Menü

Fenntartható egészség– életmódváltás tartósan

Legtöbbünk, már biztosan kipróbált legalább egy fajta diétát, vagy életmódváltásba kezdett, de valahogy mégsem sikerült tartósan megőrizni a szokásokat. Íme néhány tipp, amivel segíthetjük az egészséges életmódunk fenntartását hosszútávon.

Elhatározás

Talán nevetségesen hangzik, hiszen olyan egyszerűnek tűnik, azonban mégis ez az egyik legfontosabb lépés. Az a baj, hogy legtöbbször csak mondjuk, hogy elhatároztuk magunkat, miközben, mélyen belül, kiskapukat keresünk. Persze, reális célokat tűzzünk ki, hiszen, ha lehetetlen célokat állítunk, csalódottak leszünk, ha nem sikerül. Még ha tudjuk is, hogy eleve teljesíthetetlen az elvárásunk magunk felé, így pedig a motivációnk is csökkenni fog.

Rendszeresség

Egy életmód fenntartásának egyik kulcsa a rendszeresség, a szokások kialakítása. Ebben sokat segít, ha kialakítunk egyfajta rutint, például: mindig ugyan akkor reggelizünk, vagy vesszük be a napi multivitamint. Egy idő után, már gondolkodás nélkül, természetesen fog jönni az adott cselekvés és ez igaz a testmozgásra is. Eleinte, persze kicsit furcsának tűnhet, hogy szinte naptárban vezetjük, mikor megyünk sétálni, futni vagy éppen biciklizni, de egy idő után már hozzászokunk és igényelni is fogjuk, ha esetleg kimaradna valamelyik nap.

Mértékletesség

A legtöbbször a jojó effektus mögött az áll, hogy túlzásokba esünk. Túlságosan megvonjuk magunktól a tápanyagot és amit szeretünk, aztán pedig a kiéhezett szervezet mohó módon elraktároz mindent egy-egy nagyobb falás alkalmával. Nem kell csirkemellen és zöldségen élni, azonban figyeljünk a mértékletességre.

Víz, víz, víz

A megfelelő mennyiségű folyadékbevitelt nem lehet eléggé hangsúlyozni. Nemcsak a szervezetünk folyamatos hidratáltsága miatt fontos, hogy eleget fogyasszunk egy nap, hanem amiatt is, mert az anyagcsere folyamataink legtöbbje vizet igényel, így sokkal jobb és gyorsabb lesz az emésztésünk, így pedig a fontos tápanyagok felszívódása is könnyebb. Nem mellesleg kikerülhető vele az is, hogy túl sokat együnk, mert „megkívánta a szemünk”.

Minden jobb, mint a semmi

Rossz hozzáállás az, hogy ha nem megy mondjuk az edzés, kihagyjuk, vagy ha egy picit „csaltunk” a diétán, akkor mehet a kukába az egész. Mindig lesznek jó és kevésbé jó napok, nem baj az, ha néha elengedjük magunkat. Viszont, egy kevésbé intenzív edzés is jobb, mint a semmittevés, és egy kis nasi is jobb, mintha egész nap pizzát ettünk volna. Itt leginkább a kitartásunkra és a magabiztosságunkra van szükség.

Szuper reggelik 300 kcal alatt

A reggeli nagyon fontos az anyagcsere szempontjából is, és az energiakészleteink feltöltését illetően elengedhetetlen, hiszen ezzel növeljük a fizikai és szellemi teljesítőképességünket.

Tudnivalók a mediterrán étrendről

A mediterrán diéta a hagyományos, egészséges, görög és olasz ételekre alapoz, melyeknek köszönhetően csökkenti a testsúlyt, sőt, a 2-es típusú diabétesz, egyes szívbetegségek és az agyvérzés kialakulásának kockázatát is.

„Anya, van pénzed?”

A gyermeknevelés egyik célja, hogy életrevaló felnőtteket neveljünk, ehhez pedig nélkülözhetetlen, hogy megtanítsuk a gyermekeinknek a pénzzel való megfelelő bánásmódot is.

Cselekedetek, amelyek megmutatják, hogy a férfi igazán szeret

Ha egy férfi ezeket a dolgokat teszi, biztos lehetsz benne, hogy valóban odavan érted, és te vagy az egyetlen nő az életében. Ha tényleg szerelmesek, megmutatják a gyengéd oldalukat is, és észrevétlenül sérülékenyekké válnak.

Környezettudatosság iskolaidőben

Környezetünk védelme mindnyájunk feladata, anyagi, társadalmi helyzettől és kortól függetlenül, természetesen igazodva mindenkinek a saját szintjéhez. Sokszor már az is sokat számít, ha figyelünk arra, hogy ne okozzunk kárt.