Menü

Mi tegyünk, hogy elkerüljük a kínzást?

A címben említett kínzás persze túlzás, hiszen gyógyításról van szó, ami ha nem is kellemes, javunkat szolgálja. Mindenesetre jó részét megúszhatjuk a megfelelő fogápolással.

A fogápolási technikák összességét nevezhetjük szájhigiéniának, amelynek alapelveit betartva némi szerencsével szépen megúszhatunk néhány igencsak kellemetlen fogorvosi beavatkozást.

Lássuk, mik is ezek!

Mindenki tudja: napi legalább két fogmosásra van szükség, persze egyáltalán nem mindegy, milyenre. A legtöbbünk szépen körbemossa fogai rágófelszínét, külső és belső részeit – ahogyan azt egyébként kell –, de a fogselyem használata még nem annyira elterjedt. Pedig a szakemberek szerint csak és kizárólag azzal lehet hatékonyan eltávolítani a fogak közötti bakteriális lepedéket. Ezek mellett ott van még a nyelv óvatos, de alapos megtisztítása is.

A fogorvosok a fogmosás időpontjával kapcsolatban felhívják a figyelmet az esti alkalom kiemelkedő fontosságára. Alvás közben ugyanis csökken a nyáltermelés, ami azt jelenti, hogy a lepedékképződés intenzívebb.

Látogassuk a fogorvost! Mármint akkor is, ha nincs semmi gond, azaz ellenőrzés céljából. A szakember időben képes felfedezni a káros elváltozásokat, emellett a gyermekeket is érdemes időben hozzászoktatni a fogorvosi rendelőhöz a későbbi szorongás megelőzése végett. Évi két látogatás az ajánlott.

És akkor itt van még a táplálkozás, mint igencsak fontos tényező. A cukortartalmú ételekkel kapcsolatban nem a mennyiség, hanem a gyakoriság a veszélyes. És az időzítés – tehetjük is rögtön hozzá, azaz két étkezés között nem ajánlatos cukros tápanyagot a szánkba vennünk. Ha nassolni akarunk, válasszunk egészséges rágcsálnivalót. Emellett számos olyan termék (például cukorkák, és más édességek) van, amely a fogakra tapadva hosszabb ideig fejti ki negatív hatását és rendkívül kockázatos a fogszuvasodás szempontjából.

Fotó:
pixabay.com

A legmagasabb glikémiás indexű ételek

A glikémiás index valójában egy számérték, amely az élelmiszereket egy 0-100-ig terjedő skálán sorolja be vércukorszintre gyakorolt hatásuk alapján. Ezt eredetileg a cukorbetegek számára fejlesztettek ki, de érdemes alkalmaznia azoknak is, akik számára a betegségek megelőzése és a karcsú alak egyaránt fontos.



A sok állás veszélyei

Sok állásnak azt nevezhetjük, ha valaki a munkaideje több, mint 60%-ában áll, munkáját állva végzi. Sokat állnak egy helyben a bolti eladók, a tanárok, a pultosok és pincérek, a futószalagnál dolgozók, a biztonsági őrök, a fodrászok, szakácsok és még sorolhatnánk. Ezeknél a foglalkozásoknál különösen fontos odafigyelni a sok állással járó életmód veszélyeire.

Ha magas a koleszterinszint…

Mindig azt hittem az elhízott embereknek mutat magas koleszterinszintet a vérképe, míg a vékony, szálkás, sportoló férjem véreredményét meg nem láttam. A magas koleszterin szinte már népbetegség. Mit tehetünk ellene?

A fényes haj titka

A szépségápolás során a bőr mellett a haj kapja a legnagyobb szerepet. A kezelése során a termékek mellett a használati módra is érdemes odafigyelni.

Ezek az ételek rendben tartják az emésztést!

Az emésztési problémáknak sok oka lehet, amely közül egy a kevés mozgás. A karantén hetei alatt kevesebb lehetőség van a rendszeres sportra, de érdemes odafigyelni rá.