Menü

Y és a Z generáció a munkaerőpiacon

A vállalatok folyamatosan keresik az ideális megoldást a fiatal tehetségek kiválasztására és megtartására. Az igazi kihívás a cégek számára – még úgy is, hogy az Y és Z generációs munkavállalók egyre többen vannak a munkaerőpiacon – a tehetségek megszólítása és érdeklődésének felkeltése a szervezet és a munka világa iránt.

Kreatív és innovatív megoldások használata a kiválasztási folyamatban lehet a megoldás.

Gyerekként az Y és Z generáció tagjai legtöbbször nem kint játszottak a barátaikkal, gyakran zárkóztak be a szobájukba a kedvenc számítógépes játékukkal – a monitort bámulva. Az okostelefonok és tabletek korában már a szobájukba sem kell többé bezárkózniuk. Most, amikor elhagyták a szülői házat és beléptek a munka világába, igazi kihívás elé állítják a vállalatokat, hogy meg tudják őket szólítani. A pénzügyi krízist már régen magunk mögött tudhatjuk és a munkaerőpiacon a kínálati oldal az erősebb. Az Y és Z generáció munkavállalóknak nem kell attól tartania, hogy tömegekkel kell megküzdeniük egy-egy pozícióért – a helyzet inkább fordított. Megengedhetik maguknak, hogy hosszasan böngésszék végig a kínálati álláspiacot online és válogassanak az állásajánlatok között.

Közös tulajdonságok:

Szórakozni szeretnének, jól akarják érezni magukat. Számukra a felsőfokú tanulmányok nem csak a tanulásról, előadásokról szóltak, hanem a barátokról, bulikról és fesztiválokról. Nem csoda, hogy ezeket továbbra is szeretnék élvezni. Különböznek a szüleik ; nem akarnak napi 8 órában, 30 éven át egy pozícióban üldögélni ugyanabban az irodában. Fel akarják fedezni a világot, folytonos mozgásra vágynak.

Pont ami egyszerűvé teszi a helyzetet a fiatal munkavállalók számára, az nehezíti a vállalatok dolgát a munkaerőpiacon. Azok a módszerek és eszközök, amelyek nagyszerűen működtek az elmúlt években – gyakorlati hasznuk és megbízhatóságuk bizonyított az évek során – már nem bizonyulnak elegendőnek. Ezek az eszközök nem használhatók a gyakorlatban az Y és Z generációs fiatalok kiválasztására. Sok a meghirdetett állás és kevés a komoly jelentkező, akikben fenntartható az érdeklődés az egész kiválasztási folyamat során. Amennyiben a vállalatok továbbra is a legjobbakat szeretnék a kapuikon belül tudni, változtatniuk kell az eszközeiken és folyamataikon, hogy az vonzóbb és egyszerűbb legyen a lehetséges legjobb jelentkezők számára.

Az állásajánlatok és hirdetések feladásánál, a vállalatok nem ajánlhatják ugyanazokat az előnyöket, mint öt évvel ezelőtt. A legvonzóbb ajánlat a friss diplomások és pályakezdők számára, ha home office-ban is dolgozhatnak, nincsenek fix munkaidőhöz kötve és használhatják a szórakozási lehetőségek széles skáláját. A munkáltatóknak vonzó és innovatív képet kell mutatniuk magukról, a munkáltatói imázs építését pedig már a kiválasztási folyamat legelején meg kell alapozniuk.

Ugyanakkor a szervezetek erőfeszítési itt még nem érhetnek véget! Ebben a pillanatban a jelentkező motivált és tetszik neki a pozíció, azonban a teljes folyamat és annak rosszul kiválasztott elemei még könnyedén szétzúzhatják ezt a motivációt.

Szerző: Udvari Fanni

Hogyan és milyen első autót válasszunk?

Sokak életében adódik, hogy életük első autóját kell megvenniük. Lehet ez hobbiból, munka vagy éppen napi ingázás miatt. Izgalmas, ugyanakkor kihívást jelentő döntés, amely viszonylag hosszú időre is szólhat. Az alábbi cikkben arra kaphatunk választ, hogy hogyan választhatunk magunknak jó első járművet.

Karácsonyi aromaterápia

Karácsony idején, de tulajdonképpen a téli időszakban ünneptől függetlenül is van néhány illat, aroma melyekkel egészen kellemes és meghitt ünnepi hangulatot tudunk varázsolni.

A retró zene mindig trendi

Igaz, hogy világunk rohamléptekkel fejlődik és változik, viszont akadnak olyan dolgok, amelyek bár közel sem új keletűek, mégsem merültek a feledés homályába. Ennek egy ékes példája a retró stílus. Azonban mitől lesz mégis menő az, aminek elméletileg már idejétmúltnak kellene lennie?

Karácsonyi szimbólumok

Az életünk, lelkünk, lakásunk decemberben ünnepi díszben várja a karácsonyt. Az otthonunk, a kert, a lakás, a szobák, az ablakok, a fenyőfa, a ruházatunk, a munkahelyünk és a legtöbb üzlet, bevásárlóközpont is karácsonyi pompával ragyog. Vajon ismerjük, hogy ezek a szimbólumok, díszek, dekorációk milyen jelentéssel bírnak?

Tűzveszély a lakásban! Mitől lehet veszélyes az advent?

Minden évben több tucat lakástűz ad munkát a tűzoltóknak ünnepekkor. A legtöbb tűz adventi koszorúkból és karácsonyfákból keletkezik, de hasonlóképpen veszélyesek az óvatlanul elhelyezett karácsonyi dekorációk is.