Menü

Vidd vissza azt a kávéscsészét…

Akár a mostantól aktuális nyári szezonális munkákról, akár főállás kereséséről beszélünk, mindenképp fontos, hogy – egy jó önéletrajz után - az állásinterjún is a lehető legkedvezőbb benyomást keltsd. Meg kell róla győznöd a felvételiztetőket, hogy érdemes téged választaniuk, és te vagy a megfelelő emberük az állásra! Egy felvételi elbeszélgetésen nagyon sok minden számít! Az sem mindegy, hogy iszod a kávét…

Egy állásinterjún mindenféle módszert bevetnek a jelentkezők azért, hogy a legjobb oldalukat mutassák és övék legyen a vágyott munka. Valószínűleg akkor kelted a legjobb benyomást, ha önmagadat adod, nem érdemes megtanult szerepeket játszani, betanult szövegeket előadni, hiszen nem leszünk hitelesek. Nagyon fontos, hogy mosolyogjunk, jókedvűek legyünk, hiszen a mosoly olyan pályázó benyomását kelti, akivel öröm együtt dolgozni, nem stresszes, nem ideges.

Érdemes az állásajánlatra úgy készülni, hogy otthon összeállítunk egy vázlatot a fejünkben arról, hogy mit emelünk ki a tanulmányainkból, a szakmai tapasztalatunkból és a személyes kompetenciáinkból. A motiváció kérdéskörre frappáns válasszal álljunk elő, a cégeknek olyan emberre van szükségük, aki hosszú távon kitart, a megfelelő motiváció kulcsfontosságú a munkaerő kiválasztásakor. Legyen a zsebünkben kerek indokunk, megfelelő motivációnk, mert ez (is) egy fontos ütőkártya.

Majdnem elfelejtettem, pedig kezdhettem volna azzal is, hogy mindenképp tájékozódj a cégről, a felvételi interjú előtt. Keresd meg a cég weboldalát és gyűjts információkat: mi a fő profilja, mikor alapították, ki az ügyvezető, s melyek a legismertebb termékei.

A bér kérdése kicsit kellemetlennek tűnhet, kínos kérdés, pedig nem kell álszentnek lenni, a fizetési igény kérdése pedig (jó esetben) egészen biztosan felmerül majd az elbeszélgetésen. A cégek szeretik, ha először az álláskereső teríti ki a lapjait és ő mond konkrét számokat. Érdemes utánajárni és utánanézni az adott beosztással járó bér aktuális összegének és egy megközelítőleges nagyságrendet kimondani. Olyan számot mondj, ami a vágyott bérnél egy picit - körülbelül 10-20 százalékkal - magasabb.

Nem említettem, mert alapdolog, hogy egy percet sem késünk, megfelelő öltözékben érkezünk és nálunk vannak személyes irataink, okmányaink. Nem rágózunk és lenémítjuk a mobiltelefonunkat. Ha ezen feltételek valamelyike esetleg nem teljesül, az nagyon rossz bemutatkozás és bukhat a mutatvány.

Egyébként lehet, hogy a siker olyan tényezőkön múlik, melyre nem is gondolnál. Egy ausztrál cég furcsa módon tesztelte a leendő dolgozóit - olvastam ma a világhálón. Kávéval kínálta őket, majd arra volt kíváncsi, a pályázók közül hányan ajánlották fel azt az udvarias gesztust, hogy visszaviszik a kávéscsészét a konyhába. „Fejlesztheted a készségeidet, bővítheted a tudásodat, de a hozzáállásodról a kávéscsészeteszt árulkodik” – közölte a cég vezetője. Nos, a következő állásinterjún mindenesetre ajánld fel, hogy visszaviszed a kávéscsészéd! Lehet, hogy tényleg ezen múlik. Sok sikert!

Így maradnak tovább frissek az élelmiszereink

A mostani vírushelyzetben még fontosabb az elegendő zöldség- és gyümölcsfogyasztás, azonban nem mindegy, hogyan tároljuk őket. Egyszerű praktikákról van szó, mégis tovább frissek maradnak az élelmiszerek és nem mennek kárba.

A sikeres vállalkozás titkai

A legjobbnak vélt ötlet a zsebünkben, elegendő forrás a számlánkon, lelkesedésünk töretlen, belevágunk egy saját vállalkozásba.

Méregtelenítés. Valóban szükséges?

Nagy divat a méregtelenítés, a lúgosítás, a tisztítókúrák virágkorát éljük, de vajon tényleg szükséges méregteleníteni a szervezetünket? Valóban ilyen módon kell megszabadulnunk a felhalmozódott salakanyagoktól?

Amit jó, ha tudsz a fényvédelemről

Mindenki szereti a napfényt, csupa pozitívumot ad, jó kedvre derít, D vitamin nyerünk belőle, jobb lesz a hangulatunk, szebb a bőrünk, kellemesebb a közérzetünk. A napfény jó tulajdonságait nem is kell bemutatni, azonban a napozásnak vannak veszélyei is.

Y és a Z generáció a munkaerőpiacon

A vállalatok folyamatosan keresik az ideális megoldást a fiatal tehetségek kiválasztására és megtartására. Az igazi kihívás a cégek számára – még úgy is, hogy az Y és Z generációs munkavállalók egyre többen vannak a munkaerőpiacon – a tehetségek megszólítása és érdeklődésének felkeltése a szervezet és a munka világa iránt.