Trükkök, amivel rávesznek az online vásárlásra
A reklámok folyamatosan jelen vannak az életünkben. Nehéz definiálni egy olyan jelenséget, ami ennyire intenzíven jelen van mindennapjainkban, mint a hirdetés. A marketing és a reklámok fő célja a meggyőzés, a rábeszélés, manipulálás.
A hullahopp karika hatékonysága az edzésben
A hullahopp karikára sokan először gyerekjátékként gondolunk, legalábbis férjem hangosan felnevetett, mikor közöltem, veszek magamnak egyet, pedig, ha utána olvas az ember, rájön, hogy valójában egy nem túl drága, könnyen tárolható, egyszerű edzéstípusról van szó, mely remekül formálja a deréktáji izmokat.
A színek hatásai a mindennapjainkra
A szakemberek szerint, minden színnek van egy jelentése, így figyelembe vehetjük, hogy elérjük céljainkat, vagy megnyugtassuk magunkat, feldobjuk környezetünket, befolyásoljuk viselkedésünket.
Tanulást segítő-serkentő szerek, vagy káros szokások?
Beszéljünk kicsit a tanulási serkentőszerekről! Vajon ezek mennyire károsak, milyen gyakran használjuk őket, tényleg segítenek?
Szépüljünk belülről!
Talán kevésbé hirdetett vagy ritkábban emlegetett dolog, hogy belülről legalább annyit tehetünk a bőrünk épségért és szépségéért, mint külsőleg, a drága kozmetikumokkal. A márkás holmik mit sem érnek, a belső támogatás nélkül. Mégis mit értünk azon, hogy szépüljünk belülről?
A szupermarketek trükkjei
A legtöbb bevásárlóközpont mindenféle felületen és módon, reklámmal, emaillel, online és számtalan más egyéb módszerrel szeretné becsalogatni a potenciális vásárlókat az üzleteikbe. A szupermarketek marketingje a vevők manipulálására nagy hangsúlyt fektet, különböző trükkökkel cserkésznek be minket. Vagy nem?
Miért hiszünk előbb a csodaszerekben, mint egy életmódváltásban?
Mindig a könnyebb út a csábítóbb. A kényelmesebb megoldás a szimpatikusabb. A csodalevesporok nem fogják megoldani a súlyproblémát, mégis sokan azonnal elhiszik, elég egy jó marketing, egy jól csomagolt zacskós por, egy dizájnos tasak, egy jól hangzó név. Miért hiszünk előbb a csodaszerekben, mint egy életmódváltásban?
Karanténkarácsony fillérekből
A költséghatékony karácsony nem feltétlenül jelenti azt, hogy nem ajándékozunk senkinek semmit, sokkal inkább lehet fókuszálni a kézzel készített, egyedi, személyes meglepetésekre.
Tippek túlköltekezés ellen II.
Az előző cikkemből kiderült, hogy mit tehetünk azért, hogy kevesebb fölösleges holmi kerüljön a kosarunkba és több pénz maradjon a pénztárcánkban, most pedig a túlköltekezés ellen ígért cikkem második része következik.
Mitől ilyen népszerű a TikTok?
Bizonyára már sokan hallottak az új népszerű közösségi média applikációról, a TikTokról, amit már több mint egy milliárd ember töltött le. A kínai alkalmazás már 2016 óta létezik, de számunkra csak most vált igazán ismertté, de ennek ellenére is szárnyal. Mi lehet a siker titka?
Boltkór – napjaink legnagyobb függősége?
Felárazás utáni leárazás, kettő fizet hármat vihet, kamu vásárlási kedvezmények. „Black Friday”: átverés, vagy kihagyhatatlan akciók?
Tökre pénzkidobás II.
Amikor első gyermekünket várjuk, olyan dolgokat is hajlamosak vagyunk megvásárolni, melyekről később bebizonyosodik, hogy teljesen felesleges volt. Egy baba érkezése nagy üzlet. Ne dőljünk be mindennek. „Tökre pénzkidobás” című cikkünk második része következik.
Tökre pénzkidobás I.
Első babánkat vártuk 10 éve, amikor – természetesen túlzásokba esve-, olyan dolgokat is megvásároltunk a férjemmel, amit ma a harmadik fiunkat várva már csak visszafogott nevetéssel teszünk vissza a polcra. Egy baba érkezése nagy üzlet. Ne dőljünk be mindennek.
Megvettük, de minek
Sem a csecsemőknek, sem a szülőknek nincs szükségük bizonyos holmikra, ne dőljünk be a marketingnek!
Beetetés
„Aki kicsit is laikus, simán eladhatnak neki pár reklámmal és egy jól kitalált marketinggel egy csomó fittnek hazudott cukros vackot, a formánk, és a pénztárcánk rovására.”
Környezettudatos élet
Mennyire fontos az Ön számára, hogy környezettudatosan éljen? Szeretne a jelenleginél környezettudatosabban élni? Hallott már a szelektív hulladékgyűjtésről? Ön szelektíven gyűjti a háztartási hulladékot? Hallott már a komposztálásról?
Infuenszer-példaképek – Hol húzzuk meg a privát szféra határát? 2.rész
Az előző részben kifejtettük, hogy lényegében kik az influenszerek, és felmerült a nagy kérdés: vajon miért van rájuk szükség, vagy épp miért nem? Miért jobb talán, ha vannak saját ötleteink, és elgondolásainkat követni, avagy miért nem probléma, ha épp példaképeket keresünk magunknak. Ezúttal az új internetes dimenzió etikai vetületét jártuk körül, hiszen érdekes kérdés, hogy mit szabad, mit illik, és mit nem egy-egy öntevékeny elgondolás kapcsán.
Infuenszer-példaképek – Hol húzzuk meg a privát szféra határát? 1.rész
Hétköznapjaink során mind magánéleti mind munkahelyi okokból gyakran kerülünk telefon, illetve számítógép közelébe. Ha a közösségi média felületein is jelen vagyunk, nagy kérdés lehet számunkra, hogy mit osszunk meg, és mit tartsunk meg magunknak a privát családi életünkből?
Perifériás befolyásolás
Egymásra sokféleképpen lehetünk hatással, akár szándékosan, akár véletlenül. De ha szándékosan próbáljuk meg valamilyen vélemény-változtatásra rávenni a társunkat, az manipulációnak számít. És ha minket próbálnak befolyásolni, fontos, hogy felismerjük.
Legyél trendi
Legyél trendi! Ez ilyen egyszerű. Csak néhány női magazin kell hozzá.
Akciós. Megveszed?
Minden harmadik magyar rendszeresen vásárol fölösleges dolgokat - olvasom az interneten az egyik legfrissebb kutatás eredményét. Sokan úgy vélik bölcs dolog követni az akciókat, figyelni a kedvezményeket. Ész nélküli költekezés vagy tudatos, akciókat figyelő, kedvezményeket követő tervezett vásárlás? Ez itt a kérdés.
Energiaital a gyerekek kezébe nem való?
A tinik nagy része gyakran iszik energiaitalt, és sajnos a termékek marketingkampánya is egyre jobban a fogyasztásukra buzdít. Azzal pedig, hogy milyen következményei lehetnek ennek hosszú távon csak kevesen foglalkoznak.
Egészséges tejdesszertek?
Megdöbbentő dolgot derítettek ki a bolti joghurtokról a minap a britek, főleg a gyerekeknek szánt joghurtok óriási cukortartalma került terítékre. Azt hiszem nem kell messze mennünk, itthon is tanulságos körülnézni a boltok polcain. Vajon mennyire egészségesek ezek a nyalánkságok és mivel helyettesíthetjük őket?
Hogyan szűnik meg az időérzékünk vásárláskor?
Itt a karácsonyi láz és ezzel együtt rohamosan nő a bevásárlóközpontok tömeges forgalma. Milyen marketing trükköket, taktikákat vetnek be az üzletek, hogy minél több időt töltsünk bent vásárlással?
Koránkarácsony
Bizonyos üzletekben nem hogy már most, hanem október közepe óta karácsony van. Vajon miért kezdődik mindig egyre hamarabb az üzletek karácsonyi marketingakciója?
Hogyan szerettessük meg a gyerekekkel a zöldségeket?
A kisgyermekes szülők tudják, hogy egy átlagos vacsora is csatatérré válhat, ha zöldségfogyasztásról van szó. Sokuk már a színe vagy az alakja alapján eldönti, hogy ő aztán meg nem eszi a brokkolit! Bezzeg a cukorkák, csokik és nyalókák mindig elfogynak...
Nem minden egészséges, ami annak látszik – ne hagyja magát becsapni!
Rengeteg olyan termék sorakozik az élelmiszerüzletek polcain, ami egészségesnek, vagy diétásnak látszik, de sajnálatos módon ezek jó része csupán egy marketingfogás, és az étel csak részben tartalmaz egészséges összetevőket. Cikkünkben felsorolunk néhány figyelemfelhívó példát, hogy Ön is tisztábban lásson!