Szavak és kifejezések, amiket érdemes kivonnod a forgalomból
A ma emberének nincs ideje vagy elengedő figyelme, hogy a szükségesnél több szót elolvasson. Ha azt szeretnénk, hogy meghalljanak minket, vagy hogy megértsék az üzeneteinket, mindezt azt unalom elkerülésével, akkor érdemes átböngészni ezt a listát, amely 12 szót, illetve kifejezést tartalmaz. Ezeket érdemes törölnünk a szókincsünkből, hogy írásaink, fogalmazásaink ütősebbek legyenek.
1. MENNI
Iskolába MENTEM. Vagy boltba vagy templomba vagy konferenciára, Vegasba, bárhová, ahová hajlandó vagyok elmenni. De a MENTEM helyett inkább használhatjuk: vezettem, korcsolyáztam, sétáltam, futottam, repültem. Rengeteg módja van annak, hogy eljussunk egyik pontból a másikba. Válasszunk egyet! Ne legyünk lusták, és ne hagyjuk ki a lehetőséget, hogy még egy kicsit hozzáadjunk a történetünkhöz!
2. ŐSZINTÉN
Akkor használjuk ezt a szót, ha hangsúlyt szeretnének adni valaminek. A probléma ezzel, hogy abban a percben, ahogy azt írjuk az olvasóinknak, hogy ez a különleges állítás igaz, magunk után vonjuk, hogy amiről eddig beszéltünk, az nem az. Kínos...
3. TELJESEN/ABSZOLÚT
Minden mondatunk végére odatenni, hogy TELJESEN/ABSZOLÚT, szükségtelen. Valami vagy szükséges vagy nem. Ha azt mondjuk, ABSZOLÚT szükséges, attól nem lesz még jobban szükséges.
4. NAGYON
A pontos mellékneveknek nincs szükségük minősítőkre. Ha mégis minősíteni kell? Helyettesítsük valami mással! A NAGYON egy igét, egy melléknevet vagy egy másik határozószót szándékozik felnagyítani. Ez a szó csak annyit tesz, hogy az állításunkat kevésbé sajátossá teszi. Ha NAGYON boldogok vagyunk? Írjuk, hogy eksztázisban vagyunk! Ha NAGYON szomorúak vagyunk, használjuk a melankolikus, levert, bánatos, esetleg a depressziós szavakat. A NAGYON szomorú egy lusta módja annak, hogy kifejezzük, hogyan érezzük magunkat.
Egy másik buktató, ha a NAGYON szócskát melléknév képzőként használjuk. A meglátás szubjektív. A NAGYON hideg és a NAGYON meleg mindenkinek mást jelent. Legyünk specifikusak!
5. TÉNYLEG
Nincs szükség arra, hogy egy melléknevet, egy igét, egy határozószót a TÉNYLEG szócskával nyomatékosítsunk. Válasszunk egy másik szót, amivel kifejezhetjük mondandónkat! Ok nélkül soha ne ismételgessük a TÉNYLEG vagy a NAGYON szavakat!
6. MEGLEPŐ
A szó jelentése: nagy meglepetést okozni. Szinonimái: bámulatos, hihetetlen, csodálatos, figyelemre méltó, megdöbbentő, elképesztő. Értjük a lényegét, ugye? Ez a szó mindenhol ott van, többek között a közösségi médiában is. MEGLEPETÉS: Ha minden meglepő, semmi sem az.
7. MINDIG
A szó bezár egy írót egy adott pozícióba. Kissé önteltnek, szűk látókörűnek mutathat, és gyakran kinyit egy ajtót a kritikus számára. A MINDIG ritkán igaz. Hacsak nem írott parancsokat és utasításokat adunk, inkább találjunk egy másik szót mondanivalónk átadására.
8. SOHA
Ugyanaz érvényes rá, mint a MINDIG szóra!
9. SZÓ SZERINT
Valóban azt jelenti, ami le van írva: SZÓ SZERINT. Túlzás nélkül. A legtöbb esetben, mikor ezt a kifejezést használjuk, azt gondoljuk: képletesen, átvitt értelemben. Bármi is történik, az metaforikusan értendő. Gondoljunk a következőre: „Tűkön ülök, hogy vajon megkapom-e az állást, amire jelentkeztem!”. Milyen kényelmetlen is lenne az?
10. PONT
Ez egy töltelékszó, ami az írott mondatot csak gyengébbé teszi, nem erősebbé. Például: „Pont jókor értem oda.”. Számos kifejezőbb szót használhatunk helyette.
11. TALÁN
Tájékozatlanná, bizonytalanná tesz azzal kapcsolatban, amiről beszélünk. Témától függetlenül, legyünk biztosak magunkban, és írjunk pontosan! Az egyetlen dolog, amit a külvilág felé közvetítünk ezzel a szóval, az a bizonytalanság.
12. DOLOG
Ez a szó hétköznapi, általános. Mintha valami helyfoglaló lenne, ami valami jobbat vár maga helyett. Ha a DOLOG részletei nem elég fontosak, hogy le legyenek írva, inkább ne is hivatkozzunk rá! Például: azt mondjuk az olvasóinknak, hogy igen, végezzétek el a kurzusunkat, mert nagyon sok DOLGOT fogtok tanulni?! Valószínűleg inkább azt mondják majd, hallgassunk.
Írhatunk a vezérigazgatónknak, lehetünk egy blog szerkesztői, egy termék eladói, vagy éppen a szakdolgozatunkat, doktori tézisünket fejezhetjük be, fontos, hogy az olvasóinkat tartsuk végig elkötelezve a témánk iránt. E néhány szónak és kifejezésnek a prózából való kivagdosása egy remek kezdés, hogy rendbe hozzuk írásainkat. Mi a nyereség? Eszesebbnek, ötletesebbnek fogunk hatni, a címzett pedig érdekesebbnek találja majd a mondandónkat.
Forrás: www.businessinsider.com
Budapest rejtett kincsei

A fővárost sokan Európa egyik legszebb településeként ismerik. A legtöbb magyar számára is van egyfajta sajátos érzése a frekventált részeknek. A Parlament, a Lánchíd vagy a Halászbástya képei sorra bejárják az Instagramot és a Facebookot. Azonban mi van a kevésbé ismert helyekkel? Ugyanis a metropolisz tele van félreeső szegletekkel, elfeledett történetekkel és olyan zugokkal, amelyeket még az itt élők közül sem mindenki ismer.
Szüreti mulatságok Magyarországon – hagyomány, közösség és bor ünnepe

Az ősz beköszöntével, amikor a szőlőfürtök megérnek, és a természet színei aranyba, vörösbe és barnába öltöztetik a tájat, elérkezik a szüret ideje. Magyarországon a szőlő és a bor kultúrája évszázadokra nyúlik vissza, így a szüreti időszak nem csupán a termés betakarításáról szól, hanem a közösségek egyik legfontosabb ünnepe is.
Mennyire fontos a súly az ismerkedésnél?

Ez talán az egyik legfontosabb kérdés – és a válasz az, hogy nem, vagy legalábbis nem kellene. Az, hogy valaki ennyire konkrét számokhoz köti a vonzalmat, egyfajta filterezés, ami persze praktikus lehet egy ismerkedős oldalon vagy csoportban – de veszélyesen leszűkítheti a valódi kapcsolódások esélyét. A szerelem ugyanis legtöbbször nem mérhető centiben, kilóban, vagy bicepszméretben. Az első benyomás talán igen, de az érzelmi kötődés, a mély szeretet és a társas harmónia teljesen más síkon mozog.
Egy filléres csodaszer a konyhában – ez a szegfűszeg

Talán mindenki ismeri a szegfűszeget, főként a tél egyik illataként, pedig az apró kis fűszer egészségünk egyik őre lehet.
Generációk találkozása a munkahelyen

A modern multinacionális vállalatok sokszor válnak különböző életkorú személyek találkozóhelyévé. Ma már nem ritka, hogy egy irodában X, Y és Z generációs munkavállalók dolgoznak együtt, akik mindannyian más elvárásokkal, értékekkel és kommunikációs szokásokkal rendelkeznek. Ez a sokszínűség gazdagíthatja a szervezeti kultúrát, de komoly próbatételt is tartogathat a dolgozók részére.