg betegségek, megfázások, felfázások nélkül, az enyhébb idő a vírusoknak kedvez, támadnak a kórokozók! Mit tegyünk?

Hogyan ne legyél éhes

Nem kell éhezni. Nem kell koplalós fogyókúrákkal gyötörni magunkat. Nem kell éhesnek lenni, nem kell egyoldalúan étkezni. Aki koplal, az az egészségével játszik. Vajon mely trükkökkel kerülhető el a nassolás?

Édesség krumpliból? Igen!

Édesség egy krumpliból? Igen! Az édesburgonyáról gyűjtött tapasztalatok és receptek mindenkinek jól jöhetnek, akik foglalkoznak azzal, hogy mit esznek.

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Minden diétázóval előfordul, hogy olykor elcsábul, nem tartja 100% az étrendjét, melléeszik. Emberek vagyunk, nem gépek és néha bizony hibázunk. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnánk mennyi kalóriával vétkeztünk, inkább gondoljuk végig, hogyan tervezhetjük újra a heti menüt.

…és nem lesz unalmas a cukkini!

A cukkini rendkívül népszerű zöldségünk, kalóriatartalma elenyésző, szénhidrát benne alig, zsír szinte nulla, diétázóknak valóságos főnyeremény. Miért ne használnánk, akár édes, akár sós ételekhez?

Újratervezés

Az őszi időszak is lehet kedvcsináló, mind a sportban, mind a diétában, sosem késő belevágni abba a bizonyos újévi, vagy jövő nyári formába. S mégis, hogyan is kellene elkezdeni, vagy újrakezdeni a mozgást?

Kötelező szénhidrátok

A szénhidrát szó általában negatív érzéseket kelt egy diétázó, fogyni vágyó emberben, pedig a szénhidrátok bizonyos részétől egyáltalán nem kell tartani. A komplex szénhidrátok az egész test és az agy számára is rendkívül fontosak. A hasznos szénhidrátforrások nagyon jótékonyak az étrendünkben, rengeteg vitaminnal és tápanyaggal támogatják az egészséges életmódot.

A legjobb diéta: fagyizhatunk!

Akár nyaral valaki, akár a munkából ér haza fáradtan és izzadtan, a legjobb, amit el lehet képzelni egy kehely hűsítő fagyi, legyen az házi, vagy bolti, netán cukrászdai. A hűs nyalánkság bármely diétába beilleszthető.

Strandkaják – hogyan illesszük diétába?

Hiába az egyre inkább egészséges életmódra való törekvés, még mindig hódítanak a strandkaják, melyek nem épp egészséges mivoltukról híresek.

Kalóriaszámolás - miért és hogyan?

A kalóriák rabja vagy, vagy fittyet hánysz az ételek pontos összetételére? Vajon a kalóriaszámolás jó módszer a fogyáshoz, s ha igen, mennyire hatékony? Ezekre kerestük a választ.

Egészségtelen-e a magyar konyha?

A külföldiek gyakorta hiszik, hogy a magyarok tornyokat építenek zsírból és fűszerekből, és ezt teszik oda ,vasárnapi ebéd gyanánt. Ha belegondolunk, van benne igazság. De hogy a magyar konyha egészségtelen volna, azt erős túlzás állítani. És hogy mennyivel zsírosabb a szükségesnél, háztartása válogatja.

Diéta vagy fogyókúra?

„Van különbség diéta és fogyókúra között? Melyiket válasszam? Mire kell figyelnem?” – Szinte naponta felmerülő kérdések azoknál, akik szeretnék elérni az áhított testalkatot. Jó választ, ezekre a kérdésekre az orvosok, dietetikusok tudnak adni, de alap szinten muszáj ismernünk a rövid és hosszú távú hatásokat, ha egyáltalán elgondolkodunk valamelyiken.

Fogyjunk éjjel? Benne vagyok!

Sokan panaszkodnak arra, hogy nehezen megy a fogyókúra, a zsírégetés, edzéssel sem igazán érnek el eredményt. Valószínűleg, ők nem figyelnek oda egy fontos dologra: az alvás és a zsírégetés közötti kölcsönhatásra. Pedig, tudunk éjjel fogyni!

Ez zsír!

A zsír a barátunk. Hallani gyakran. Mondjuk én azért ezt így soha nem jelenteném ki, de tény, hogy bizonyos zsírsavak nagyon jótékony hatásúak számunkra, míg más zsírok igencsak kerülendők! Most akkor, hogy is van ez?

Pillangó hadművelet 2.0-3. Számok és mozgás

A mai bejegyzésben arról lesz szó, hogy milyen számszerű célokat tűztem ki magamnak az életmódváltásom során. Illetve, hogy hogyan állok neki a mozgásnak a régi rossz iskolai emlékek után…

Hosszabbítsd meg az életed! Íme, öt dolog!

A Harvardi Egyetem kutatói közöltek egy mindenre kiterjedő tanulmányt, melyből kiderült a hosszabb élet öt kulcsa. A szakemberek szerint ezzel az öt szabállyal, évekkel is tovább élhetünk. Íme...

Szejtán, házilag!

Ha nem vágyunk éppen a húsra, jó alternatíva lehet a fehérjepótlásra a búzahús. Amellett, hogy olcsóbb, mint a hús, ráadásul gyorsan készen van és már önmagában is lehet ízesíteni. Egy finom körettel, isteni vacsora lesz belőle! Hóvége közeledtével különösen ajánlott!

Emésztési zavarok – akarsz róla beszélni?

Testünk minden eleme az emésztőrendszerbe került tápanyagokból épül fel, ezekből nyeri a test az energiát és a tápanyagokat a működéshez, fejlődéshez, regenerálódáshoz. A folyamat már a szánkban elindul, ezért nagyon fontos, miket fogyasztunk.A cikkből kiderül, hogy mit egyél, illetve miket kerülj el!

Ideális étrend óvodásoknak, kisiskolásoknak

Vajon milyen egy ideális reggeli kisebbeknek? Mit csomagoljunk tízóraira a nagyobbaknak? Mennyi az ideális gyümölcsfogyasztás ebben a korban? Adjunk tejterméket? Mi a baj a bolti felvágottakkal? Milyen vitaminokat adjunk nekik? A kérdéseink végeláthatatlanok, ha óvodás, kisiskolás gyermekeink táplálkozásáról van szó.

Tények és tévhitek a cukorról

A legtöbben ördögtől valónak tartják a cukrot, főleg, ha diétáról van szó. Nézzünk meg pár tévhitet, amit gyakran hallhatunk.Vajon van mögöttük igazság? Kiderül a cikkből!

5 étel, amit kerülj ízületi gyulladás esetén!

Az ízületi fájdalmakat legnagyobb százalékban az ízületi gyulladás (arthritis) okozza. Ne csak a gyógyszerekben keressük a megoldást, ha fáj. Előzzük meg a bajt! Mégis milyen ételek okozhatnak gyulladást a szervezetben? Miket kerüljünk?

Diéták útvesztőjében

Aki mostanában készül étrendje megreformálására, - ugyan sokkal több diétás termék, készétel, liszt és élelmiszer áll rendelkezésre, mint évekkel ezelőtt - bizony ember legyen a talpán, ha kiigazodik a számtalan diéta és javasolt irányzat, mindenmentes étrend között. Írásunkban ezúttal ezeket foglaltuk össze.

Édességvágyunk rejtett okai- talán ez egy betegség jele?

A cukoréhség és a leküzdhetetlen édességvágy mögött nem biztos, hogy a saját gyenge ellenállási képességünk az ok. Ha gyakran érzünk szinte leküzdhetetlen vágyat a magas cukortartalmú élelmiszerek iránt, könnyen lehet, hogy rejtett probléma áll a háttérben.

Transz-zsírsavak és tévhitek

Ugye szinte mindenki evett már szendvicset, ami meg volt kenve vajjal/margarinnal? Vagy egy kis kekszet, ha édeset vagy sósat kívánt? Nézzük, mi a közös ezekben az élelmiszerekben!

A nassolás és ami a háttérben van...

Megőrülünk egy szelet csokiért, sós mogyoróért vagy akár a kettőért egymás után? Vajon miért nassolunk? Valóban éhesek vagyunk, vagy valami egészen másról van szó? Mi lehet az oka a főétkezések közötti evéseknek és hogyan tudjuk kezelni, hogy felesleges kalóriákat fogyasszunk?

Barátunk, az omega-3 zsírsav

Az omega-3 zsírsav is egyike azoknak a fogalmaknak, amik az egészségtudatos fogyasztók fejében keringenek, mint egészséges tápanyag. Cikkünkben áttekintjük, mi is ez az anyag, hogyan szolgálja egészségünket, és miként juthatunk hozzá.

„Super Size Me”

A gyorséttermek népszerűsége annak ellenére töretlen, hogy megkérdőjelezhetetlenül felelősek az egészségi állapotunk megromlásáért. Ám ennek ellenére mégis egyre többen választják ezt a megoldási módszert, s étkeznek fiatalok, kisgyermekes családok, idősebbek a gyorsbüfékben. Vajon miért? S hová vezet majd ez?

Chips – a legkedveltebb nasi tényleg maga az ördög?

Ha valaki az egészségtelen táplálkozás fogalmát hallja, bizonyosan elsők között jut eszébe a klasszikus amerikai, de itthon is teret hódított kombináció, a chips és a kóla. Tényleg ennyire egészségtelen nassolnivaló a ropogós burgonyaszirom?

Építőkockánk, a koleszterin

Igyekszünk kerülni a koleszterint - főleg, ha magas a koleszterinszintünk. A koleszterin hát az élet egy olyan darabja, amely ellenünk dolgozik? Nem egészen!

Otthoni lefolyóink egyszerű karbantartása

A háztartásainkban előforduló bosszantó dolgok sokszor valamilyen elhúzódó takarítást vonnak maguk után. Ilyen például az, amikor észrevesszük, hogy a víz egyre lassabban folyik le a lefolyón. Ennek megelőzése azonban igen egyszerű.

Mennyire hatékony a fogyasztó öv?

Ha elhatározzuk magunkat, és belevetjük magunkat a mozgás világába, számos segítő eszköz áll a rendelkezésünkre. Ebben a cikkben a fogyasztó övvel kapcsolatos tényeket, tévhiteket fogjuk áttekinteni.

Bivalytej: milyen előnyökkel bír a tehéntejjel szemben?

Manapság számos alternatíva jelenik meg a tejfogyasztást illetően. Az emberek igyekeznek másfelé is nyúlni, kitekinteni a megszokottból, keresni valami újat. Így kerül be ismét egyre jobban a köztudatba a bivalytej is.

Gyors gyümölcslexikon

Amikor diétára, esetleg fogyókúrára adjuk a fejünket, vagy csak szimplán egészségesebben szeretnénk étkezni, nem elég annyit tudnunk, hogy a gyümölcsök egészségesebbek, ezért majd elég lesz, ha több gyümölcsöt fogyasztunk.

A magas intenzitású intervallum edzés (HIIT) top 10 előnye

Mit ne lehetne szeretne ebben az edzésformában? Ahogy a neve is sugallja, számos intervallumot foglal magában – ezek rendszerint magas intenzitásúak -, biztosítva ezzel azt, hogy a maximumot tudjuk kihozni az edzésből.

Lejárt a margarinok ideje...?

Nemrégiben a margarinok még óriási népszerűségnek örvendtek, és az egészséges táplálkozás fontos elemének tekintették. Ez manapság már nem így van, vajon jogosan? És mi maradt meg a korábbi szokásokból?

Edzem és többet eszem…?

Ehetek-e többet, ha sportolok? Ez itt a kérdés. Sokan abba a hibába esnek, ha elkezdenek edzeni, hogy azt gondolják: „úgyis lemozgom!” – de vajon ennek mennyi létjogosultsága van?

Mi az a kókuszolaj és mit tud?

A kókuszolaj nem csodaszer, ugyanakkor remek kiegészítője lehet táplálkozásunknak. Sokféleképpen felhasználható, és egészséges.

Végre! – Eltűntek az egészségtelen édességek a LIDL pénztáraiból

A LIDL áruház lánc megreformálta a kasszáit. Idáig rágók, csokoládék, gumicukrok tömkelege nézett velünk szembe mindkét oldalról, amíg az általunk vásárolt termékek meneteltek a pénztáros felé. Így bárki könnyebben elcsábult az egészségtelen édességekre, nem is beszélve a gyerekekről… De ennek most vége.

Bélbaktériumok segíthetik, vagy gátolhatják a fogyást

A bélrendszerben két fő baktérium található, a Firmicutes, valamint a Bacteriodetes. Az egyik gátolja, a másik pedig segíti a fogyást. Mivel ezeket nehezebb vizsgálni, és nem megfelelő arányuk nem jár a súlytöbbleten kívül semmilyen tünettel, így az elhízás lappangó okaként is számon tartják őket. Sajnos az antibiotikumos gyógyszerekkel sokat ártunk a harmonikus működésüknek.

A gluténérzékenység formában tart – mit tanulhatunk tőlük?

A felmérések azt igazolják, hogy a gluténérzékenyek között szinte alig tényező az elhízás.

Nassolás & diéta – hogyan egyeztessük össze?

A fogyókúrák első számú ellenségei a rágcsálnivalók, és sokszor éppen rajtuk bukik el az egész diéta.

Pörc Delikát– a gasztronómiai boldogságforrás

„Malackodjunk egy kicsit!” A balatonkenesei Pörc elnevezésű delikátba érdemes ellátogatni. Sőt, ajánlott itt bevásárolni, mindjárt leírjuk, hogy mit. Ha felejthetetlen klasszikus, balatoni élményt keres, akkor reggelizzen a Pörcben! „Aki nem boldog, utánunk az lesz” – olvashatjuk a delikát facebook oldalán. Nem csalás, nem ámítás – teszteltük és igaz!

A gyorskaják függővé tesznek, de harcolunk

Az egészséges táplálkozás követőit, illetve rengeteg mindenki mást is régóta foglalkoztat a kérdés, vajon miért olyan népszerűek a gyorséttermi ételek?