Menü

Ijesztő dolgokat művelnek a cukros italok

Sajnos sokszor hiába tudjuk egy adott termékről/termékcsoportról, hogy káros az egészségre, évekbe telik azt bebizonyítani. A tudatosítással, figyelemfelkeltéssel, felvilágosítással és újabb kutatásokkal töltött időszak alatt rengetegen esnek áldozatul.

Általában hosszú időbe telik, amíg valamilyen népszerű és sokat használt, de bizonyítottan egészségtelen élelmiszer „kimegy a divatból”. Amíg sikerül kivonni a forgalomból, addig többen betegszenek és halnak meg, mint azt gondolnánk.

Így van ez a cukros üdítőkkel is, amelyek népszerűsége nem csökkent az elmúlt időszakban. Sőt. Pedig számos tanulmány bizonyította, hogy súlyos megbetegedések hozhatóak kapcsolatba a fogyasztásukkal. Elsősorban a cukorbetegség, de különböző szív és érrendszeri, valamint daganatos megbetegedések is. Ezek jó része halálos kimenetelű.

A szénsavas és cukortartalmú üdítőitalok azért különösen veszélyesek, mert a gyerekek, fiatalok körében hódítanak. Gyorsan kedveltté válnak és az élvezők rászoknak a fogyasztásukra, s ami még rosszabb, a nagy mennyiségű fogyasztásukra. A helyzet csak némileg javul felnőtt korban, és sajnos sok szülőben sincs annyi tudatosság (és ismeret), hogy gyerekeit óvja a kifejezetten káros folyadékoktól. Nemcsak a szénsavas üdítőktől, hanem a buborékmentes, de magas cukortartalmú termékektől is.

Több országban is súlyos a probléma, a cukorbetegek aránya ijesztően nagy a fiataloknál.

Fotó:
Pixabay.com

November, a férfi egészség hónapja

A november számos dolog hónapja, sokféle dolgot ünneplünk, vagy csak számon tartunk, de az egyik legfontosabb az, hogy a férfiak egészségmegőrzésére is felhívja a figyelmet.

Napközbeni szundikálás a munkahelyen

Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.

Karácsony hitelből

Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.

Becézgetések egy munkahelyen

Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.

A sokoldalú rozmaring

A rozmaringot legtöbbünk a konyhából ismeri, azonban ez a növény igencsak sokszínűen felhasználható. Azon kívül, hogy isteni fűszerként funkcionál húsokhoz, gyógynövényként is nagyon régóta ismert, belsőleg és külsőleg is alkalmazható sokféle egészségügyi probléma esetén.