Menü

A frontérzékenység kezelése

A frontérzékenység mindennapos probléma, amely kezelése nemcsak fájdalomcsillapítókkal, hanem természetes anyagokkal is történhet.

Mindenki közös tapasztalata, hogy az időjárás nagyon kiszámíthatatlanná vált. Csak ezen a héten, egyik nap szikrázó napsütés és „tizen-fokok”, a következőn már fúj a szél, esik az eső és a téli kabátban is majdnem megfagy az ember. A legjobban ezt a frontérzékenyek érzik, akiknek nehézséget okoz az időjárás változása.

Már az ókorban is megfigyelték az összefüggéseket az időjárás és az egészségügyi panaszok között. A frontérzékenység tulajdonképpen idegrendszeri probléma, ami miatt a különböző frontokra különböző módokon reagál a szervezet.

Tavasszal jellemzőbb a migrén, a tüdő- vagy mandulagyulladás és álmatlanság. Vese-és májpanaszok, szénanátha és más allergiák tünetei erősödnek meg a nyári évszakban. Ősszel az egyébként is jellemző nátha tünetei, légzés-problémák, asztmás rohamok jelentkezhetnek front esetén. A leghidegebb hónapokban pedig nagyon különböző panaszok jellemző problémák jelentkeznek, magasvérnyomás, cukorbetegség, vagy éppen gyulladások. Megfigyelések szerint a frontérzékenység inkább a nőket érinti, és az idősebb generációknál jelentkező probléma.

A frontérzékenység legáltalánosabb tünete a migrén, amit a legtöbben fájdalomcsillapítóval kezelnek. Fontos azonban, hogy ilyen téren is törekedjünk a természetes anyagok használatára, amelyek hosszútávon is pozitív hatást gyakorolnak a szervezetre.

Ha valaki a hideg frontokra érzékeny, érdemes sok gyümölcsöt, valamint savas hatású ételeket fogyasztania. A vitaminbevitel is fontos: leginkább a B1, az E és a D vitaminokat kell szedni. Remek hatást lehet elérni mentateával is. Melegfrontérzékenység esetén A, B2, C és K vitamin szedése ajánlott, természetes gyógynövényteákkal. A sok friss zöldség fogyasztása pedig szintén segít a melegfrontok ellen.

A frontérzékenység sokszor érinti a túlsúlyosokat, az alkoholistákat és dohányzókat is. Fontos a kezelés során a súlycsökkentés, a teljes értékű táplálékok fogyasztása, sok gyümölccsel és zöldséggel.

A rendszeres testmozgás, lehetőleg a szabadlevegőn, a kiegyensúlyozott táplálkozás, a stressz megfelelő kezelése mind segíthet a frontérzékenység leküzdésében. A finomított cukor mellőzése és az állati helyett növényi eredetű zsírok használata is segíthet.

Legyen rendezett szekrényed!

Otthonunkban a szekrényeink, polcaink vagy tárolóink közül talán a ruhásszekrényben a legnehezebb rendet tartani, hiszen gyakran sietősen csak kirántjuk a legalul lévő felsőt, vagy középről egy nadrágot és már borul is a rendezett sorrend, szétesve maradnak a hajtogatott ruhák. Néhány trükkel azonban meg tudjuk előzni, hogy eluralkodjon a káosz.

Fenntartható divat

A divat egyike a leginkább környezetszennyező iparágaknak, ami ellen az elmúlt években már számos kezdeményezés indult. Sokan a vásárlói oldalról bojkottálják a ’fast fashion’ márkák ruháit, a környezettudatosságon túl etikai okok miatt is, mivel jellemzően nagyon kevés fizetésért készítik őket, fejlődő országokban.

Március az endometriózis hónapja is

Március a nőkről szól, ebben az időszakban olyan témák és problémák kerülnek előtérbe, amik fontos beszélgetéseket tudnak elindítani. Ahogy az október a mellrák elleni küzdelem hónapja, úgy lett a március az endometriózisé.

Adaptogén gyógynövényeink

Az adaptogén gyógynövényeket évezredek óta alkalmazzák a különféle betegségek megelőzésére és gyógyítására. Kedvező egészségügyi hatásaik széles skálája ismert és bevált már a különböző egészségügyi problémákra.

A véradás fontossága

A véradás önmagában is egy szép gesztus, hiszen segíthetünk másoknak megfelelő vércsoporthoz jutni, baleseteknél is fontos, hogy gyorsan elérhető legyen az adott típusú vér, de magunknak is jót teszünk azzal, ha rendszeresen járunk vért adni.