Menü

Y és a Z generáció a munkaerőpiacon

A vállalatok folyamatosan keresik az ideális megoldást a fiatal tehetségek kiválasztására és megtartására. Az igazi kihívás a cégek számára – még úgy is, hogy az Y és Z generációs munkavállalók egyre többen vannak a munkaerőpiacon – a tehetségek megszólítása és érdeklődésének felkeltése a szervezet és a munka világa iránt.

Kreatív és innovatív megoldások használata a kiválasztási folyamatban lehet a megoldás.

Gyerekként az Y és Z generáció tagjai legtöbbször nem kint játszottak a barátaikkal, gyakran zárkóztak be a szobájukba a kedvenc számítógépes játékukkal – a monitort bámulva. Az okostelefonok és tabletek korában már a szobájukba sem kell többé bezárkózniuk. Most, amikor elhagyták a szülői házat és beléptek a munka világába, igazi kihívás elé állítják a vállalatokat, hogy meg tudják őket szólítani. A pénzügyi krízist már régen magunk mögött tudhatjuk és a munkaerőpiacon a kínálati oldal az erősebb. Az Y és Z generáció munkavállalóknak nem kell attól tartania, hogy tömegekkel kell megküzdeniük egy-egy pozícióért – a helyzet inkább fordított. Megengedhetik maguknak, hogy hosszasan böngésszék végig a kínálati álláspiacot online és válogassanak az állásajánlatok között.

Közös tulajdonságok:

Szórakozni szeretnének, jól akarják érezni magukat. Számukra a felsőfokú tanulmányok nem csak a tanulásról, előadásokról szóltak, hanem a barátokról, bulikról és fesztiválokról. Nem csoda, hogy ezeket továbbra is szeretnék élvezni. Különböznek a szüleik ; nem akarnak napi 8 órában, 30 éven át egy pozícióban üldögélni ugyanabban az irodában. Fel akarják fedezni a világot, folytonos mozgásra vágynak.

Pont ami egyszerűvé teszi a helyzetet a fiatal munkavállalók számára, az nehezíti a vállalatok dolgát a munkaerőpiacon. Azok a módszerek és eszközök, amelyek nagyszerűen működtek az elmúlt években – gyakorlati hasznuk és megbízhatóságuk bizonyított az évek során – már nem bizonyulnak elegendőnek. Ezek az eszközök nem használhatók a gyakorlatban az Y és Z generációs fiatalok kiválasztására. Sok a meghirdetett állás és kevés a komoly jelentkező, akikben fenntartható az érdeklődés az egész kiválasztási folyamat során. Amennyiben a vállalatok továbbra is a legjobbakat szeretnék a kapuikon belül tudni, változtatniuk kell az eszközeiken és folyamataikon, hogy az vonzóbb és egyszerűbb legyen a lehetséges legjobb jelentkezők számára.

Az állásajánlatok és hirdetések feladásánál, a vállalatok nem ajánlhatják ugyanazokat az előnyöket, mint öt évvel ezelőtt. A legvonzóbb ajánlat a friss diplomások és pályakezdők számára, ha home office-ban is dolgozhatnak, nincsenek fix munkaidőhöz kötve és használhatják a szórakozási lehetőségek széles skáláját. A munkáltatóknak vonzó és innovatív képet kell mutatniuk magukról, a munkáltatói imázs építését pedig már a kiválasztási folyamat legelején meg kell alapozniuk.

Ugyanakkor a szervezetek erőfeszítési itt még nem érhetnek véget! Ebben a pillanatban a jelentkező motivált és tetszik neki a pozíció, azonban a teljes folyamat és annak rosszul kiválasztott elemei még könnyedén szétzúzhatják ezt a motivációt.

Szerző: Udvari Fanni

A „feel-good” étkezés korszaka – amikor a jóllét kerül a tányérra

A modern ember életében az étkezés már messze nem csupán tápanyagbevitel. Egyre többen keresik azokat az ételeket, amelyek nemcsak finomak és táplálóak, hanem mentálisan is feltöltenek. Így született meg a „feel-good” étkezés irányzata, amely új megközelítést ad a mindennapi táplálkozási szokásainknak. Ez a trend nem tiltólistákra, nem szélsőséges diétákra épít, hanem arra, hogy megtaláljuk azt az egyensúlyt, amelyben a testünk és a lelkünk is jól érzi magát.

A mikulásvirág varázsa – gondozás, érdekességek és tippek az ünnepi kedvencről

A mikulásvirág (Euphorbia pulcherrima) a karácsony egyik legnépszerűbb szobanövénye, amely a tél ünnepi hangulatát szinte bármilyen otthonba képes becsempészni.

Téli közlekedés: közös felelősség az utakon

A tél minden évben új kihívásokat tartogat az autósok számára. A hirtelen lehűlés, a csúszós utak, a korai sötétedés és a kiszámíthatatlan csapadék mind olyan tényezők, amelyekhez tudatosan és felkészülten kell alkalmazkodni. A biztonságos téli közlekedés nemcsak technikai kérdés, hanem szemléletbeli felkészültség is: minden járművezetőnek tisztában kell lennie a téli vezetés szabályaival és saját felelősségével.

A téli madáretetés aranyszabályai – hogyan segítsünk felelősen?

A madáretetés sokak számára kedves téli tevékenység, hiszen különleges élmény testközelből figyelni a kertünkbe vagy erkélyünkre látogató énekesmadarakat. Ugyanakkor kevesen tudják, hogy az etetésnek megvannak a maga írott és íratlan szabályai, amelyek betartása nélkül többet árthatunk, mint használunk.

Tradíció vagy környezettudatosság?

A karácsonyi készülődés sokak számára már az advent első napjaiban elkezdődik, és ilyenkor nemcsak az ünnepi menü, hanem a karácsonyfa és a dekorációk kérdése is előtérbe kerül. Egyre többen próbálnak tudatosabban dönteni arról, hogy igazi vagy műfenyő kerüljön az otthonukba, és hogyan lehet az ünnepeket kevesebb hulladékkal megélni. A környezettudatosság ma már nem elvesz az ünnep varázsából – épp ellenkezőleg, új hagyományokat és személyesebb megoldásokat teremt.