Menü

Pihend magad egészségesre!

Ősidők óta különös módon kapcsolódik az emberiség a vízhez, mint természeti elemhez. Sokunk számára elsősorban a megtisztulás egyik fő metaforája, kifejezetten igaz ez a gyógyvizekre. Ezzel a páratlan kinccsel rendelkezik Bük városa is, mely idén ősszel is változatos programokat kínál a felüdülni vágyóknak.

Dolce Vita testközelből – egészség olasz módra

Hogyan is élik valójában „édes életüket” az olaszok? S miért foglalnak el ma is magas helyet a hosszú élettartam toplistáján Európában? Cikkírónk, aki maga is ott él hónapok óta, testközelből ismeri a válaszokat.

Tedd könnyebbé az éjszakai vezetést!

Előfordulhat, hogy akaratunkon kívül kerülünk abba a helyzetbe, hogy az éjszaka folyamán kell autóval hosszabb utat megtennünk. Ha egyedül utazunk sofőrként, nehezebb dolgunk van, de így sem lehetetlen a feladat megoldása.

Az olvasólámpád - pihentető alvásod egyik záloga

Az alvási ciklusunk megzavarására és az alvás minőségének rontására nem csak a képernyők, hanem az annyira szerethető esti olvasás is alkalmas. Fényforrásaink helyes megválasztásával azonban nem zavarjuk meg napi alvási ciklusunkat, és pihentetően alhatunk.

Hátrányban az éjjeli baglyok

Vannak emberek, akik este aktívak, reggel pedig nehezen kelnek fel. A szakértők szerint sajnos sok mindenben hátrányt szenvednek, ami az egészséget és a sikert illeti... Miért érdemes egy kicsit korábban lefeküdni?

Hogyan éljük túl az éjszakai műszakot?

Valószínűleg egyikünknek sincs szüksége arra, hogy bemutassák neki az éjszakai műszak jellegzetességeit. Még ha nem is tapasztaltuk, hatásait láttuk családtagjainkon, barátainkon, hallottuk ismerőseink elbeszéléseiből. Nagyon nehéz egész éjszaka ébren maradni – de ami még nehezebb, hogy ehhez még egészséges életmódot is társítsunk.

Az edzés mellett fontos a pihenés

Mi az, amit a legtöbben elfelejtenek azok közül, akik rendszeres testmozgást végeznek, akár rövid, akár hosszabb ideje? Igen, nem más, mint a pihenés különböző formái. Pedig a testnek erre is szüksége van, és az egyensúlyi állapot eléréséhez bizony ez is hozzátartozik.

A nem pihentető alvás 5 leggyakoribb oka

Hánykolódás, forgolódás, küzdés az alvással: sokunk számára ismerős érzés. Történhet azért, mert egyáltalán nem is tudunk elszundítani, de problémáink adódhatnak az alvási fázisok fenntartásával is.

Hogyan tápláld gyermeked olvasás iránti szeretetét?

A gyerekek különféle okok miatt szeretnek bele az olvasásba egész életükre. Néha csak egy könyv kell ahhoz, hogy elragadja egy gyermek képzeletét, és feltárja számára a fikció izgalmas világát.

10 nap és iskola - felkészülés indul!

A legtöbb gyerek bánatára elkezdődött a visszaszámlálás az iskolakezdésig. A visszarázódás akkor sem könnyű, ha időben megkezdjük a felkészülést a sulira - hát még akkor, ha mindenféle tudatos átmenet nélkül csöppennek vissza az iskolapadba. Jobb, ha segítünk nekik az átállásban, amit érdemes azonnal elkezdeni.

5 egyszerű módszer, hogy könnyebben menjen a tanulás

Közeledik egy újabb tanév, és ez sok család számára elhozza a rettegett H betűs szót: házi feladat. A te gyermekednek is nehézségei támadnak a kötelességei teljesítése során? Napi harcot jelent közted és a gyermeked között még az is, hogy egyáltalán nekiüljön megírni a házi feladatát?

Mennyi alvásra van szüksége a gyerekeknek egy nap?

Minden szülő tudja, hogy a gyerekeknek kielégítő alvásra van szükségük ahhoz, hogy egészségesek maradjanak, és akár az iskolában is jól teljesítsenek. De hány óra alvásra van valójában szükségük naponta életkoruk szerint?

Pihenéssel a hosszú életért

"A lustaság fél egészség" - ismerjük a mondást, s bizony van igazságtartalma. Így, szó szerint. Ha túlhajszoljuk magunkat, éveket vehetünk el az életünkből.

Tanuljon-e a gyerek a téli szünetben?

Mindjárt itt a téli szünet, ezek a gyerekek utolsó napjai az iskolában az idén. Vajon mi a jó, ha szabadon pihenhetnek a szünet napjai alatt, vagy ha azért tanulnak valamennyit, hogy ne felejtsenek el mindent, mire újra megkezdődik a tanítás?

Tippek túléléshez

Ha az ember hosszútávon is egészségesnek szeretne maradni, az alapok mellett néhány plusz dolgot is érdemes észben tartania. Tippeink.

A feltöltődés alfája és ómegája

Amikor az alvásról esik szó, szinte mindig előkerül az a bűvös nyolc óra. Miért annyi? Miért nem annyi? Pontosan mi számít, és mi a fontos a megfelelő pihenéssel kapcsolatban?

Multitasking képesség – a modern kor elvárása?

Az úgynevezett „multitasking” fogalom a számítástechnikából ered, magyarra körülbelül úgy lehetne lefordítani, hogy egyszerre több feladatot, párhuzamos tevékenységeket folytatunk

Elfáradunk évvégére

Ön is számolja már a napokat a karácsonyi szabadságig, és alig várja, hogy pihenhessen egy kicsit? Úgy érzi, tartalékolnia kell az erejét, hogy kitartson az év utolsó napjaira? Nos, mindez nem meglepő, pedig ez az állapot egy egyszerű pszichológiai tényező eredménye.

Nem mindegy, milyen alvási körülményekhez szoktatjuk a babákat

Ön milyen alvó? Felriad minden apró zajra, zavarja az óra ketyegése, vagy ágyút lehet robbantani, miközben alszik, akkor sem ébred fel? Tudta, hogy mindez jelentős mértékben attól függ, hogy milyen alvási körülményekhez szoktatták gyermekkorában?

Praktikák megfázás, fertőzés ellen

Csalóka az évszakhoz képest enyhébb idő, hiszen hamarosan biztosan itt a keményebb hideg, s ezzel a megfázások időszaka. Készítsük fel immunrendszerünket!

Ne váljon Önből programkényszeres szülő!

A szülők rohanó életmódja hatással van a gyermekeikre is, és nemcsak olyan szempontból, hogy a csemeték kevesebbet látják szüleiket, vagy hogy a feszültség az otthoni hangulatra is hatással van.

Nem használjuk szabadságunkat

A magyar munkavállalók jelentős részére igaz, hogy nem használják ki teljesen éves szabadságukat. Sokaknak nincs erre lehetősége, míg mások inkább dolgoznak a pihenés helyett.

Nem jó, ha passzoljuk az alvást

A végzős középiskolásoknak és a felsőoktatásban résztvevőknek igencsak aktív az év ezen időszaka. A tanulásra mindenkinek más módszere van, egy tanácsot viszont érdemes megfogadni: aludni kell!

Az egészséges életmód egyik legfontosabb ismérve a pihenés fontossága

Pihenés kategóriájába sorolhatunk minden olyan passzív és aktív tevékenységet, ami a mindennapi feszültségektől mentesít minket, számunkra örömet és kikapcsolódást nyújt.