Menü

5 egyszerű módszer, hogy könnyebben menjen a tanulás

Közeledik egy újabb tanév, és ez sok család számára elhozza a rettegett H betűs szót: házi feladat. A te gyermekednek is nehézségei támadnak a kötelességei teljesítése során? Napi harcot jelent közted és a gyermeked között még az is, hogy egyáltalán nekiüljön megírni a házi feladatát? Ha a válaszod igen, jó, ha tudod, nem vagy egyedül. Viszont a helyzetnek sem kell örökre így maradnia. Az alábbiakban néhány egyszerű szokásról olvashattok, amelyeket a mindennapokba beépítve a gyermeked remekelni fog a tanév során.

1. Keljen fel és sétáljon egyet! Ha úgy érzed, hogy a gyermeked küszködik, miközben a házija felett ül, bátorítsd, hogy tartson egy 10-20 perces szünetet, és sétáljon egyet a szabadban, esetleg végezzen nyújtógyakorlatokat, és hagyja a gondolatait szabadon áramlani. Utána újult erővel mehet vissza a feladataihoz, készen arra, hogy küldetését teljesítse.

2. Tartson egy kis evésszünetet! Az egészséges ételek is szükségesek az agynak, hogy képes legyen befogadni és megőrizni az információt. Adjunk gyermekünknek például fekete áfonyát! A tápanyagban gazdag ételek és italok segítenek az agynak feltöltődni.

3. A háttérben barokk stílusú zene szóljon! Míg gyermeked a házi feladatát írja, a zene megengedi a testnek, hogy ellazuljon, az agynak pedig lehetőséget ad, hogy teljes kapacitását kihasználhassa. Így a tanulási és a memorizálási folyamat magasabb szinten mehet végbe. A barokk stílusú zenében percenként 50 és 80 közötti ütésszám történik, ami az agy számára a legjobb fókuszáló és koncentráló képességet teszi lehetővé. A zene általánosságban véve is jótékony, hiszen csökkenti a vérnyomást, javítja a keringést, növeli a véráramlást és segíti a tanulási folyamatokat.

4. Éjszaka aludjon a lehető legjobban! Az agynak szüksége van az alvásra, hogy pihenjen. Tudományos közlemények szerint az alvás elősegíti, hogy az agyban olyan változások menjenek végbe, amelyek a memóriajavításban játszanak szerepet. Tehát, ha éjszaka jól alszunk, akkor az emlékezőképességet igénylő feladatokat gyorsabban, kevesebb stressz és idegeskedés nélkül fogjuk tudni végrehajtani. Az alvás csökkenti a stresszt, és segít abban, hogy kevésbé érzelmesen és kritikusan gondolkodjunk.

5. Állítsunk fel egy rendszert! Főleg a fiatalabb gyerekek profitálnak a mindennapi rutinból. Ha kijelöljük az időpontot, amikor gyermekünknek a házi feladatát kell megírnia vagy tanulnia, kevesebb ellenállással fogunk találkozni. Az otthonunkban próbáljunk egy szépen berendezett, jól megvilágított helyet kialakítani a házi feladat elvégzésére, így gyermekünk tudni fogja, hol tartsa a könyveit, papírjait, ceruzáit és a tanuláshoz szükséges egyéb felszereléseit. Így egy teljesen elkülönített helye lesz tanulási célokra, amely egy jelet fog számára adni, és a tanulás fontos szereppel bír majd. Ha a tanuláshoz pozitív környezetet tudunk teremteni, akkor ez egyfajta hajtóerőként is fog rá hatni.

Minél hamarabb felállítjuk ezeket a szokásokat, gyermekünk annál hamarabb fog egészséges kapcsolatot kialakítani házi feladataival. Mindig emlékezzünk arra, hogy a kisgyermekeknek különösen fontos, hogy milyen példát mutatunk nekik, így ha azt a benyomást kapják, hogy a tanulás jó, ösztönző helyzet, nagyobb valószínűséggel fogják megragadni a lehetőséget, hogy egész életre szóló egészséges tanulási szokásokat alakítsanak ki maguknak.

Forrás: www.huffingtonpost.com
Fotó: sxc.hu

A túlzott engedékenység nem tesz jót

Mennyi engedékenység fér össze a gyerekneveléssel? A humánus nevelésnek része a „megengedés”, tehát az a szülői magatartás, hogy nem teljes mértékben kontroll nélkül, de viszonylagos rugalmassággal engedjük érvényre jutni a gyerek akaratát. Az engedékenység nem egyenlő a megengedéssel. A „megengedés” önmagában még nem valami nagylelkű dolog, hanem elvárható valakitől, aki nem kívánja rabságban tartani a másikat.

A disszociatív személyiségzavar jellemzői

Az általános eset az a disszociatív személyiségzavar esetén, hogy az egyik személyiség tisztában van a másik jelenlétével, ismeri, és ezzel együtt tud élni. A másik kialakult személyiség a legtöbb esetben teljesen mások a személyiségjegyei is.

Vattacukor szülők – egy családi viselkedésminta

Sokféleképpen módon nevelhetjük gyerekeinket, lehetünk szigorúak, engedékenyek, megalkuvók, igazából bármilyenek. Általában gyereke válogatja, hogy mi a legjobb, de vannak viselkedésminta típusok, amibe általában beleillünk. Nézzük, mit jelent, ha valaki vattacukor szülő típus!

A társasjátékok fejlesztő hatása

A sok pozitív hatása mellett a társasjáték türelemre és együttműködésre is megtanít, ráadásul szórakoztató formában, arról nem is beszélve, hogy sok szülő számára mintegy joker tevékenység a borús, esős napokon, amikor nem lehet szabadtéri programokkal lekötni a gyerekeket.

Az egyéni boldogság kérdése. Tanulható-e a pozitivitás?

A boldogságkeresés napjaink egyik legaktuálisabb témája, jóllehet sokszor nem a legideálisabb helyen és módon keressük ezt az állapotot. A pozitív pszichológia irányzata tudományos módszereket alkalmazva foglalkozik az elégedettség témakörével. Viszont egyéni szempontból mindez jóval kevésbé elméleti dolgokon múlik, mintsem a mindennapi cselekedeteinken, interakciókon.